Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaverin ylimielinen naureskelu raha-asioissa ärsyttää.

Vierailija
30.12.2011 |

Kaverini ei ole päivääkään joutunut huolehtimaan omista talousasioistaan. Muutti suoraan kotoa yhteen (iältään vanhemman) miehensä kanssa, joka hoitaa kaikki perheen raha-asiat. Kaverillani ei ole edes nettipankkitunnuksia, koska miehensä maksaa hänen henkilökohtaiset laskunsakin. Kauppa-asiat ja shoppailut kaverini hoitaa miehen luottokortilla, eikä tarvitse paljon hintoja katsella.

Kiva hänelle, mutta tuo käytäntö on tehnyt hänestä jotenkin ylimielisen ja ymmärtämättömän muita kohtaan. Yleisesti kommentoi "en voi käsittää ihmisiä, joilla rahat loppuvat ennen tilipäivää", "miten muka rahat ei riitä joululahjoihin" jne.

Minulle naureskelee esim. siitä, että odotan Aleen ennen kuin ostan jonkun tuotteen tai kun vertailen hintoja. Muutoinkin jos joku kertoo esim. auton yllättävästä hajoamisesta asenne on "turha tuota stressata, rahallahan siitä selviää".

Ja sanottakoon vielä, ettei kaveri ole itse edes ansaitsemassa rahojaan vaan on ns. ikuinen opiskelija, joka ei saa mitään tutkintoa valmiiksi. Jotenkin korpeaa välillä ja toden teolla.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tippuu vielä korkealta, kun mies joskus jättää ;)

Vierailija
2/6 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..joka meni sukulaisen firmaan töihin suoraan koulusta ja vittuilee avoimesti työttömille. Työharjoittelussakin olleelle puhui polleana "OIKEISTA töistä", kyllä oli lähellä etten vetänyt turpaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No hei kaverillasi on jotain jonkia takia mies on hänen kanssaan."

No ihan varmasti on, enhän muuta ole väittänytkään. En oikein ymmärrä miten tämä liittyy siihen, että minua ärsyttää kaverin ylimielinen naureskelu liittyen raha-asioihin?

ap

Vierailija
4/6 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten tärkeää on hoitaa itse omat raha-asiansa. Homman selvittää joko avioero, kuolema tai miehen sairaus.

Vierailija
5/6 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joku kertoo esim. auton yllättävästä hajoamisesta asenne on "turha tuota stressata, rahallahan siitä selviää".

TÄmmöinen asenne ei yleensä ole seurausta siitä, että olisi rahaa mihin tahansa, vaan siitä, että on joskus nähnyt myös sellaisia ongelmia, joista rahalla ei selviä. Ja KYLLÄ, voin kertoa, että ne todella ovat stressaavampia ja pahempia kuin ne, jotka rahalla ratkeavat.

Vierailija
6/6 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joku kertoo esim. auton yllättävästä hajoamisesta asenne on "turha tuota stressata, rahallahan siitä selviää".

TÄmmöinen asenne ei yleensä ole seurausta siitä, että olisi rahaa mihin tahansa, vaan siitä, että on joskus nähnyt myös sellaisia ongelmia, joista rahalla ei selviä. Ja KYLLÄ, voin kertoa, että ne todella ovat stressaavampia ja pahempia kuin ne, jotka rahalla ratkeavat.

näin voi toki olla, mutta ei tässä tapauksessa.

ap