Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia, kuukuppi ja kierukka..

Vierailija
02.01.2012 |

Elikkäs laitatin (kupari)kierukan tuossa joku aika sitten ja Olen miettinyt nyt kuukupin käyttöä ja tahtoisin kuulla kokemuksia. :)

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidanpa ens tilipäivänä hakea tuon sitten.

Kiitos vastauksista! :)

AP

Vierailija
2/20 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä johtuiko kuukupin käytöstä, mutta pari vuotta kierukan asennuksesta meillä oli suloinen iltatähti. Kierukka oli kyllä ainakin ultrassa paikallaan, mutta enpä tiedä, onko kuukupilla jotain vaikutusta. Aika ison alipaineen sillä kyllä sai aikaiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

gyne sanoi kierukkaa laittaessaan että ehdottomasti ei kuukuppia.

Vierailija
4/20 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas neuvolassa oikein rohkaistiin käyttämään kuukuppia kuparikierukan kanssa.

Vierailija
5/20 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli en välttämättä suosittele kokeilemaan. Vaikka mun tapauksessa kierukka olis kyllä varmaan tullut ulos ilman kuppiakin.

Vierailija
6/20 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain netistä luin että periaatteessa se kuppi vois kai tarttua kierukan lankoihin. Ja jossain epäiltiin että alipaine vois vaikuttaa kierukan paikallapysymiseen.

Noi nyt on aika epätodennäköisiä juttuja, mutta periaatteessa mahdollisia. Kantsii ehkä kysyä lekurilta.

Vierailija
7/20 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten laitatin hormonikierukan ja se ei ensi yrityksellä pysynyt paikoillaan. Toisen yrityksen jälkeen en ole kuppia uskaltanut käyttää, vaikkakaan en ole varma vaikuttiko se asiaan. Tosin hormonikierukan kanssa ei koko kuppia enää tarvitsekaan.

Ainakin lankojen täytyy olla suht lyhyet, ettei niistä vahingossa vedä.

Vierailija
8/20 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin viime viikolla tarkastuksessa, ja terkkari sanoi että kokeilla voi.

Kertoi kuulleensa kokemuksia, joissa kierukka on lähtenyt irti ja toisia joissa on pysynyt paikallaan.

Mietin vain uskaltaako kokeilla, vai sinnitteleekö siteille :/

Vierailija
9/20 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jo kaksi vuotta takana ilman ongelmia.

Vierailija
10/20 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppaan

Vierailija
11/20 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että voin käyttää tamponia. Noo, enpä ole asentamisen jälkeen moisia edes tarvinnut. Tämä ei vastaa nyt kuppikysymykseen, siitä olen pahoillani.

Vierailija
12/20 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin voi käyttää kuukuppia kierukan kanssa. Langat eivät tartu silikoniin edes, mutta tampooniin voivat jäädä kiinni.

Tiedän monta, joilla kierukka on tullut itsestään pois vaikka eivät ole ikinä käyttäneet kuukuppia. Ja itse olen käyttänyt kuukuppia kierukan kanssa eikä ole ollut kertaakaan mitään ongelmia. Ja mulla on langat jätetty pitkiksi.

En olisi edes kestänyt sitä 2 kuukauden jatkuvaa tiputteluvuotoa ilman kuukuppia.

Vierailija
13/20 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ainakin lekuri sanoi että kuppia voi käyttää kunhan tekee tyhjennyksen oikeaoppisesti eli painaa kupin ensin kasaan mikä poistaa alipaineen. Jos on alipaine ja vedät kupin ulos niin silloin kierukka voisi tulla mukana. Itse olen aina poistanut kupin niin että painan sen ensin kasaan eikä kierukankaan kanssa ole siis ongelmia ollut (eivät ole esim. langat pidentyneet mikä tarkoittaisi että kierukka olisi valunut alemmas).

Vierailija
14/20 |
28.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sitä kukaan yhdynnässä ole kuukautisten ja kupin kanssa ?

kai sen nyt jotenkin huomaa jos kierukka alkaa poistumaan?

Vierailija
15/20 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

löytyykö vielä kokemuksia?

Vierailija
16/20 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kuukauden paikallaan ollut kierukka lähti irti kuukupin kanssa.Kalliiksi tuli.Nyt täytyy taas pohtia vaihtoehtoja.Hormonaalinen ehkäisy ei käy joten kuparikierukka tai kondomi taitaa olla vaihtoehdot.Höh.Uskaltaisikohan ottaa uuden kierukan vai lähteekö se taas irti?Kuukupista en halua luopua.

Vierailija
17/20 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme vuotta mennyt ilman ongelmia. Toki otan kupin pois niin, että painan sen ensin kasaan - mutta niin tein ennen kierukan asentamistakin. Alipainehan sattuu.

Vierailija
18/20 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli kierukka liikaa alaspäin kuukupin käytön takia jonka seurauksena tulin vahingossa raskaaksi. Pian menossa ottamaan uutta kierukkaa ja harmittaa aivan vietävästi etten voi enää käyttää kuppia, sillä siteiden ja tamponien järjetön rahanmeno ja roskakuorma sapettaa. Mulla myös krooninen hiiva, sen takia en voi käyttää siteitä koko menkkojen ajan. Tamponi ei käy koska sisältää glyfosaatteja ja muita haitallisia aineita ja niin runsas vuoto että pitäis olla vaihtamassa tyyliin joka vessakäynnillä. Kauheeta tuhlausta. Ei hajuakaan kuinka jatkossa hoitaisin tän menkka-asian.....

Vierailija
19/20 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli ulos kierukka kuukupin mukana heti ekoista menkoista. En suosittele. Tai kannattaa leikata langat tosi lyhyiksi. Mulla oli liian pitkät...

Vierailija
20/20 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Olen 40v nainen jolla takana 7v + 2v kuparikierrukan käyttöä takana. 2 teini ikäistä lasta.

Tuon toisen kierrukan ainana olen käyttänyt reilun vuoden kuukuppia. Eilen kuukautisten yhteydessä tuli kierrukka irti.

Itse uskaltaisin väittää, samaa mieltä oli gyne että syy yhteys minulla on kuukuppi. Minulle se ilmaisee kyllä kunnolla ja oon tykänny kuppia käyttää mutta nyt jää vaihtoehdoksi asentaa uusi kierrukka (hormonaalinen ei sovi) ja lopettaa kupin käyttö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi