Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laitoin vauvan pinnasänkyyn, herää väh. kerran tunnissa! Apua! Pitääkö ottaa viereen?

Vierailija
03.01.2012 |

Vauva on 8 kk ja olen pitänyt häntä perhepedissä ja nyt haluaisin laittaa pinnasänkyyn nukkumaan parisängyn viereen. Mutta hän heräsi viime yönä vähintään kerran tunnissa koko yön. En saanut siis nukuttua ollenkaan. Jos vauva nukkuu vieressäni parisängyllä hän herää "vain" muutaman kerran eli noin 3-4 kertaa. Mutta nyt meni koko yö. Piti antaa tuttia tai imettää.

Tuleeko tähän muutosta jos vain jatkan samoin, laitan taas pinnasänkyyn? Oppiiko vauva nukkumaan siellä vai ei? Kannattaako luovuttaa vai kannattaako jatkaa? Haluaisin vauvan pinnasänkyyn että mieheni mahtuu taas parisängylle... Hän nukkuu vierashuoneessa :) Vauva vie niin paljon tilaa kun pyörii. Mutta saanko vauvaa rauhoittumaan pinnasänkyyn ja miten ihmeessä?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei aina helposti. Vauvat ovat erilaisia. Ei ole yhtä ainoaa oikeaa tapaa toimia. Heräily myös vaihtelee, vaikka vauva olisi koko vauva-aikansa samassa sängyssä. Miksi et laita vierashuoneeseen parisänkyä ja mene välillä sinne miehen viereen nukkumaan (itkuhälytin vaikka vauvalle sinne varsinaiseen parisänkyynne)?

Vierailija
2/4 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitoin muksun pinnariin mutta pinnariihan kiinni mun sänkyyn ja isäntä viereen... meni muutama yö ja homma tasaantu kaikin puolin siirsin sängyn sitten seinän viereen ja taas muutama yö ja lopulta meni niin että siirsin muksun toiseen huoneeseen ja nyt nukkuu 11h ja herää vain kerran silloinkin siihen kun on pyörinyt jotenkin kummasti tai tarttee peittoo.....

joten kärsivällisyyttä peliin ja aikaa....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tullut mieleenkään, että nyt viitsisin alkaa opettamaan pinnasängylle, sillä juuri tuotahan se tietäisi, että siinä saisi valvoa koko yön, ja meidän lasta ei luultavasti saisi edes rauhoittumaan sinne pinnasänkyyn takaisin.

Joten kun olen hommaan lähtenyt, niin ajattelin kestää leikin loppuun asti. Eli perhepedillä mennään niin kauan, kunnes lapsi on yli vuoden, että ymmärtää paremmin puhetta ja nukkumisjärjestelyistä voidaan sopia lapsen kanssa paremmin. Enkä minä silloinkaan ole minkään ehdottoman ja kerrasta toteutuvan siirtymisen kannalla, vaan vähitelleen opetellaan omaan sänkyyn.

Vierailija
4/4 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on omanlaisensa nukkumiskuviot tällä hetkellä...nukutan vauvan vaunuihinsa jossa mahtuu vielä oikein hyvin olemaan. Vaunuissa on pehmeä kantokoppa, jonka sitten jossain vaiheessa siirrän sängyn viereen tai joskus vauvan pinnasänkyyn.

Jos vauva herää yöllä, otan hänet viereeni syömään. Mutta tätä ei tapahdu enää kuin ehkä parisen kertaa viikossa, hän siis nukkuu jo yöt usein heräämättä laisinkaan. Tuttia ei ole koskaan syönyt, joten se ei öisin ole ongelma....esikoisen kohdalla juuri tutin jatkuva suuhun pistäminen yöaikaan oli tosi rasittavaa.

Mies nukkuu myös eri huoneessa, mutta ihan lähinnä kuorsaamisensa takia! On aika äänekäs valitettavasti:/

Sinun pitää itse miettiä, mitä nyt tehdä. Pinnasänkyyn siirtyminen voi vaatia monelta vauvalta paljon aikaa, siinä pitää vaan jaksaa yö toisensa jälkeen sinnikkäästi, kunnes tottuvhtuat.

Imetätkö useinkin vielä öisin? Jaksamista!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi seitsemän