Aterimiksi Savonia vai Artik?
En osaa päättää, voisiko joku sanoa oman mielipiteensä.
Kommentit (10)
tutulta ja turvalliselta, kun niitä on ikänsä käyttänyt. En osaa sanoa arktikista, vähän tikkumaisen näköiset, saako niistä kunnon otettakaan.
on todella kaunis, mutta kokeiltuna esim veitsen "käsi" on terään verrattuna aika painava. Siltikin se on tosi nätti, mutta toisaalta siihen ei saa yhtälailla noita ottimia sun muita aterinosia kuin taas Savoniassa.... Joten mielipiteitä lisää, please...
ap
varmaan Savonia, koska tuollaista Artikia ei ole olemassakaan.
mutta lapsuudenkodissa kun oli noita molempia, niin kyllä ne savoniat sieltä aina ensimmäisinä valittiin käyttöön. Sopivat paljon paremmin ainakin lapsen (jo isommankin) suuhun.
on ehkä tylsä ja yleinen, mutta käytännöllinen ainakin arkena. Sopii hyvin käteen ja suuhun. Mitäs jos hankkisit arkeen Savoniat ja sitten juhlaan alkaisit kerätä vähitellen jotain prameampaa?
Ihanan linjakkaat ja toimivat kyllä meillä ainakin eskarilaisellakin. Ja miksi pitää olla juhlaan erikseen aterimet kun arkikin voi olla juhlaa :)
Itsellä savoniat ja pidän erityisesti siitä miten hyvin istuvat käteen ja suuhun. Artik on kauniimpi, mutta suora muotoilu tekee ne vähän "riisipuikoiksi". Eli syöminen niillä on kömpelömpää. Mutta kyllä ne asiansa toki ajavat nekin, että ei mene vikaan valitset sitten kummat tahansa. Savoniaa muuten saa helpommin marketista kuin marketista, joten paitsi että on edullisempaa, niin myös helpompi toivoa lahjaksi tai esim. tuliaisiksi, kun ihmiset helposti kauppareissulla niihin törmäävät.
Teelusikka rikkoo posliinin, ja jos tiskatessa sattuu aterin putoamaan lautasen päälle, on se säpäleinä. Mulla on niitä molempia kokoja, salaatti ja kakkuotinkin. Kirppareilta näitä välillä löytää, hurjan edullisesti. Aina kannattaa ostaa yksi pari ja syödä niillä itse viikko, sitten huomaa onko hyvät vai ei. Mulla on nykyään WMF cromargan aterimet, saksalaiset ja parhaat ikinä, veitset varsinkin on hyviä leikkaamaan, eivät naarmuta, mutta pihvien leikkaminen on sujuvampaa kuin millään muilla.
varmaan Savonia, koska tuollaista Artikia ei ole olemassakaan.
http://www.iittala.fi/web/iittalaweb.nsf/fi/tuotteet_syominen_aterimet_…
Ne on niin super tylsän yleiset ja vuosien käytön jälkeen naarmuisina rumat.