Kantoreppu vastasyntyneelle?
Pystyykö aivan uunituoretta vauvaa kantamaan sellaisessa rintarepussa vai pitääkö pienokaisen osata jo kannatella päätään?
Entä jos ostaa sellaisen pienen repun, kuinka kauan se menee?
Kantoliina ei varmaan tule tässä tapauksessa kyseeseen, se kun ei taida olla tarpeeksi " miehekäs" miehen(kin) kannettavaksi.
Mistä noista käytetyistä voi tietää kilorajoja (onko sellaista standardia edes?)? Ajatus ajoittaisesta hands-free -kuljettamisesta kiehtoo...
Kommentit (6)
Reput ja vastaavat sopii hyvin käyttöön, kun vauva oppii päätä kannattamaan itse. Siihen asti päätä joutuu enemmän tai vähemmän tukemaan repussa kantaessa. Repuissa on myös aikarajat, joita ei suositeta ylitettäväksi, koska reppujen istumisasento on aivan liian suora ja jäykkä pientä lasta ajatellen.
Kantoliinoissa ei ole aikarajoja, voi kantaa niin kauan kuin jaksaa. Niissä vauvan asennon saa muokattua miten vain, saa selän pyöreäksi ja jalat koukkuun vatsalle, myöhemmin voi tukea sammakkoasentoa kun lapsi alkaa itse jalkojaan asentoon laittaa jne.
Kantoliina on ihan yhtä miehekäs, kun ottaa tumman kuosin ja puhuu miehelle alusta asti, että se on sitten liina. Meille ostettiin YHDESSÄ miehen kanssa trikooliina, ja mies opetteli kiltisti sidokset ja solmut ja on vakuuttunut, että siinä vauvaa kannetaan. Pieni vihjaus, että liina on vauvalle parempi vaihtoehto, sai miehen välittömästi kallistumaan liinan puoleen ;)
Kitty rv 39+1
JOka tapauksessa meille Pikkupingviinin myyjä sanoi, että n. 2 viikkoista voi kantaa repussa. Repussa on sellainen tuki joka tukee vauvan niskaa ja päätä. Sitten kun vauva kannattalee itse päätään niin vauvan voi kääntää toisin päin repussa. Kantoliinakin kyllä houkuttelee, mutta aika hinnoissaan ovat nekin. Onko kellään kokemusta tai tietoa, onko sellainen liina hankala käytössä, kun pitää sitoa ja solmia?
pakko sanoa sen verran, että meille hankittiin nyt esikoista odottaessa kantoliina. Eikä mies ole laittanut ollenkaan vastaan kun sai vähän vaikuttaa väriin ja kuosiin. Etten ihan punaista tai jotain hempeää hankkinut vaan tumma krokotiilikuosilla. Kokeili jo itelleen päälleenkin, vaan kun tyynyä ei oikein saanut asettumaan liinaan niin harjoittelu jäi odottamaan vauvan syntymää. Että näin miehekästä meillä...
Myy ja jätkä rv39
Pikkuvauvalla mun mielestä paras oli trikoinen pitkä liina.
Eikä miehelläkään ollut mitään ongelmia käyttää liinaa ;).
vähän kun viitsii opetella solmintaa vaikka pehmoeläimen kanssa! tottakai rintarepussa voi kantaa jo pariviikkoista, mutta itse en kyllä sitä tekisi. Liinassa voi kantaa jo parin tunnin ikäistä:) -> kehtosidonnassa!
Meilläkin moinen on, kierrossa jostain tullut. Niitä näkee aika paljon käytettynä kaupan, kannattaa ehkä kokeilla käytettyä enenkuin ostaa oman? On ainakin meillä jäänyt pariin kokeiluun tuo käyttö.
Tuolla linkissä oli siitä vauvan koosta jotain..
http://www.lastenturva.fi/tuotevalikoima/rinkat_reput/babybjorn.html