Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saan OMAN kynsienpureskelun loppumaan?

Vierailija
30.12.2011 |

Menee hermo. Mulla on nopeasti kasvavat ja todella vahvat kynnet, mutta stressin myötä olen alkanut jyrsiä kynsiäni ja haluan todella eroon tästä tavasta. Olen kokeillut geelikynsiä, ja ne ovat ok mutta aikatauluni ja perhetilanteen takia mun on hankala päästä huollatuttamaan niitä tarpeeksi usein (+ ne kustantaa!).

Mä lähinnä jyrsin autoa ajaessa, nettiä käyttäessä jne, kun teen jotain missä olen tavallaan jouten. Ja kynnet on siis koko ajan todella lyhyet, räplään niitä silti ja pureskelen ihoa ja kynsinauhoja ja kaikkea mahdollista, välillä veri tirskuu ja ovat kipeät + RUMAT!

:(

Harmittaa vietävästi kun TIEDÄN että mulle kasvaa NIIN nätit kynnet jos EN pureskele. Lapsena mulla oli sama tapa (olin tosi ujo ja kiusattu koulussa, joten huono itsetunto + ujous vaikutti niin et sitten jyrsin kynsiäni), mutta se meni ohi kun sain itsetunnon kohille. Nyt taas tosiaan sitten kun on ollut kriisiä elämässä ja stressiä, tämä on alkanut taas. :( Koko ajan sormet hakeutuu suuhun (ja olen 30v nainen!). En haluisi myöskään tyttäreni oppivan tätä tapaa!

Mitä mä keksin? Pitäää varmaan alkaa pitämään tumppuja kädessä 24/7...

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ja siis olen huomannut että tämä vaikuttaa paitsi kynsiin, jo hampaisiinkin; koska jyrsin koko ajan kynsiä, narskutan yölläkin hampaita, joten koko ajan semmonen "kiristely" päällä, leuat kipeet ja kireät, päätäkin saattaa jomottaa jne. Eli todella pitäis monen syyn takia päästä tästä eroon ja saatava löysättyä..

Vierailija
2/21 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen purrut kynsiäni koko ikäni lyhyeksi jääneitä lakkoja lukuunottamatta. Ei ole auttanut pahanmakuiset lakat eikä muut keinot. Hävettää. Puren kynsiäni varmaan vielä mummonakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai mikä sen nimi nykyään on, se mitä apteekista saa just tuohon vaivaan??

Vierailija
4/21 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloittaja tässä; joo kynneliä sillon pienempänä käytin mutta senkin makuun tottui.. Olen yrittäny googletella, mut huonoin tuloksin. Korvaavaa toimintaa pitäis löytää; reiteen piirtäminen, tms. Mä kyllä viilaan kynsiä ja lakkaan jne, että olisivat ees hetken töissä siistit, ja ne kasvaa pian, mutta sitten ne taas eksyy suuhun kun alan tekee jotain funtsimista vaativaa, tai jos olen tylsistynyt, katson telkkaa tms... Arrrrggg!!! Haluan mun ihanat kynnet takas ja tän idiotismin loppumaan!

Vierailija
5/21 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä alkuun yhden sormen kynsi rauhaan, jäähän vielä 9 pureskeltavaksi. Sitten myöhemmin jätät toisenkin, ja kolmannen jne... Kuin huomaamatta olet oppinut pahasta tavasta eroon.

Nimim: 20v kynsiä jyrsinyt ja parantunut

Vierailija
6/21 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai mikä sen nimi nykyään on, se mitä apteekista saa just tuohon vaivaan??

Kynneliin todella tottuu. Tai maistuuhan se pahalta aina, mutta ei niin pahalta etteikö sitä ensin voisi jyrsiä liuskoina irti ja sen jälkeen pääseekin taas kynteen täysillä kiinni. Haha. Järkyttävää. Ja aina kun näkee jossain aikuisen ihmisen puremassa keskittyneesti antaumuksella kynsiään sitä miettii miten hemmetin hirveeltä se näyttää. Ja silti...

Mulla on heiveröiset kynnet, ne ei kasvais vaikka en puris. Ne ns. murenee heti sormenpään yli kasvatessaan. Mutta olis ne ees huomaamattomat. Nyt jyrsin ne ja sormenpäät pois. Veri tirskuu ja sormet on aivan jär-kyt-tä-vän näköiset. Ja kipeet. Silti puren. Sick.

