Auttakaa! Pakko laihtua 10 kiloa kesään mennessä!!! Olen nyt BMI 24.
Ja haluan olla laiha! Eli korkeintaan 20.5 toi BMI. Mulla on lihaksikas keho, joten lihakset painaa jonkin verran, harrastan uimista ja hölkkäilyä. Mutta syön päin persettä: liikaa leipää ja juustoa ja herkkuja. Blaah. Vinkkejä :D PLIIIIIIIIIIIIIIIIIIS.
Kommentit (6)
Aamu: Kaurapuuro+margariinisydän+luumusose (sokeriton piltti tmv.)
Aampvä: Hedelmä ja raejuustoa
Lounas: lautasesta puoli salaattia, 1/4 lämpimiä vihanneksia, 1/4 kanaa/kalaa/kananmunaa
Iltapvä: maustamatonta jugurttia ja hedelmää
Päivällinen:lautasesta puoli salaattia, 1/4 lämpimiä vihanneksia, 1/4 kanaa/kalaa/kananmunaa
Ilta: Kaksi palaa täysjyväleipää + juustoa (max 17%) +vähärasvaista kinkkua(esim. Karppinen, Karppausleipä)
-Paljon vettä, 2-3 l. Juomana yleensä vettä.
-Itsellä lähtenyt 8 kg 8 vkossa. Liikkunut olen lähes joka päivä: kävelyä, punttisalia, sählyä yms.
Vältän siis vehnää, riisiä, perunaa ja kaikenlaisia herkkuja dieetin aikana. Kyse ei ole karppauksesta, sillä mm. vältän kovia rasvoja, syön paljon hedelmiä ja muutenkin aika pohjoismaiset ravintosuositukset käytössä.
Syöt vaan vahemmän, syöt siis samaa mitä nytkin mutta vähemmän.
Uudenvuodenlupaus on laihduttaa taas takaisin hoikaksi. Kaipaisin kans vinkkejä. Tällä hetkellä suunnitelmissa jättää herkut ja lisätä liikuntaa. Muu vielä mietinnässä. Täytyy keskittyä jonkin sortin ruokaremonttiin eli etsiä terveelliset korvikkeet nykysille huonoille ruoille.
Mulla on vanhastaan painonvartijoiden keittokirjoja, joissa hyviä reseptejä. Sit mietin, et etsin jotkut hyvät nettisivut tai lehden kannustukseksi itselleni.
Eka neuvoisin, että jätät liian leivän ja juustot ja herkut pois. Sitten jatkat harrastuksia samaan malliin.
Toivottavasti musta oli apua