Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun uuden vuoden toive olisi, että tuo ilotulittelu siirtyisi luvanvaraiseksi

Vierailija
31.12.2011 |

Ja yksityishenkilöt eivät niitä voisi hankkia. Mikään maailmassa ei ole turhempaa. Lemmikit, pienet lapset, sairaat, vuorotyöläiset, vammaiset ja vanhukset kärsivät. Meilläkin juuri tutistaan reippaasti luopunut 2-vuotias opettelee vasta nukahtamaan ilman tuttia ja nyt on jo yli tunnin itkenyt väsyneenä tuon paukuttelun takia. :(

Joku ratkaisu tuohon olisi saatava.

Menen rauhoittelemaan..

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks just raketit pitäis kieltää? On meillä täällä muitakin , haitallisia ja taatusti turhia asioita. raketteja kuitenkin vain 1 päivä vuodessa.

a) niistä ei ole mitään hyötyä

b) niistä tulee saasteita ilmakehään

c) ne maksaa törkeästi (tämä lähinnä kuntia tms. yhteisöjä koskien)

d) niitä valmistavat ihmiset työskentelevät ilmeisesti aika epäinhimillisissä ja vaarallisissa oloissa

Vierailija
22/54 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

19, menikö sulla vähän palikat sekaisin? Mikä ääliö! Luulitko olevasi nokkelakin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näihin edellämainittuihin syihin lisäisin ilotulitusten aiheuttamat lintukuolemat kovilla pakkasilla. Linnut lentävät paniikissa läpi yön, kuluttavat elintärkeät energiavarastonsa ja kuolevat kylmyyteen (tutkittu ja todistettu juttu). Mä en näe mitään syytä tuohon paukutteluun. Tänä vuonna ostettiin ekan kerron kolme rakettia muka lasten vuoksi. No, lapsia ei kiinnostanut, mut meille jäi likainen piha, paha käry. Mä olen jo tähän ikään mennessä ylittänyt sen vaiheen, jossa kova ääni ja nätin värinen valo on jotain tosi hienoa, pärjään ilman ilotulitteitakin.

Vierailija
24/54 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä ap sunkin paapelo saa 4 vuoden päästä tästä iloa paljonkin!!

raketit paukkuu vain kerran vuodessa!!

Vierailija
25/54 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että raketteja käytetään väärin ja lain vastaisesti. Ne oat monille käyttäjilleen erittäin vaarallisia ja ne aiheuttavat vaaratilanteita myös sivullisille. Jos raketteja oikeasti paukuteltaisiin vain määrättynä aikana täysikäisten toimesta olisi tilanne varmasti monen mielestä toinen, mutta esim. raketin räjäyttäminen kerrostalon rapussa, postilaatikkojen räjäyttely ja esim roska-auton luukusta sisään heitetty raketti ei mielestäni vastaa kuvaa kansallisesta hauskanpidosta.

Mulla ei oo koskaan kukkahattua ollut, mutta tätä mieltä olen. Raketit pois kansalta, kun ei osata käyttäytyä.

Vierailija
26/54 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne muut ilotulitukset sitten pitkin vuotta on? Kuvitelmaa?

Vierailija
27/54 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen jo tähän ikään mennessä ylittänyt sen vaiheen, jossa kova ääni ja nätin värinen valo on jotain tosi hienoa, pärjään ilman ilotulitteitakin.

Vierailija
28/54 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne muut ilotulitukset sitten pitkin vuotta on? Kuvitelmaa?

mä en ole moiseen koskaan törmännyt.

Vierailija
29/54 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postilaatikoita ja roskiksia sytytetty jä räjäytetty ympäri maan. Onpa hienoa!

Vierailija
30/54 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos raketteja käytettäisiin oikein ja oikeaan aikaan, niin asia olisi minun puolestani ok. Ongelma onkin se, että se paukuttelu alkaa jo viikkoa paria etuajassa ja sitä jatkuu vielä viikon vuodenvaihteen jälkeen. Lisäksi teinit (mistä lie niitä raketteja saavatkin) räjäyttelevät postilaatikoita ja roskiksia. Puhumattakaan siitä kauniista näystä huomenna, kun roskat jätetään keräämättä...

Vierailija
31/54 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asua maalla?

Vierailija
32/54 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asua maalla?

kun kaupungissa.

Vierailija
33/54 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norjassa ilotulitteet kiellettiin yksityishenkilöiltä jo pari vuotta sitten. Suomessa ei uskalleta!

Suutuspäissäni toivon et mahollisimman moni loukkaantuu raketeista tänäkin vuonna!

Vierailija
34/54 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääli, että joku molopää luuseri on eksynyt tähänkin ketjuun huutelemaan "kuolisitte pois" -vikinöitään.

Raketeista ja räjähteistä on tosiaankin vain haittaa. Onhan isoa ja taitavaa ilotulitusta kivaa katsella, mutta miksi sitä ei voitaisi antaa jokaisessa kunnassa jonkin yhteisön (vaikka paikallinen liikuntaseura) hoidettavaksi, jos kunnalla itsellään ei ole varaa järjestää minkäänlaista uuden vuoden show'ta. Yhteisö sitten kustantaisi lystin parhaaksi katsomallaan tavalla, vaikka jollakin keräyksellä.

Ilotulitteet saastuttavat sekä ilmakehää että maata - vain pieni osa räjäyttelijöistä korja jätöksensä pois, ja joka vuosi jostakin kulmalta löytyy suutari, joka voi aiheuttaa vaaraa lapsille tai eläimille.

Ja ilotulitteiden valmistus kaukoidässä on ihan oikeasti vakava eettinen ja ekologinen ongelma. Pieniä lapsia (= pääasialliset työntekijät näppärine sormineen) kuolee ja vammautuu onnettomuuksissa, tai sairastuu vaarallisten kemikaalien vuoksi. Ympäristönsuojelumääräyksiä ei ole tai niitä ei noudateta. Yhteiskuntavastuun kantava henkilö jättää ilotulitteet ostamatta, olkoonkin se jonkun pissiksen mielestä miten kukkahattutätimäistä tahansa.

Vierailija
35/54 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivon, että vuorotyö kiellettäisiin.

Todella rasittavaa, kun joku kolistelee rappukäytävässä ja käy suihkussa keskellä yötä.

Toivon myös, että koirat kiellettäisiin kerrostalossa, ei sitä räksyttämistä ja ulinaa kestä kukaan kuunnella.

Vierailija
36/54 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just miehen kanssa puhuttiin, että voisi kyllä kieltää. Käytiin kävelemässä aiemmin illalla ja kauhisteltiin kun niitä ammuttiin aivan asuntojen takapihoilla (rivitalossa) ja keskelle tietä jne.

Nytkin on pari kertaa kuulunut, että jotain jätettä tippuu omalle katolle.

Minusta raketteja ei saisi ampua taajama-alueella/tiheästi rakennetuilla alueilla ollenkaan.

Vierailija
37/54 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko piha säkenöi :D

Vierailija
38/54 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääli, että joku molopää luuseri on eksynyt tähänkin ketjuun huutelemaan "kuolisitte pois" -vikinöitään.

Raketeista ja räjähteistä on tosiaankin vain haittaa. Onhan isoa ja taitavaa ilotulitusta kivaa katsella, mutta miksi sitä ei voitaisi antaa jokaisessa kunnassa jonkin yhteisön (vaikka paikallinen liikuntaseura) hoidettavaksi, jos kunnalla itsellään ei ole varaa järjestää minkäänlaista uuden vuoden show'ta. Yhteisö sitten kustantaisi lystin parhaaksi katsomallaan tavalla, vaikka jollakin keräyksellä.

Ilotulitteet saastuttavat sekä ilmakehää että maata - vain pieni osa räjäyttelijöistä korja jätöksensä pois, ja joka vuosi jostakin kulmalta löytyy suutari, joka voi aiheuttaa vaaraa lapsille tai eläimille.

Ja ilotulitteiden valmistus kaukoidässä on ihan oikeasti vakava eettinen ja ekologinen ongelma. Pieniä lapsia (= pääasialliset työntekijät näppärine sormineen) kuolee ja vammautuu onnettomuuksissa, tai sairastuu vaarallisten kemikaalien vuoksi. Ympäristönsuojelumääräyksiä ei ole tai niitä ei noudateta. Yhteiskuntavastuun kantava henkilö jättää ilotulitteet ostamatta, olkoonkin se jonkun pissiksen mielestä miten kukkahattutätimäistä tahansa.

kaltaisenne molopäät luulette että se teidän pieni mielipiteenne olisi jotenki paras/oikea.

Heh heh, ei se ole.

Jos ihmiset haluavat ostaa pommeja omilla rahoillaan ja toiset haluavat niitä laillisesti myydä niin sinä ja muut rasittavat kukkahattutädit olette kuulkaa ihan hiljaa!

Aivan vitun sama joku marginaalinen saastuminen tai "eettinen ongelma".

Kuitenkin ostatte halpoja kiinalaisia vaatteita ja leluja niin pitäkääpä ne turpanne kiinni ja painakaa päänne pensaaseen. Ei teitä jaksa kukaan kuitenkaan kuunnella!

Vierailija
39/54 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää rakettien puolestapuhujien jutut on kyllä ihan omalla tasolla.

Kun ootte paukuttanu rakettinne voitte sitten mennä kotiinnne istumaan jyskin sohvalle ja pelaamaan pleikalla sotapelejä sekä juoda vähän omatekemäänne kiljua!

Vierailija
40/54 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka en olekaan mikään sossukommari niin tuntuu pahalta, että Suomessa on pitkiä leipäjonoja ja yksinäisiä vanhuksia jne. Ja toiset ampuu seteleitä taivaalle sydämensä kyllyydestä. Riittäisi jos kunta järjestäisi joka vuosi ilotulituksen ja muuten tulitteet olisi kielletty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi