Rehellisesti nyt. Onko mielestäsi L-XL-kokoa käyttävä nainen
Kommentit (25)
Riippuu mitä isolla tarkoitetaan. Voi olla isokokoinen koska on paljon läskiä, mutta toisaalta voi olla myös iso jos on lihaksia ja esim leveä selkä ja isot rinnat.
Kyllä tuo kokomääritys vaihtelee eri merkkien kesken. H&M:ssä on tosi pieniä nuo isommatkin koot. Sitten taas esim neuleissa koot voivat olla tosi isoja. Itse ostin vastikään neulejakun koossa XS, vaikka normaalisti kokoni on M/L.
Muutenkin on tyhmää arvioida sitä onko ihminen iso pelkän vaatekoon perusteella, koska asiaan vaikuttaa vartalonmuoto ja muut asiat. Ja ylipäätään miksi pitää arvioida (muiden) ihmisten kokoa? Eikö ole pääasia että on itse tyytyväinen itseensä, vaikka muiden mielstä olisikin liian iso tai käyttäisi häpeällisen isoja vaatekokoja?
Esim. Halti kokoa 40. Kaikki järjestään liian pieniä. Just sain mahtumaan päälle, mutta mitään fleecejä tai villapaitoja ei mahdu päälle ja takit näyttivät repeämäisillään olevilta, vaikka mulla oli vain ohut paita päällä. Olen 159/60 eli en mielestäni mikään järkkyläski, mutta näköjään tarvitsen isomman koon vaatteita.
on housut kokoa 42, painoindeksi n. 22-23 (nyt en tiedä tarkkaa painoa, saattaa olla vielä jompi kumpi niistä raskauskiloista sulamatta).
Mulla vaan on ulottovuutta joka kohdassa tuossa pebastossa, varsinainen perse on kapeampi, kuin esim. eräällä housukokoa 36 käyttävällä ystävälläni.
Yläosa on kokoa 36-38, nykyään taitaa kallistua kolmekasiin, kun tissit on isommat. Mulla on yläkroppa aika kuiva, hartiat on onneksi leveät, jotta tasapainottavat alaosaa.
on housut kokoa 42, painoindeksi n. 22-23 (nyt en tiedä tarkkaa painoa, saattaa olla vielä jompi kumpi niistä raskauskiloista sulamatta).
Mulla vaan on ulottovuutta joka kohdassa tuossa pebastossa, varsinainen perse on kapeampi, kuin esim. eräällä housukokoa 36 käyttävällä ystävälläni.
Yläosa on kokoa 36-38, nykyään taitaa kallistua kolmekasiin, kun tissit on isommat. Mulla on yläkroppa aika kuiva, hartiat on onneksi leveät, jotta tasapainottavat alaosaa.
Ei se mun ahteri sentään NIIN kapea ole, kyllä siinä on tuota leveysmittaakin kuitenkin ;)
xxxl alkaa olemaan iso ja sellainen, joka ei löydä kaupasta sopivan kokoisia vaatteita.