Kynnelistä muuten vielä, että vaikka sormia purressa siihen tottuu, niin siihen ei totu, että kaikki leivät, hedelmät ym. mikä syödään sormin maistuu kynnelille. Yäk. Ei tykkää muuten lapsetkaan. :D

Vierailija
7/21 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

40 v sama ongelma

Vierailija
8/21 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pureskellut kynsiä pienestä asti eikä mulla todellakaan ole vahvat kynnet.. Nykyään järsin kynsistäni kynsilakat pois eli joudun lakkaamaan joka päivä kynnet uudestaan.. Mutta todella heikot kynnet ovat edelleen, jos kasvavat liian pitkiksi niin lohkeavat, tosin hiukset sen sijaan ovat niinkin vahvat että jokainen parturi ehdottaa hiusten "harvennusta"

Vierailija
9/21 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pureskellut kynsiä pienestä asti eikä mulla todellakaan ole vahvat kynnet.. Nykyään järsin kynsistäni kynsilakat pois eli joudun lakkaamaan joka päivä kynnet uudestaan.. Mutta todella heikot kynnet ovat edelleen, jos kasvavat liian pitkiksi niin lohkeavat, tosin hiukset sen sijaan ovat niinkin vahvat että jokainen parturi ehdottaa hiusten "harvennusta"

Vierailija
10/21 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppaan aika ajoin ja keskityn kynsien hoitoon.

Teen kotimanikyyrejä, kauniit lakat jne.

Silloin jätän kynnet rauhaan koska en raaski pilata kauniita kynsiä, mutta heti kun ne pääsee rappeutumaan ajan puutteen takia, alan repimään kynsinauhoja ja pureskelemaan kynsiä.

Pitäis olla oma manikyristi kotona joka päivittäin huolehtis niiden kunnosta :)

Muutama vuosi sitten kun päiväkodista tuli kihomatoja, se pysäytti ja kynsienpureskelu todellakin loppui, oli se niin ällöttävää!

Unohtui kuitenkin jonkun ajan päästä ja sama kannibalismi jatkui.

YÖK!

En siis osaa auttaa miten sen saisi loppumaan kokonaan.

Sori.

Vierailija
11/21 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kynnelin uusi nimi

Vierailija
12/21 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkasin päivittäin kynteni uudelleen ja uudelleen! Päivän aikana nimittäin kynsien pureskeluni vaihtui lakan pureskeluun, eli raaputin hampaillani kynsilakan pois. Kynnet saivat olla rauhassa ja kasvaa, ja sitten kun ne olivat tarpeeksi pitkät, niin niitä ei enää tullut pureskeltua.

Mutta... tuo päättyi ensimmäiseen kunnon kynsien leikkuuseen. Eli sitten kun leikkasin kynnet ekan kerran, niin ne tuntui oudoilta, ja aloin taas pureskella kynsiä.

Mutta tuota lakkaamista suosittelen!

Vierailija
13/21 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sun hampaitten narskuttelut unissaan muuten lopu. mieti mitä paskaa suuhus tunget kynsies alta ja mitä muuta roskaa itelles teet. jos et siinä ite osaa lopettaa niin enpä tiedä.

itse lopetin vain joku päivä kun psyykkasin itseäni riittävästi kuin tuhma olen ja kuinka kaikki lintuinfluenssat tulee mun tuhmaan päähän sieltä. sitten hommasin stressileluja ja purkkaa nakerran. heti kun kynnet alkaa repeillä jostain niin leikkaan kaiken sileäksi.

mutta jos et stressistäs pääse eroon niin kusessa olet. kynsies, hampaittes ja kaiken kanssa. mixi sullon stressiiii?

Vierailija
14/21 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutama hyvä idis tullutkin, just tää lakkaus johon pitäis panostaa ja sit tuo et kerrallaan yks sormi pois pelistä..

Mulla alkaa niin että eka alan hinkata kynnenreunaa huuleen ja jos siinä on pienikin skrubu niin alan vetää siitä, jolloin kynnestä yleensä lähtee ns. päällimmäinen ohut suiro pois, ja sit se alempikin suiro pitää repiä hampailla veks. Eli koko ajan lillutan suussani sormiani.

Olen yrittäny just miettiä et minkä verran roudaan viruksia ja bakteereita suuhuni kun käytän töissä hissiä, avaan ovia, ja lillutan sormia suussa. Hyi tana. Mutta SILTI uitan niitä.

Todella turhauttavaa!!

Tästä joku uudenvuoden lupaus että kesäksi pitkät ja nätit kynnet. :/ mutta se toteutus.. pitäisköhän mennä hypnotisoijalle???

Vierailija
15/21 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä niitä kynsiäkin tuli järsittyä siinä sivussa. Jossain vaiheessa sitten meni hermot kun oli järsinyt kynnet ihan nysiksi ja niihin sattui jo sen takia.

Tämä seuraava auttoi itseäni, en tiedä, että auttaako välttämättä muita, mutta kuitenkin:

Aloin hoitaa käsiäni ja kynsiäni. Hankin hyväntuoksuista käsirasvaa, kynsinauhavoidetta, alus-, päällys- ja hoitolakat sekä muutamia kauniin värisiä lakkoja sekä lasiviilan.

Ensimmäisenä aloin rasvailla käsiä jatkuvasti. Se auttoi vähän samaan tyyliin kuin kynnelikin, tuli paha maku suuhun jos erehtyi pureskelemaan kynsinauhaa juuri rasvaamisen jälkeen. Kun aiemmin kynsinauhojen pureskelu oli niin luontevaa, etten edes tajunnut sitä tekeväni, niin suuhun tullut paha maku sai havahtumaan ja lopettamaan hetkeksi.

Toinen vaihe oli kynsien lakkaaminen. Aloin käyttää hoitolakkaa, sekä lakata kynnet kunnon kynsilakkakerroksella: aluslakkaa, useampi kerros värilakkaa tai värilakkaa ja hileitä ym. koristeita päälle, ja pikakuivattavaa päällyslakkaa. En alkanut miettiä sitä, että "sitten kun" kädet ovat kunnossa, voin lakata, vaan etsin ensin lyhyille kynsille sopivat, kauniit värit ja lisäksi muutamia, joilla päätin lakata myöhemmin, kun kynnet kasvavat.

Noista kaikista lakkakerroksista kertyy kynsien päälle paljon kynneliä paksumpi ja vahvempi kerros, jolloin se pureminen ainakin vaikeutuu. (Ja kun käyttää alus- ja päällyslakkoja, niin lakkaus kestää hyvänä, joten koko ajan ei tarvitse olla vaihtamassakaan.) Pikku hiljaa se kynsilakkakerroksen järsiminen vain alkoi tökkiä sen verran, että pureskelu väheni ja sitten loppui kokonaan.

Lisäksi niinä kertoina, kun pureskella aloin, niin otin heti lasiviilan ja viilasin pureskellun kynnen tasaiseksi, ettei minkään pienen epätasaisuuden takia pääsisi järsiminen taas vauhtiin.

Vierailija
16/21 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin vähän heikommatkin kynnet kyllä kasvavat lakan suojaamana, jos sitä haluaa. Eivät toki ihan mihin tahansa mittoihin, mutta ihan mukavasti kuitenkin.

Vierailija
17/21 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

murehdin tismalleen samasta asiasta kuin sinä: aina rumat pureksitut kynnet.

Sitten satuin katsomaan erään suositun puolikaljun tohtorin ohjelmaa aiheesta, ja hän antoin parhaan vinkin, jonka olin ikinä kuullut, ja se pätee moniin muihinkin asioihin elämässä: Just Don't Do it!! :) Itseäni alkoi tuolloin naurattamaan, ja oivalsin, että tuohan on aivan totta, minä vain lakkaan tekemästä sitä, mikä ihminen minö olen jos en voi omaa kättäni edes tällaisessa asiassa kontrolloida. Ja mitäs kävi? Loppui kynsiensyöminen, tupakointi ja muutamat muutkin vahingolliset tavat. Koska en vain enää tehnyt niin.

Kannattaa kokeilla. Sillä hetkellä kun sormi on menossa suuhun miettiikin: kykenenkö minä estämään tämän tapahtuman, ja vastaus on aina kyllä.

Vierailija
18/21 |
24.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelliseen. Ei toi auta, sitä tekee niin itseltään huomaamatta ettei noin voi vaan päättää etten enää tee. Joku hypnoosi taitaa olla ainut hyvä keino, jos uskoo siihen.

41 v. kynnet maistunu...

Vierailija
19/21 |
24.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te saatte purtua kynsiä?

Joskus jos mun itse täytyy puraista joku kohta kynnestä hampailla (jos on kynsi lohjennut eikä oo saksia), niin hampaisiin sattuu se pureminen. Onko mulla sit jotenkin tosi kovat kynnet tjsp?

Vierailija
20/21 |
24.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu mulla. yli nelkyt ja loppua ei näy. hypnoosi kiinnostais kokeilla. parikymment vuotta sitten menin ulkomaalaiselle hypnoosiin mikä ei toiminut. olisko kellään hyviä kokemuksia ja että sillä pääsis kynsienpureskelusta eroon?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme