Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä paras keino motivoida itsensä pitämään herkkulakko?

Vierailija
02.01.2012 |

Tosiasia siis on että olen nyt joulun yli (ja paljon ennen jouluakin jo) syönyt herkkuja joka päivä ja ihan liikaa. Joskus jopa yli puolet päivän kaloreista. Huomaan että syön niitä vain koska tekee mieli ja niitä on tarjolla. En kuitenkaan voi heittää niitä poiskaan koska ne ovat miehen tai koko perheen eivätkä minun yksin. Syön helposti myös suruun, tylsyyteen, masennukseen tai ahdistukseen, jopa väsymykseen..

En haluaisi olla sokerikoukussa mutta toisaalta en kyllä ole valmis miksikään karppaajaksikaan ryhtymään. Haluaisin vain jättää liialliset herkut pois.

Mietin olisiko paras jättää ne kokonaan kertaheitolla pois? Pikkuisen vähentäen ei tunnu onnistuvan. Pitäisikö pitää joku viikottainen herkkupäivä kuitenkin?

Miten motivoida itseä kun takaraivossa huutaa joku täysillä että "kuka sinua muka käskee olemaan herkkuja syömättä, saat syödä jos tahdot, aikuinen nainen!!"

Haluaisin myös laihtua vaikka normaalipainoinen olenkin, muutaman kilon ainakin. Siksikin harmittaa kun tiedän että olisin laihtunut jo jos en söisi niin paljon karkkia.

Olen myös kokeillut lisätä normaalin ruoan määrää mutta se ei kahden viikon kokeilun aikana vähentänyt lainkaan herkkujen mussuttamista, kaloreita vain tuli entistä enemmän.

Nyt vinkkejä kehiin vai onko se vain itsekurista ja päätöksestä kiinni?

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi