Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voi että kun vanhemmat olisi yhtä ehdottomia alkoholi ikärajan kanssa, kun vaikuttavat olevan

Vierailija
04.01.2012 |

joittenkin muiden ikärajojen kanssa. On elokuva ja peli-ikärajat pikkasen pienempi murhe kuin se, ett?2 alaikäset kännää vanhempien silmien alla. Ihan naurettavaa kaksinaismoraalia.

Samoin tupakointi, ei kukaan ole urputtamassa kun lapset polttaa, mutta anna armias jos 9v pelaa 12v peliä LOL.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tietysti nuoremmille myös.

Vierailija
2/11 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä tunne yhtään perhettä, jossa lapset saisivat kännätä tai polttaa vanhempien siunauksella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mites oli ennen joulua ketjut joissa suurin osa selitti antavansa alle 18v lapsille viiniä ruoan kanssa..

Vierailija
4/11 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulevat kesäiltoina Hietsuun ja Vappuna Espalle, jos kukaan ei niitä päästä juomaan ;-)

Vierailija
5/11 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mites oli ennen joulua ketjut joissa suurin osa selitti antavansa alle 18v lapsille viiniä ruoan kanssa..

mutta olisko vähän eri asia antaa lasi viiniä ruuan kanssa kuin antaa nuoren kännätä? (Näköjään susta ei ole, joten sun ei ehkä kannata lukea pitemmälle, järkytyt vielä.)

Me just puhuttiin miehen kanssa, että sitten kun lapsemme on teini-ikäinen, täytyy kotona antaa lapsen kokeilla alkoholia (esim. 1 olut tai siideri), ettei sitten, kun lain sallima ikäraja täyttyy, tule yllätyksiä alkoholin kanssa. Olen nähnyt aivan liian monta semmoista tapausta, joissa alkoholin vaikutus onkin lyönyt nuoren, kokemattoman juojan ällikällä ja seuraukset ovat olleet vaarallisia, noloja tai molempia. (Pahin tapaus on se, kun eräs fuksi oksemsi mm. päälleen yliopiston juhlassa viinitarjoilun jälkeen, koska ei ollut aiemmin ottanut alkoholia) Sitten, kun nuori saa itse ostaa alkoholia, on huomattavasti vaikeampi kontrolloida sitä, mitä hän sen kanssa tekee.

Vierailija
6/11 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulevat kesäiltoina Hietsuun ja Vappuna Espalle, jos kukaan ei niitä päästä juomaan ;-)

ainakaan tienneet, että mä join teininä. Tosin en ole ollut koskaan Hietsussa juomassa tai vappuna Espalla alaikäisenä, koska vietin suurimman osan pre-18-vuosistani ihan muualla.

Vierailija
7/11 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua sitä, että vanhemmat vesittää tuon lakiasian jollakin tollasella ihme selittelyllä. Pidättekö te lapsianne ihan nuijina?

Voi sen kokeilun aloittaa kotona sitten kun täyttää 18v !!

mutta olisko vähän eri asia antaa lasi viiniä ruuan kanssa kuin antaa nuoren kännätä? (Näköjään susta ei ole, joten sun ei ehkä kannata lukea pitemmälle, järkytyt vielä.)

Me just puhuttiin miehen kanssa, että sitten kun lapsemme on teini-ikäinen, täytyy kotona antaa lapsen kokeilla alkoholia (esim. 1 olut tai siideri), ettei sitten, kun lain sallima ikäraja täyttyy, tule yllätyksiä alkoholin kanssa. Olen nähnyt aivan liian monta semmoista tapausta, joissa alkoholin vaikutus onkin lyönyt nuoren, kokemattoman juojan ällikällä ja seuraukset ovat olleet vaarallisia, noloja tai molempia. (Pahin tapaus on se, kun eräs fuksi oksemsi mm. päälleen yliopiston juhlassa viinitarjoilun jälkeen, koska ei ollut aiemmin ottanut alkoholia) Sitten, kun nuori saa itse ostaa alkoholia, on huomattavasti vaikeampi kontrolloida sitä, mitä hän sen kanssa tekee.

