Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En tahdo laittaa lapsiani päiväkotiin tms!

Vierailija
01.01.2012 |

Enkä laita.

Ärsyttää vaan että joka tuutista tulee ehdotuksia, sitten kummasteluja ja kaiken päälle pään aukomista ettei sitten pidä valittaa jos on liian raskasta.

En siis ole menossa töihin vielä pitkään aikaan. Nuorimmainen on vasta 1½ vuotta ja jäin juuri äitiyslomalle.

Esikoinen oli joskus aikoinaan päiväkodissa jotta sain tehdä töitä, mutta siitä sitten seurasi se ettei lapsi uskalla ottaa kontaktia muihin lapsiin.

Vasta nyt on esikoinen alkanut rohkaistumaan sen verran että uskaltaa edes tervehtiä muita lapsia ja yhden suvun ulkopuolisen leikkikaverinkin on saanut.

Muitakin ongelmia päivähoidossa oli, eikä päiväkodin vaihto olisi auttanut lainkaan.

Esikoinen kun sattui olemaan kunnan parhaassa päiväkodissa...

En edes koe tarvetta laittaa lapsia minnekkään hoitoon. Töihin ei ole menemistä, eikä kiire sinne muutenkaan, mutta ulkopuolisten mielestä mun pitäis laittaa niin esikoinen ja nuorimmainenkin hoitoon pois vauvan tieltä ettei mulla olisi niin rankkaa...

Tiesin kyllä tavallaan mihin ryhdyin kun tätä lasta alettiin tekemään ja rankkaa se on nytkin kun kuopuksella kauhea meno ja uhma päällä, mutta silti en koe että jonkun tästä pitäisi lähteä pois aiheuttamasta "taakkaa" äidille.

Naurattaa muutenkin kun yleisesti ottaen virikelapset (tai niiden vanhemmat) on niin saatanasta ja täällä taasen painostetaan pistämään lapset hoitoon...

Täällä on hoitopaikat niin kortilla etten todellakaan tahtois mennä vikään kuin viemään jonkun hoitopaikkaa jotta saisin olla rauhassa vauvan kanssa.

Suurin syy siihen etten lapsiani halua noihin päiväkoteihin laittaa on se ettten mä halua että he siellä traumatisoituisivat tai että jonain kirkkaana päivänä saisin puhelun että "Petteri" jäi auton alle kun työntekijät eivät viitsineet keskittyä lasten vahtimiseen.

Ja mukavaahan sew on näiden kanssa kotona olla vaikka välillä rankalta tuntuukin... Koht on edessä monta vuotta koulua ja mä aion nauttia nyt kun vielä voin ajasta lasten kanssa kotona :)

Ei mua noi ehdotukset niinkään ota päähän, mutta kun ei se jää pelkästään siihen ehdotteluun. Neuvolan tätikin mukana tuossa painostuksessa.....

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole ihan rauhassa kotona lasten kanssa. Ei sua kukaan estä :)

Vierailija
2/12 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen jälkeen minusta voi vasta alkaa kysellä, että ai etkö meekkään töihin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen oli joskus aikoinaan päiväkodissa jotta sain tehdä töitä, mutta siitä sitten seurasi se ettei lapsi uskalla ottaa kontaktia muihin lapsiin.

Yleensä lapset kyllä rohkaistuvat muiden seurassa. Mitä tapahtui?

Vierailija
4/12 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa ihan hyvältä ratkaisulta. Olisin itsekin halunnut olla vielä kotona, mutta lapset aloittaa päivähoidon 4.1. :(

Vierailija
5/12 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaks lasta oon hoitanut eskari-ikään saakka kotona ja sitten ovat olleet sen 4t eskarissa ja kotona muuten. Koulun jälkeen sama juttu. Kolmas lapsista menee päiväkotiin sitten 3-vuotiaana, katsotaan onko sitten jotain eroa näiden kahden ekan lapsen kanssa kun aloittaa uransa päiväkodissa näin "pienenä".

Olen ollut tyytyväinen ettei ole tarvinnut laittaa lapsia pieninä hoitoon. Eikä koskaan kukaan ole käskenyt lapsia hoitoon laittamaan. Nyt on kuitenkin tilanne että vakityö odottaa, hoitovapaa loppuu ja päiväkoti kutsuu...Katsotaan miltä tuntuu musta ja lapsesta mutta uskoisin että selviämme niin kuin monet muutkin;-)

Ehkä neuvolantäti ajattelee jaksamistasi jos kehottaa laittamaan isompia hoitoon. Mutta ei toki tarvetta jos näin jaksat hyvin. Mustakin on kyllä vähän kyseenalaista tehdä lisää lapsia jos ei pysty isompia hoitamaan samaan aikaan. Toki erikseen tapaukset joissa tuleekin sairautta, masennusta tms.

Vierailija
6/12 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä lapset kyllä rohkaistuvat muiden seurassa. Mitä tapahtui?

Näin siinä itse asiassa usein käy kun lapsi joutuu ryhmähoitoon liian pienenä. Päinvastoin kuin mitä vanhemmat usein uskovat.Ihan sama juttu kun lapselta joka juuri oppinut lukemaan edellytettäisiin että siitä vaan hallitsemaan vaikka raamattu. Liian paljon liian varhain vain .vaikeuttaa ja usein estää normaalia sosiaalista kehitystä, tästä olemassa vaikka kuinka paljon tutkimusta.

Vierailija
7/12 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

alle eskari-ikäistä. On se ihanaa kun saa olla kotona lasten kanssa.

Olen oikeastaan töissä pk:ssa, ihan hyvä paikka mutta lapset ei saa siellä yksilöllistä hoitoa ja pk:ssa ulkoillaankin aika vvähän, meidän päiväkodissa aamulla 10-10.50 ja iltapäivällä ulos mennään puoli 4.

Mutta ei se pk mikään kauhujen paikka kuitenkaan ole

Vierailija
8/12 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten on vanhempainvapaa ja sitten hoitovapaa.

Jos nuorimmaisesi on 1,5- vuotias niin taapero hän on.

Missä tarhassa joku on jäänyt auton alle?

Onko sinulla ap kaikki muumit laaksossa?

Oliko siis neuvola huolissaan teidän lapsista, saako ne muutakin seuraa kuin sinun?

Vierailija
9/12 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai miksi oletat että kaikki siihen painostaa?

Vain harva kuolemista tapahtuu tarhoissa. Äkkiä mieleen tulee yksi erityislapsi joka hukkui jokeen ja toisessa tapauksessa perhepäiväkodin pihassa kaatui puurakennelma johon lapset oli ehtineet mennä leikkimään ja kaksi jäi jumiin, toinen kuoli.

Yhtään auton alle kuollutta tarhalaista en muista. Keksitkö näitä?

Vierailija
10/12 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan muistat, että me työssä käyvät elätetään sut ja sun lapset, joten et ala jeesustella, että kaikki voi jäädä kotiin halutessaan.

Päiväkodit ei kuitenkaan ole saatanasta, joten sikäli käsityksesi on väärä.

Vierailija
11/12 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

*hyppii kahdella jalalla*

Vierailija
12/12 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan muistat, että me työssä käyvät elätetään sut ja sun lapset, joten et ala jeesustella, että kaikki voi jäädä kotiin halutessaan.

Päiväkodit ei kuitenkaan ole saatanasta, joten sikäli käsityksesi on väärä.

riippuu ihan tulotasosta. Itse tienaan bruttona 1600e josta maksan veroja n.300e. Päivähoitomaksua maksan 254e eli noi yhteensä 554e ja päivähoitopaikka maksaa 989e.. et minä en ainakaan elätä yhtään ketään olen paremminkin yhteiskunnan elätti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme