Marraskuinen tyttövauva näki päivänvalon
Viikko sitten perjantaina syntyi " virka-aikana" meidän pikku prinsessa. Synnytys oli näin ensikertalaiselle helppo kokemus, ihmettelin, että joko se nyt loppui. Epiduraali oli kyllä ainakin minulle taivas ja kaikki kivut hävisivät.
Synnytys alkoi aamulla viiden aikoihin yhdellä supistuksella, jonka jälkeen nukuin puoli seitsemään asti. Silloin tunsin toisen polton, jota epäilin supistukseksi ja menin vessaan, pönttöön lorisikin kunnolla verta ja soitin synnärille. Käskivät tulla näytille ja olinkin jo 4 cm auki ja verenvuoto johtui siis avautumisesta. Pääsin suoraan saliin ja kun suihkun jälkeen kaksinkerroin oksentelin niin katsottiin tarpeelliseksi laittaa puudutteet kehiin. Puoli kahdelta olin jo täysin auki, mutta neiti antoi odottaa itseään vielä lähes neljä tuntia. Odotus johtui kai saamani puudutteen hidastavasta vaikutuksesta, mutta mikäs siinä oli kölliessä kun kipua ei tuntunut. Ponnistusvaihe oli helppo mutta kestoksi tuli yli 40 minuuttia, minulla kun ei ollut mitään tarvetta ponnistaa ja ponnistin sitten kätilön ohjeiden mukaan aina silloin kun supistus tuli. Pieni eppari jouduttiin leikkaamaan jotta tyttö saatiin maailmaan, mutta se ei ainakaan vielä ole äitynyt minua kiusaamaan. Nyt ollaan viikko ihmetelty meidän prinsessaa ja kyllähän se isistä ja äidistä on se maailman suloisin tyttönen.
Onnittelut kaikille nyyttinsä jo hakeneille ja tsemppiä vielä odottaville!
Miisa-77
Kommentit (4)
Ja perästä tullaan sano mummo lumessa =D.
Rapuäiti ja neiti-Töppönen 40+2
Vaipparikasta arkea teille!!! =)
Kitty rv 39+1