Juopunut imetti vauvaa ja vauvaparka kuoli!!! :(((((
http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/juovuksissa-imettaneen-vauva-kuoli--…
Älkää imettäkö jos olette juoneet alkoholia!!!!! :((((((((
Kommentit (28)
Itse imetin vastaavassa humalassa esikoista n. kerran kuussa kun hän oli 3kk-11kk, onneksi siis vähän isompi... luotin Alkon yms. tietoihin :(
Mulla ei oo käyny mielessäkään alkaa alkoholia ottaneena imettämään. En edes juonut niin kauan kuin imetin.
Kai nyt maalaisjärki pitäisi sanoa jotain? Mutta ilmeisesti ei. :(
Ja mikä sitten PORTviinilasillisen?
Ero on huikea; sama kuin vetää pullon Madeiraa tai pullon perusviiniä!
Jekovit purkissa on tavaraa 20 ml, siitä määrästä alkoholia on pieni määrä; alle 100 mg/ml.
Oikeesti; kamalaa kun vitamiinipurkissa on ALKOHOLIA!
Kyllä rintamaitoa vetäsee lapsi vähän enempi laakista masuun ja siinä on enempi alkoholia kuin vitamiinipurkissa.
Huppelinsa pieni vauva silti saa pienemmästäkin määrästä.
Jos toi uutinen pitäisi paikkansa niin mun lapset olisi kuolleet jo ajat sitten. Molempia olen humalassa imettänyt ja nuorempaa välillä jopa päivittäin pienessä sievässä. Kamala katumus on, en kerskaile asialla. Aivan kamalaahan tää on mutta lapset on terveitä ja nuorempi jopa motorisessa kehityksessä ennenaikainen. Raskausajat olen ollut ilman. Tiedän että haukkuja tästä tulee. Uskallan silti kertoa totuuden ja alkoholismini (sairauteni)takia olen näin tehnyt. Äidinmaidon alkoholipitoisuus kuitenkin on niin vähän etten usko sen vaikuttaneen lapsiini.
Jos toi uutinen pitäisi paikkansa niin mun lapset olisi kuolleet jo ajat sitten. Molempia olen humalassa imettänyt ja nuorempaa välillä jopa päivittäin pienessä sievässä. Kamala katumus on, en kerskaile asialla. Aivan kamalaahan tää on mutta lapset on terveitä ja nuorempi jopa motorisessa kehityksessä ennenaikainen. Raskausajat olen ollut ilman. Tiedän että haukkuja tästä tulee. Uskallan silti kertoa totuuden ja alkoholismini (sairauteni)takia olen näin tehnyt. Äidinmaidon alkoholipitoisuus kuitenkin on niin vähän etten usko sen vaikuttaneen lapsiini.
hyvä että sun lapset jäi silti henkiin!!!!
olisin sammunut litrasta portviiniä.
JOs lapsi olis niin en noin paljoa joisi saman katon alla.
veren alkoholipitoisuus? Eli äidinmaidon alkoholipitoisuus on 2,5promilleä? Siis ei promillia ei prosenttia! Tuo äiti on juottanut lapselleen viinaa ei äidinmaitoa, sanoohan sen nyt tyhmemmänkin järki.
Sama määrä on tietysti vauvalle pahempi, koska tämä on pienempi -> pitoisuus on isompi. Nyt oli puhe tilanteesta, jossa vauvassa on sama alkoholiPITOISUUS kuin aikuisessa, joka on juonut tölkin olutta. Siis vauvalle skaalattuna ehkä ruokalusikallisen tai kaksi olutta. Tai vielä paljon vähemmän väkevämpää alkoholia.
Tämä on mahdollista. Lapsen elimistö on erilainen ja ehkä maksa ei pystynyt polttamaan tuota riittävän tehokakasti.
Ja tiedoksi: kyllä, alkoholi imeytyy myös maitoon, mutta maidon pitoisuus on sama kuin veren. Esimerkiksi viinilasillisen jäkeen oleva 0.3 promillea on 0.03% alkoholia siinä määrässä, jonka vauva rinnasta juo. Jekovitissa on 8 % alkoholia, eli samalla hehtaarilla liikutaan, kun mietitään määriä. Siksi tuo "imetys lasillisen jälkeen on ok" on ihan fakta. Pakkohan ei tietysti ole ;)