Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi mies haukkuu takanapäin edellisen liittoni lapsia

Vierailija
30.12.2011 |

Mitä tekisitte tilanteessani?

Ollaan tunnettu puoli vuotta ja muutettiin juuri samankaton alle. Minulla on kaksi lasta entisestä avioliitosta ja uudella miehelläni on myöskin yksi lapsi.

Olen kuullut huhuja, että nykyinen mieheni olisi puhunut eksälleen, että ei kestä minun lapsiani ja on tyytyväinen kun yhteenmuuton jälkeen minun lapseni ovat harvemmin meillä.

Pitäisikö ottaa nämä huhut vakavissaan? Mitä jos mieheni on oikeasti tuota mieltä? Ymmärrän kyllä ettei voi olla samanlailla kiintynyt lapsiini kuin omiinsa muttamutta...

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

katso, miten mies kohtelee lapsiasi. Miten puhuu heille, miten käyttäytyy kun lapsi tekee jotain mistä voisi kehua tai torua.

Vierailija
2/15 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

etten aina kestä niitä ja ihan kiva jos ovat välillä mummolassa.

Älä nyt huhuista suutu, kun et tiedä millä sävyllä on puhunut, ja kuinka paljon juttu on matkalla muuttunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alussa sopeutuminen uusperheessä voi vaatia aikaa, paitsi lapsilta niin myös uudelta puolisolta. Ehkä miehelläsi on tarvetta purkaa tunteitansa jonkun kanssa? Se, onko eksä siihen sitten paras kohde, on taas toinen juttu.

Ota asia suoraan puheeksi puolisosi kanssa. Jos hän myöntää negatiiviset tunteet, niin sekin voi olla hyvä alku tunteiden käsittelylle.

Kuten lapset myös aikuiset voivat sopeutua ja tottua toisiinsa. Negatiivisten tunteiden ei tarvitse olla pysyviä - etenkin jos niitä osaa käsitellä.

Ja ne huhut... kannattaa ehkä selvittää kuka ja mistä niitä huhuja levittelee. Aivan kaikille ei omista asioistansa kannata uskoutua, ettei niitä pitkin kyliä huudella. Ehkä tästäkin voisitte miehenne kanssa sopia.

Vierailija
4/15 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ystävältäni joka on tämän mieheni exän kaverin kaveri. Asiasta oli kuulemma pyydetty vaikenemaan, mutta ystäväni ei halunnut salata tätä huhua minulta.

Mieheni ei ole ollut paljon tekemisissä lasteni kanssa. Arkisin hän on ollut usein kotonaan tai tullut vasta sitten iltasella vähän ennen lasten nukkumaan meno aikaa. Nyt ollaan oltu vähän enemmän yhdessä kun muutettiin yhteen. Kun hänen lapsensa tulee kylään viettää aikansa lapsensa kanssa. Aika neutraali on lapsiani kohtaan, ei ole koskaan ärähtänyt tms. Ollaan kyllä sovittukin että kasvatuksellinen vastuu on minulla.

Ap

Vierailija
5/15 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että esimerkiksi nyt jouluna mieheltä paloi päreet. Oli kaikenlaista draamaa lasten kanssa ja vanhempi erityislapseni on arkenakin jo ihan tarpeeksi haastava.

Eniten minua harmittaa se, että jos on sanonut että on tyytyväinen siihen että lapseni ovat nyt harvemmin meillä kun muutimme yhteen.

Itselläni on mieli maassa sen takia, mutta oli lasten koulunkäynnin kannalta parempi, että lapset viettävät viikot isällään ja viikonloput meillä.

Miten ottaisin tämän asian puheeksi ilman että vaikutan typerältä?

Ap

Vierailija
6/15 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se edes ole mikään "miehesi", vaan satunnainen tuttava tuolla tuntemisajalla!

Vierailija
7/15 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta saatiin niin unelma kämppä ja kaikki on mennyt niin hyvin. Mies vaikuttaa kunnon isältä, ottaa usein puolitoistavuotiasta lastaan ja käy usein häntä katsomassa. Ja kun tavattiin kaikki tuntui loksahtavan paikoilleen.

Ap

Vierailija
8/15 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tällä tuttavalla on vauva ja ei kun täyttä höyryä vaan uuteen suhteeseen!

Vierailija
9/15 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hän hoitaa lapsen itse, ennenkuin joku ehdottaa, että on ottanut minut vain lastenhoitajaksi.

