Alkaako avioero erohakemuksen lähettämisestä vai mistä mielestsi?
Kommentit (14)
Silloin kun käräjäoikeus on leiman lyöny paperiin ja tuominnu avioeroon. Silloin.
naimisissa olet tuohon leimaan saakka
kun asiasta on puhuttu ja päätetty erota. Tai erimielisessä tapauksessa ilmoitettu puolisolle, että haluaa eron.
prosessina siitä hetkestä kun on påäätöksen avioerosta tehnyt.
onko tarkotus erota vai ei.
mielestäni ero on silloin kun paperit menee 1. vaiheessa käräjille. joskin kai avioliiton voi sitten vielä pelastaa, jos haluaa.
sormukset pois, kun on siihen valmis. tai oikeestaan heti kun eropaperit on viety.
mutta mietin että joko voisi sormukset poistaa? Asutaan jo erilläänkin kohta
ap
sormuksiin ei ole mitään lakia tai edes sääntöä. Kaikki naimisissa olevatkaan eivät pidä sormuksia. Jos itse kokee sormuksen nimenomaan avioliiton ja suhteen merkkinä, ottaisin kyllä siinä tapauksessa pois silloin, kun on päättänyt erota - päättänyt lähettää ne eropaperit (siis voi ottaa pois jo ennen kuin paperit on konkreettisesti heitetty postin vietäväksi). Olisi kai aika hassua "julistaa koko maailmalle" avioliittoa siinä vaiheessa, kun paperit ovat vetämässä, vai kuinka?
jos asuu erillään, mutta papereita ei ole vielä lähetetty, niin miksi pointti pitää sormuksia? Jos siis kuitenkin aikoo erota.
mutta mietin että joko voisi sormukset poistaa? Asutaan jo erilläänkin kohta
sormuksethan voi poistaa heti kun on eropäätöksen tehnyt, oli paperit laitettu eteenpäin tai ei.
Sormuksiahan ei ole pakko pitää muutenkaan. Miksi olisi?
haluaa. Jokaisen oma asia.
Virallisestihan ollaan naimisissa kunnes avioeron 2.vaiheen hakemus on jätetty ja tuomitaan avioeroon.
pois kun sormuksen pitäminen kuitenkin vain tapa eikä pakko. Jos tiedät ettei mieli enää muutu niin sormus veke vain ja totuttaudut siltäkin osin tulevaisuuteen. Omasta mielestäni avioero on päätöshetkestä alkaen. Eli siitä hetkestä kun päätin erota.
ei kukaan viranomainenkaan tule niitä sormuksia sulta riisumaan. Sit kun susta tuntuu, ettet halua enää sormuksilla rakkaudesta kertoa niin sen kun otat pois.
Se on sen päivän tilanne, jonka mukaisesti omaisuus jaetaan. Toki naimisissa ollaan virallisesti 2. hakemuksen käsittelypäivään asti. Käytännössä minä itse ja useimmat, jotka tunnen, katsovat eron alkaneen 1. hakemuksen allekirjoituksista, jos se tehdään yhdessä, tai siitä, kun toinen on saanut hakemuksen tiedoksi postin kautta.
Sormuksia saa käyttää niin pitkään kuin tykkää. Itselläni on nytkin sormessani yksi ex-liiton sormuksista, vaikka olen ollut jo 15 vuotta uusissa naimisissa.
Eihän naimisissakaan olla heti, kun on päättänyt mennä naimisiin..
Silloin kun käräjäoikeus on leiman lyöny paperiin ja tuominnu avioeroon. Silloin.