Vierailija
8/11 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäköhän ne känniset pissikset tulevat kesäiltoina Hietsuun ja Vappuna Espalle, jos kukaan ei niitä päästä juomaan ;-)

yläasteella ja lukiossa joku vuosi sitten, pahimpia kännejä vetivät kyllä yleensä ne, joilla oli tosi tiukka alkokuri ja ne, joiden vanhemmat eivät välittäneet mistään.

Ne, jotka joivat hyvin vähän tai eivät ollenkaan esimerkiksi koulun päättäjäisissä, olivat yleensä niitä, joiden vanhemmat tiesivät, missä oma nuori oli, mitä siellä puuhataan ja mitä nuori mahdollisesti joi tai oli juomatta.

Itse join muistaakseni omin nokkineni kaksi siideriä eri yhteyksissä ennen kuin täytin 18 ja äitini tiesi molemmista.

Vierailija
9/11 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos ap eri ihmiset vastaavatkin eri viesteihin? Itse en tunne perheitä joissa alaikäinen saa käyttää alkoholia. Mutta en myöskään montaa perhettä, joissa pelien ja elokuvien ikärajoista ei välitetä. Minusta kumpaakin pitää valvoa. Mutta olenkin niuho, jonka mielestä ylinopeuttakaan ei saa ajaa ja pyöräilykypärää pitää käyttää jne.

Vierailija
10/11 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset saavat juoda kotona ekat kännit kun täyttävät 18v.Voin jopa itse hakea.Koko ajan en heidän perässään voi kulkea ja vahtia,mitä nyt tekevät.Iso kaveri porukat,missä jo moni kokeillutkin juomista.Näin jos tapahtuu se tapahtuu.Itse teininä kun isossa porukassa juotiin,ei silloin ketään jättänyt mihinkään.Näistä asioista juteltiin järkevästi jälkeen päin vanhempien kanssa.Ei ikinä voi sanoa ei minun lapseni juo.Se huomattiin jo omassa nuoruudessa 86-87.PS.Hakijoita alkolle löytyi aina,ei koskaan kenenkään vanhemmat

Vierailija
11/11 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmillani oli nollatoleranssa lasten alkoholinkäytön suhteen. Vedin kuitenkin silloin tällöin kunnon kännit. Se ei kuitenkaan johtunut pääasiassa vanhemmistani, vaan halusin olla tyhmä teini. Omista päänsisäisistä jutuistani siis.

Nyt olen yliopiston käynyt kahden lapsen töissäkäyvä äiti, joka ei juurikaan käytä alkoholia.

Eli turha puolustaa omaa "vapaata kasvatustaan" (=laiskuuttaan vanhempana) sillä, että nuorella jolle vanhemmat ostavat alkoholia olisi jotenkin automaattisesti muita parempi tulevaisuus.

Mistäköhän ne känniset pissikset tulevat

kesäiltoina Hietsuun ja Vappuna Espalle, jos kukaan ei niitä päästä juomaan ;-)

yläasteella ja lukiossa joku vuosi sitten, pahimpia kännejä vetivät kyllä yleensä ne, joilla oli tosi tiukka alkokuri ja ne, joiden vanhemmat eivät välittäneet mistään.

Ne, jotka joivat hyvin vähän tai eivät ollenkaan esimerkiksi koulun päättäjäisissä, olivat yleensä niitä, joiden vanhemmat tiesivät, missä oma nuori oli, mitä siellä puuhataan ja mitä nuori mahdollisesti joi tai oli juomatta.

Itse join muistaakseni omin nokkineni kaksi siideriä eri yhteyksissä ennen kuin täytin 18 ja äitini tiesi molemmista.