Päiväkodin keittäjä valmiina kysymyksiinne,
Kommentit (8)
kauraomenapaistoista,uuniomenoita,omena-puolukka kiisseliä sekä omenapiirakkaa (piimäpohjalla).
työntäyteisiä. Työ on itsenäistä,mutta yksinkään ei tarvitse olla.Tarvittaessa toimin syöttäjänä,pukijana tai vaikka maailmanmestaruuskisojen saappanheiton mittaajana.
Huono puoli on alhainen palkka :(
ylipainoa on n. 10kg.Harrastan paljon liikuntaa,mutta hyvä ruoka maistuu myös.
" Älä koskaan usko laihaan kokkiin" .
Oma mukelo aloittaa pian päivähoidon ja on ruoka-aineallerginen, vähän jännittää miten alkaa sujua. Miten usein tulee vahinkoja allergisten ruokien kanssa eli meneekö väärää ruokaa väärälle lapselle?
alaa yli 7 vuotta. Tähän mennessä ei ole menneet erityisruokavaliot sekaisin,ainakaan minulla. Paljon on kyllä lisääntyneet allergiat,laktosijutut ja keliakia.
Meidän pk:ssa (kunnallinen HKI) on n. 2-3 krt kuussa nakkia tai makkaraa pääruokana ja minusta se on liikaa, syöväthän monet vielä kotonakin niitä. Samoin aika usein on kasvisruokaa, eikös kasvava lapsi tarttis proteiiniakin. Myös välipalat aika kehnoja, näkkäri ja hedelmäpala tms.
Ja sitten ehkä pikkuisen myös keittäjän viitseliäisyydestä kiinni. Itse teen alusta loppuun itse niin paljon kuin pystyn ja ruokalistamme kaikinpuolin on mielestäni monipuolinen ja palautteesta päätellen ruoat myös maistuvat.
Tälläviikolla välipalana ollu mm. itsetehtyjä sämpylöitä kera juuston,kurkun, kaakaon sekä mandariinin,riisi-omenapuuroa,pannaria ja hilloa,pullaa, ja sen kanssa lämmintä mehua ja kasvispala sekä puolukka-ruisjauhopuuroa,joka muuten oli aivan hirveä hitti,vaikkei heti uskoisikaan.
Tylsä vastaus,mutta näin vaan on. Tauolla kyllä istuin tavallista kauemmin,kun jotenkin laiskotti.