Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyasintin sipulit - voiko niitä käyttää uudelleen?

Vierailija
03.01.2012 |

Joulu on ohi ja hyasintit vetelevät viimeisiään...

Voiko hyasintin sipulit hyödyntää jollakin tavalla? Esim. kuivattaa kukkavarret ja vaikkapa istuttaa jäljellä jäävät sipulit maahan tulppaanien ja muiden kukkasipuleiden tyyliin? Tai laittaa pimeään ja kasvattaa samoista sipuleista ensivuoden hyasintit?

Mitä olet tehnyt hyasintin sipuleille (muuta kuin heittänyt jätteisiin)?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylmäkomeroon ja kesäksi kukkamaahan. Ei ne kuolleet ole, mutteivat myöskään ikinä kukkineet. Amaryllistä voi kukittaa monta vuotta peräkkäin, jos on huolellinen.

Vierailija
2/7 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai tänä talvena voisin saada ne tuonne maahan vieläkin.

Ne eivät kuitenkaan kuki ensi kesänä, ellet saa niitä nyt heti maahan, vaan vasta seuraavana. Sipulit nimittäin vaativat kylmäkäsittelyn, ennen kuin ne uskovat, että on seuraava vuosi ja kannattaa taas kukkia. EIkä silloinkaan mitenkään välttämättä onnistu, mutta saattaa onnistua. Mulla on pari kertaa onnistunut. Mitäänhän ei maksa kokeilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva olisi kuulla myös muita kokemuksia. Sekä hyasintista että muista joulukukista.

Miten amarylliksen kanssa tulisi menetellä? Sijoittaa pimeään ja viileään, kuivattaa kukkavarsi ja muistaa silloin tällöin kastella? Tätä sitten koko kesä ja lopusyksystä valoisampaan paikkaan jne vai?

Vierailija
5/7 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdessä kukkapenkin reunassa mulla on varmaan yli 10 vuoden ajalta hyasintteja. Harvoja kukkavanoja tekevät, mut jotain kumminkin.

Vierailija
6/7 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkapenkkiin olen aina seuraavana kesänä olen laittanut autuaan tietämättömänä kylmäkäsittelystä.

Yhtä tietämättömiä olivat ne sipulitkin, tai sitten istutin ne tarpeeksi aikaisin kun kukkaa lykkäsivät loppukesästä.

Vierailija
7/7 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja istuttavansa ne ulos.

Kukittuaan vaihtavat paikkaa aina seuraavana vuonna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan seitsemän