G: Montako lasta sinulla ehkä olisi jos jälkiehkäisyä ja aborttia ei olisi olemassa?
Kommentit (19)
Jaa-a. 2 on. Ja ainakin 6 olisi. 1 abortti ja ainakin 3 jälkiehkäisyä joista 2 ei ole ollut oma vika > kortsu puhjennut.
yksi on 1 abortti-ei kaduta! ja nuoruudessa olen ottanut montakin jälkiehkäsyä
Esikoisen ja kuopuksen välissä käytin yhden kerran jälkiehkäisyä, kun keskeytetty yhdyntä ei keskeytynytkään. Tapahtui kierron puolivälissä ja olen aika varma, että raskaus olisi alkanut ilman jälkiehkäisyä. Mutta jos en olisi ottanut jälkiehkäisyä ja raskaus olisi alkanut, niin lasten ikäero olisi vain jäänyt pienemmäksi, kuopus sai suunnitellusti alkunsa muutaman kuukauden päästä. Emme siis olisi hankkineet "kuopusta" jos tuo teoreettinen raskaus olisi alkanut.
Eli jälkiehkäisyä on kahdesti käytetty. Tyhmästi kyllä, kortsut oli loppu. Mutta periaate on jälkiehkäisyllä sama kuin kierukalla (ei pysty kiinnittymään) joten ei sitä ihan aborttiin voi verrata. Muutenkin molemmat kerrat olivat ei-otollisina päivinä, joten tuskin sieltä mitään muutenkaan olisi tullut.
1
en ole koskaan käyttänyt jälkiehkäisyä saati tehnyt aborttia
vaan olisin mieluummin tappanut itseni kuin synnyttänyt. Mulla siis yksi jälkiehkäisy raiskauksen jälkeen.
Ehkä yksi, ehkä kaksi. Jälkiehkäisyä olen käyttänyt muistaakseni viisi kertaa kaiken kaikkiaan. Tietenkin asian laitahan on niin, että jos ensimmäinenkin vahinkolapsi olisi syntynyt, olisi seuraava vältetty keinolla millä hyvänsä.
Ja jokaisella kerralla vahingon sattuessa olen käyttänyt ehkäisyä, kerran jopa tuplaehkäisyä.
ja siihen ei olisi/ole tarvinnut tarvinnut käyttää edes mitään ehkäisyä.
ei ole koskaan tarvinnut turvautua ap:n mainitsemiin konsteihin.
että yhä nämä samat 2.
9 vuotta ollut täysin ilman ehkäisyä eikä mitään raskautta kuopuksen jälkeen, 1 keskenmeno ennen heitä, syntyneet 2,5 vuoden välillä. Menkat mulla säännölliset ja gynen mukaan olen terve ja kunnossa. Ei ole tietoa, mikä mättää. En ole halunnut selvittää.
eli 3 ja 4:s tulossa. En ole sitten lukion suhtautunut neutraalisti aborttiin enkä jälkiehkäsisyyn.
näistäkin yksi suunnittelematon (kumi meni rikki)
Yksi keskenmeno, kolme jälkiehkäisyä, ei yhtään aborttia.
Sitähän ei voi tietää, olisko noista kaikista syntynyt lasta, jos jälkiehkäisy olisi jätetty käyttämättä. Mutta kai niitä sitten seitsemän saattaisi olla.
Yksi lapsi siis on. Jälkiehkäisystä huolimatta (vaiko siitä johtuen?) alkoi tuulimunaraskaus.
Olen osannut ehkäisystäni huolehtia.Ja sain muuten ekani 36-vuotiaana.
Olen ollut 8 vuotta ilman ehkäisyä tämän yhden lapsen jälkeen ja tänä aikana vain yksi kohdun ulkopuolinen raskaus, mikä menikin sitten kesken.
Aborttia tai muuta keskeytystä en ole koskaan tarvinnut.
Ei ole tullut kumpaakaan tarvittua.
raskaus ois automaattisesti alkanut, jos jälkiehkäisytabletti on otettu? vai?