Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko sikiö olla liikkumatta kauan, ilman että sillä olisi hätä?

Vierailija
01.01.2012 |

Siitä asti kun olen herännyt (10) en ole liikettä tuntenut. Voiko vauvoilla olla ihan selvästi hiljaisempia hetkiä ilman että se voisi olla jotain pahaa? Viikkoja kasassa 38+2 .

Join äsken cokista ja söin pari marianne karkkia, nyt makaan vasemmalla kyljellä sohvalla ja katson saanko 10 liikettä tunnissa. Ja jos joku ihmettelee miten voin tänne kirjoitella niin ihan puhelimella olen netissä.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva voi nukkua useamman tunnin, heräilee kyllä välissä mutta jos sinä olet liikkeellä itse, ei välttämättä liikahtele niin paljon että sinä tuntisit sen.

Mutta hyvä että lasket nyt.

Vierailija
2/9 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä tiedän tämän kun minulla on lapsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toki myös jos huolesi jatkuu.

Vierailija
4/9 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei pitäisi noin hiljaista kyllä olla tunteja peräjälkeen. tuleeko liikkeitä ollenkaan?

eli liikkeitä voi tulla vähemmän...mutta ei niiden pitäisi kokonaan hävitä

Vierailija
5/9 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllä mä menisin aika vauhtia päivystykseen, varsinkin jos tuo on poikkeuksellista käytöstä. Mä olen omillani tuntenut kyllä reilusti enemmän kuin kymmenen liikettä tunnissa.

Jos vähänkin epäilyttää, niin synnärille vain.

Vierailija
6/9 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylmää ja makeata ja lepäät niin käyt synnytyssalissa tsekkaamassa tilannetta. t kätilö

Vierailija
7/9 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja 2 pienen pientä sipaistusta,liikettä olen tuntenut. Ehkä kolmekin, vaikea sanoa laskeeko "juuri ja juuri " tunevat hipaisut liikkeiksi. Vauva on muuten ollut kova liikkumaan, tänään ollut hiljainen.

Olen loppuraskauden aikana käynyt vähät väliä synnärillä joko säännöllisten supistuksien takia tai vauvan liikuttumuuden. Kerran oli pari päivää hiljaisempaa, mutta silti tunsin liikkeittä mutta en niin paljon. Nyt siitä 10 asti juurkaan tuntenut mitään. Tottakai näytille pitää lähteä jos jotain onkin vialla. Vauvan hyvinvointihan tässä on pääasia. Silti hävettää aina rampata sielä, koska aina kaikki ollut hyvin. Pelkään, että kuvittelevat minun keksivän kaiken. Vai olenko vain vainoharhainen?

Ap

Vierailija
8/9 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja 2 pienen pientä sipaistusta,liikettä olen tuntenut. Ehkä kolmekin, vaikea sanoa laskeeko "juuri ja juuri " tunevat hipaisut liikkeiksi. Vauva on muuten ollut kova liikkumaan, tänään ollut hiljainen.

Olen loppuraskauden aikana käynyt vähät väliä synnärillä joko säännöllisten supistuksien takia tai vauvan liikuttumuuden. Kerran oli pari päivää hiljaisempaa, mutta silti tunsin liikkeittä mutta en niin paljon. Nyt siitä 10 asti juurkaan tuntenut mitään. Tottakai näytille pitää lähteä jos jotain onkin vialla. Vauvan hyvinvointihan tässä on pääasia. Silti hävettää aina rampata sielä, koska aina kaikki ollut hyvin. Pelkään, että kuvittelevat minun keksivän kaiken. Vai olenko vain vainoharhainen?

Ap

luota omaan äidinvaistoosi, äläkä mieti mitä muut ajattelee. Sinuna kyllä lähtisin heti tarkistuttamaan tilanteen. Itselläni myös liikkeet vähenivät reilusti ja menin tarkistettavaksi, se kertoi lapselle olevan hapenpuutetta...jouduin osastolle.

Vierailija
9/9 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedäthän että kun sikiöllä tulee hapenpuutetta niin hän säästää happea vähentämällä liikkumista, jotta aivoille riittäisi happea.

siksi liiketarkkailu on todella tärkeää, ja niihin reagoiminen voi parhaassa tapauksessa pelastaa lapsen hengen.