Eikä tämä ole provo. Kauan mietittiin ja tuumailtiin yhteenmuuton järkevyyttä ja tultiin siihen tulokseen, ettei kannata hyvän tilaisuuden lipua läpi sormien.

Ap

Vierailija
10/15 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että esimerkiksi nyt jouluna mieheltä paloi päreet. Oli kaikenlaista draamaa lasten kanssa ja vanhempi erityislapseni on arkenakin jo ihan tarpeeksi haastava.

Eniten minua harmittaa se, että jos on sanonut että on tyytyväinen siihen että lapseni ovat nyt harvemmin meillä kun muutimme yhteen.

Itselläni on mieli maassa sen takia, mutta oli lasten koulunkäynnin kannalta parempi, että lapset viettävät viikot isällään ja viikonloput meillä.

Ap

Miksi miesten pitäisi olla jotain superihmisiä, jotka tykkäävät toisten lapsista? Erityisesti jos kysymyksessä on vielä erityislapsi, joka ei todellakaan ole erityinen kuin negatiivisessa mielessä.

Mietihän ap. olisitko itse kenties mennyt sanomaan jotain vastaavaa omalle kaverillesi, jos tilanne olisi toisin päin?

Vai väitätkö silmät kirkkaana, että sinusta olisi ihanaa jos miehesi erityislapsi olisi koko ajan jaloissa mölyämässä, jos vaihtoehtona on se, että on viikot äidillään?

Ihan oikeasti?

Vierailija
11/15 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi nyt hieman miettiä mitä oikein touhuaa!

Lasten takia.

Vierailija
12/15 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Miksi miesten pitäisi olla jotain superihmisiä, jotka tykkäävät toisten lapsista? Erityisesti jos kysymyksessä on vielä erityislapsi, joka ei todellakaan ole erityinen kuin negatiivisessa mielessä.

Mietihän ap. olisitko itse kenties mennyt sanomaan jotain vastaavaa omalle kaverillesi, jos tilanne olisi toisin päin?

Vai väitätkö silmät kirkkaana, että sinusta olisi ihanaa jos miehesi erityislapsi olisi koko ajan jaloissa mölyämässä, jos vaihtoehtona on se, että on viikot äidillään?

Ihan oikeasti?

vähintään jokatoinen viikonloppu, kun nukkuu samassa makuuhuoneessa ja on huono nukkuja, mutten minä ole siitä vielä kenellekään valittanut, eikä tarvitse. Joten ei tarvisi miehenikään kellekkään, varsinkaan sille eksälleen, mennä valittamaan minun lapsistani. (Jos se nyt sitten ylipäätään pitää paikkansa) Haluaisin nyt vain neuvoja siihen miten otan nämä huhut puheeksi mieheni kanssa ilman että vaikutan a) mustasukkaiselta b) typerältä

Ap

Vierailija
13/15 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuu takana päin hyvää lapsestani...

Vierailija
14/15 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävä on eksän kaveri, asutte jossain tuppukylässä?

Ja miehellä on 1,5-vuotias lapsi ja sinulla kaksi lasta, joista toinen on ERITYISLAPSI ja te muutatte melkein samantein yhteen? Järki hoi! Herranen aika, 1,5-vuotiaasta on vielä iso työ ja erityislapsikin tarvii sopeutumisaikaa muutoksiin enemmän kuin normaali lapsi. Sitten lapset vielä dumpataan isälleen koulun takia, joka tietysti varmaan liittyy tähän "unelma-asuntoon" eli löysitte unelman, johon ei lapset mahtuneet vaan "koulusyistä" piti lykätä ne isälleen pois jaloista. Unelma-asuntoon normaalisti kuuluu myös se, että lapsille se on unelma-asunto. Kyllä mäkin voisin asua Lapin erämaassa kelohonkamökissä, mutta se ei voi olla mun unelma, koska se unelma ei toimi kouluikäisten lasten kanssa. Mietis vähän miltä lapsista tuntuu, että heidät ulos ja uusi mies sisään...!

Ja mitä miehen puheisiin tulee, niin hui hai. Mitäs sellaisia selän takana puhumisia peräät ja sitä paitsi ihmeellinen juoruakka se miehen eksä ja sun ystävä, kun tuollaisia ruotivat. Voisin todellakin lyödä vetoa, että asutte pienellä paikkakunnalla, koska olen itsekin sellaiselta kotoisin ja siellä jutut pyörii juuri tälläisten ympärillä. Ideaali on mennä nyrkit pystyssä peräämään kunniaansa panettelijalta.

Vierailija
15/15 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö te nyt hyvät ihmiset näe milloin on provo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä neljä