Syökö kaikkien vauvat puuroa?
Kun tuolle meidän vauvalle 8 kk ei tunnu oikein puuro kelpaavan, niin kysyisin, syökö kaikkien muitten vauvat helposti puuroa?
Olen tehnyt puuron mikrossa, ihan elovena-hiutaleista. Ja kyllähän se omaankin suuhun pahalta maistuu, suolaton puuro. Jos laittaa purkillisen hedelmäsosetta päälle niin kyllähän se sitten vauvalle maistuu, mutta tosiaan sitä hedelmäsosetta pitää olla todella paljon, että vauva suostuu puuroa syömään.
Kommentit (6)
Meidän vauva syö vasta vadelma-kaurapuuroa, kaupasta valmiina ostettua, seuraavaksi kokeillaan persikkaista. Hyvin on maistunut.
riisihiutaleisiin tehtyä puuroa, ja puoli purkki hedelmäsosetta sekaan. Myös MIlletin hirssi-riisi -"mannapuuro" maistuu. Meillä siis vauvat olleet allergikkoja, siksi vähän oudommat aloituspuurot. Kolmivuotias ei ole koskaan ollut puuropoikia, mutta nelivuotias syö vieläkin kaurapuuroa vadelmasopalla iltaisin. Ei ole meilläkään ilman hedelmäsosetta menneet puurot alas.
Mutta kyllä varmaan pärjää ilmankin, kun vaan keksii mitä sen tilalta esim. illalla syödään.
on ollut kaikille vauvana se varmin ruoka.
Kaikki ovat syöneet puuroa tosi hyvin. Esim. kökköinen sose tai uusi maku on voinut tökkiä, mutta puuro menee.
Ja mikrossa suolatonta puuroa ruis-, kaura-, ohra-, vehnä- ja 4viljan hiutaleista olen keittänyt.
En tiedä miksi näin on ollut. Jossain reissussa olen yrittänyt antaa kaupan makeita valmispuuroja, niitä kukaan ei syönyt ollnekaan. Että kait se tottumiskysymyskin jossain mielessä on.
Kun teen kaurapuuron Nalle-hiutaleista rasvattomaan maitoon niin jopas maistuu.
Sosutettu banaani, tai marjasoseet on myös hyviä ja terveellisiä kyytipoikia meidän juniorille.
meillä esikoinen on aina inhonnut puuroa. Kuopus syö, mut ei mitään mieliherkkua ole kuitenkaan.
Olen tehnyt sitten niin, että olen tehnyt suolatonta kauraleipää pellillä, leikannut annospaloiksi ja laittanut pakastimeen ja sieltä sitten sulattanut aterioille. Käytännössähän toi on aika pitkälle samaa kuin kaurapuuro, vaikka tietenkin siinä on hiivaa ja jauhoja. Molemmat lapset on tykänneet paljon enemmän siitä, että ovat saaneet eteensä leivänpalan, maitomukin ja hedelmäsoseen kuin että oisin tarjonnut puuroa maidolla ja hedelmäsoseella.
Vaikka kuulemma kaikki vauvat tottuvat puuroon pienen harjoittelun jälkeen. Maistatin puolivuotiaalle velliä, oikein yökkäsi sille. Sitten kaikki kaupan puurotuotteet, ei mikään kelvannut. Monta kertaa kokeiltiin. Ei maistu myös tavallinen puuro, ei kuuma, ei kylmänä, ei äidin lautaselta, ei terassilla istuen, ei laihana luiruna maitopullosta, ei millään. Puolisen vuotta kokeilin useita kertoja viikossa, sitten sai riittää. Ei syö puuroa vieläkään, on nyt 2.