Mikä ihme tässä suomalaisessa yhteiskunnassa ja moraalissa oikein mättää???
Naapurin virkanainen on sairaslomalla kotona flunssasta. Töihin ei kyennyt huonon olon takia menemään. Pystyy silti tekemään suursiivouksen. Matot pihalla ja lattioiden luuttuaminen käynnissä. Uskomatonta! eikö enää nykyään päde se tosiasia, että jos ollaan sairaina niin sitten levätään ja yritetään parantua mahdollisimman nopeasti työkykyiseksi?
Kommentit (20)
meillä ei mennä flunssassa töihin, jos lääkäri kieltää. Sen sijaan niitä töitä ei tee siellä työpaikalla kukaan vaan ne tehdään tahtia tiukentamalla sairausloman jälkeen tai jopa etänä kotona sairaana.
Saikkua saa rajattomasti, aina voi sopivasti "uupua" ja veronmaksajahan tuon kaiken rellestyksen sitten kustantaa.
Ei minusta tuossa sinänsä mitään pahaa ole. Itse kyllä en minkään flunssan takia ole koskaan edes poissa ollut töistä, mutta ymmärrän poissaolon sen takia että ajattelee ettei halua tartuttaa muita. Jos kuitenkin olo on kohtuullisen hyvä niin turha sitä sängyssä on vaan maata vaikka sairaslomalla onkin, jos kerran muuhunkin pystyy. Kyllä se tavallinen räkätauti paranee itsestään nopeasti ilman sängynpohjalla makaamistakin.
Te teette aina töitä Speden rautakauppa -vauhtia ja asiakkaat kärsii nahoissaan nuo teidän potemisenne.
Otikseeni kuuluu sekä korkeasti koulutettuja ja matalakoulutettuja, mutta heitä yhdistää yksi yhteinen piirre: Töistä jäädään aika helposti pois.
Tuttavapiirissäni on näitä, jotka sanovat esim. lapsen olevan sairas (vaikka ei siis ole), jos perhepäivähoitaja on sairaana ym.
Itse olen hoitovapaalla ja hoidan täällä pää täynnä räkää kolmea alle kouluikäistä lastani.
ap
Te teette aina töitä Speden rautakauppa -vauhtia ja asiakkaat kärsii nahoissaan nuo teidän potemisenne.
Voisitko hieman tarkentaa, miksi asiakas kärsii, jos teen asiapapereiden käännöstyötä etätyönä kotoa sairauslomalla?
suomen yhteiskunnalla menee heikosti ja syöksytään kohti lamaa. Ihmiset haluavat köllötellä kotona siisteissä kodeissa toisten maksaessa eläminen.
ja se vauhtihan teillä se ongelma on. Tai siis sen puute.
Voisitko hieman tarkentaa, miksi asiakas kärsii, jos teen asiapapereiden käännöstyötä etätyönä kotoa sairauslomalla?
Tai miten asiakkaat kärsivät, jos olen kotona flunssassa ( en edes ilmottaudu sairaaksi, katsos kun minun töitäni ei osaa tehdä kukaan muu), teen aamulla koneella pari hommaa, teen suusrsiivouksen, teen illalla loput hommat?
Etätöiden hyvänä puolena on se että päivän rytmin voi suunnitella ihan itse.
ja se vauhtihan teillä se ongelma on. Tai siis sen puute.
Voisitko mainita muutaman valtion työpaikan, kun tunnut tietävän työvauhdin. Poliisi on hidas, samoin vankimielisairaaloiden väki - ketkä muut?
suomen yhteiskunnalla menee heikosti ja syöksytään kohti lamaa. Ihmiset haluavat köllötellä kotona siisteissä kodeissa toisten maksaessa eläminen.
joten syytä voidaan hakea sieltä yksityiseltä puolelta.
Liian hyvä työteveyshuolto? Valtiolla riittää 3 lyhyttä sairauspoissaoloa vuoden sisällä (siis 1-3 vrk flunssa, mahatauti jne.) ja pääsee erityisterveystarkastukseen.
niin kai se pitäisi levätä, että tervehtyisi. Mutta tiesitkö, että kotiinjäämiseen on olemassa vieläkin jalompi syy, kuin oma terveys, nimittäin työkaverien terveys. Ei kaikki flunssat vaadi suinkaan vuodelepoa, kunhan välttää rankkaa urheilua. Ei se sohvalla makoilu välttämättä paranna yhtään nopeammin, kuin pieni kotiaskareiden hoitaminen. En kyllä lähtisi tamppaamaan mattoja ja luuttuamaan, mutta jos sun naapurilla on huippukunto.
kun toi mattoja pihalle ulkoillessani lasteni kanssa.
ap
Mielestäni tässä yhteiskunnassa ja moraalissa mättää huomattavasti vähemmän mikään kuin esimerkiksi afganistanilaisessa, mistä viimeisenä uutisena oli nyt tämä pakkonaitettu 15v tyttö, jota mm. anoppi ja käly pahoinpitelivät TODELLA PAHASTI (mm mursivat kädet, polttivat silitysraudalla jne) puoli vuotta (syystä että tyttö ei suostunut prostituoiduksi) kunnes joku toinen sukulainen käräytti pahoinpitelijät poliisille.
yelisempää kuin meillä Suomessa
onkin tästä hyvästä laki, jonka mukaan eka sairaspäivä on aina palkaton.
kun toi mattoja pihalle ulkoillessani lasteni kanssa. ap
No mikset samantien ihmetellyt ääneen oikeutusta sairaslomalle jos pystyy suursiivoukseen kuitenkin? Turha sitä on täällä urputtaa.
en halua puuttua toisen asioihin. Tämä palsta on sitä varten, että täällä voi nimettömänä ihmetellä askarruttavia asioita.
ap
-1 ihminen- on niin pieni että johtopäätöksien tekeminen kansakunnan moraalista on sen perusteella lievästi sanottuna naurettavaa.