Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lihoin paljon tosi nopeasti. Onkohan tämä ihan normaalia??

Vierailija
01.01.2012 |

Vaihdoin siis työtä, ja aiemman kotona tehdyn osa-aikatyön sijaan siirryin perus toimistotyöhön, kokopäiväiseksi.

Sen myötä nukun vähemmän ja huonommin, ja meni muutama kuukausi niin, että jaksoin liikkua aika vähän. Siis selvästi vähemmän kuin ennen. Lisäksi olen väsymyksen ja stressin takia syönyt huonommin ja juonut enemmän alkoholia. Eli nämä kaikki ovat selittäviä tekijöitä, että paino nousee, sen ymmärrän.

Mutta kun se paino nousi kolmessa kuukaudessa kymmenen kiloa. Että onko ihan normaalia vai voisiko tässä olla kyse jostain muustakin? Ehkä kilpirauhasessa häikkää, kun miettii tuota väsymystäkin. Vai kuulostaako teistä normaalilta? Voiko tosiaan lihota noin nopeasti?

Söin siis kuitenkin tavallista ruokaa enkä ahminut hullun lailla koko ajan. Vähän enemmän söin ravintoloissa ja makeaa.

Nyt olen tiukentanut ruokavaliota ja jaksanut liikkuakin enemmän, että eiköhän tämä tästä. Mutta hiukan huolettaa tuo painon nousun nopeus.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä tuli n.kuukaudessa reilut 5 kg.Itsekkin ihmettelin, miten ihmeessä ihminen voi noin lihoa, vaikka elämäntavat suunnilleen samanlaiset kuin ennen.

Syksyllä sitten rysähti, rintasyöpä... Tiedä sitten liityivätkö toisiinsa lihominen ja syöpä?

Vierailija
2/6 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on fyysisesti raskas työ. Kaloreita siis kuluu. Kesälomilla lihon yleensä kuukaudessa 7kg kun en kuluta samalla tavalla, mutta syön grilliruokaa ym.

Nestettä toki varmaan osa, mutta kiloja tulee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmisen lisäkiloa kuukaudessa saa kyllä lihottua juuri tuolla liikunnan vähenemisellä ja ehkä pienillä muutoksilla syömiseen. Sitä kun jatkuu muutama kuukausi, niin kymppi tulee täyteen nopeasti.

Eli nyt on sitten vaan käännettävä kelkkaa ja mietittävä, miten sitä energiankulutusta saa tasapainoon syömisten kanssa.

Vierailija
4/6 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

painoa voi kertyä lyhyessäkin ajassa enemmän, jos tosiaan esim. normaalirytmi menee sekaisin. Mutta on myös mahdollista että sinulla on aineenvaihdunnassa häikkää (niinkuin just se kilppari). Varaa aika lääkärillesi ja käy testauttamassa arvot.

Vierailija
5/6 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt kilpirauhaslääkettä jostain 16-vuotiaasta ja olen nyt eläkeikäinen.

Lopettivat kilpirauhaslääkityksen ja nyt en edes uskalla mennä vaa'lle!

Vähempää tuskin voin syödä kun mitä syön. Menin lääkäriin, koska syön niin vähän, että voisin olla aliravittu ja sitten vain lopetettiin kilpirauhaslääkitys ja lähetettiin kotiin.

Mitäs sanotte tähän?

Vierailija
6/6 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

viisi kiloa kuukaudessa, että yllä voi valitettavasti hyvinkin olla mahdollista. Hiukan hämmästyin, kun nousin vaa'alle.

Taustalla mulla vain koirasta luopuminen (ei päässyt siis lenkille) ja lohdutuksena suklaata ja irtsareita ja ylipäänsä koko ajan kaapilla.

Ja noista kiloista pääseminen kestikin sitten 3 kertaa pitempään kuin niiden hankkiminen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi