**heinäsirkat viikonloppuun**
En huomannut meille vielä pinoa tälle päivälle ja taidetaan olla niin laiskoja/kiireisiä kirjottajia että ehkä yksi viikonloppu pino riittäisi.
Oletteko kaikki siirtyneet tuonne yahoon listalle kirjoittelemaan? Itsekin olen sinne ilmoittautunut, mutta tänne on jotenkin mukavampi kirjotella.
No joka tapauksessa tervetuloa kaikille uusille :)
Onneks alkaa viikonloppu, tämä viikko on ollut ihan kamalaa töissä. Ei jaksa kiinnostaa hommat ja väsymys on kova. Toivottavasti tämä tästä parantuu, joutuuhan tässä vielä töissä olemaan monta kuukautta.
Olotilassa ei mitään uutta, väsyttää, etoo ja maha pömpöttää, mutta mikäs sen mukavampaa :)
nellariina 6+1
Kommentit (34)
Hiukka noloa. Olisiko sinne pitänyt siis rekisteröityä tms? Voisko joku vähän vielä neuvoa, miten sinne pääsee...? Toimiiko se siis sähköpostissa vai miten?
Mulla oli vain aamulla luento. En jäänyt yliopistolle lukemaan, vaan tulin kotiin " lukemaan" ja menin suoraan sänkyyn. Vaikka tunsinkin syyllisyyttä nukkua ja pitää tyttöä hoidossa niin kai se on koko perheelle hyväksi, jos yliväsynyt äiti nukkuu edes joskus. Toisaalta tyttökin nukkuu nyt hoidossa, joten eipä sitä sieltä olis voinut hakea. Nyt alan vähän opiskella ja haen sitten lapsen kotiin.
Edelleen on vain heikko olo, kertaakaan en ole edes meinannut oksentaa. Ihme! Portaissa hengästyn heti ja ruokaa en jaksa syödä kuin vähän kerrallaan. Taitaa olla poika tulossa, kun on niin erilaiset oireet ;)
Kuinka monta kertaa pääsette ilmaiseksi ultraan? Me vain kerran viikolla 10-12. Hölmöä! Pitää alkaa jo katsella yksityistä rakenneultraa. Esikoisesta ei käyty ja se harmitti.
Liinaharja 7+0 tai 6+5
Tulisi jo se ultra niin tietäisin oikeat viikot! Tuo eka on siis neuvolasta sanottu 28 päivän kierrolla ja toka oman pidemmän kierron mukaan. Jos siis joku ihmettelee vielä mun kahta viikkomäärää ;)
Liinaharja: Tuossa Pepitaxin aloittamassa ketjussa löytyy ohjeita yahooseen kirjautumiseen. On kyllä alussa kinkkistä, itsekin yritin vuosi sitten useita kertoja ennenkuin onnistu:)
Saara77: Toivottavasti meni nikki oikein? Me mennäänkin melkein samoissa:) Minulla rv 4+4 tai 4+6, mutta luulen, että tuo eka tulee käyttöön, koska meillä neuvolassa laskevat aina sen 28pv:n mukaan.
Minullakin oli tänään ekaa kertaa kunnon kuvotusta:) Jee! Meinasi oksennusrefleksi toimia, kun rappukäytävässä tuoksui ruoka... Väsymys on edelleen tolkuton. Just heräsin tytön kanssa 1,5h päikkäreiltä.
Taas näin viime yönä jotain keskenmeno unia:( On se kumma kun nuo pelot tunkevat uniin...ei saa edes yöllä olla rauhassa. Tosin tiedän, että johtuu nuo unet siitä kun täällä ja siellä yahoon palstaltakin kun lukee jotain ikäviä juttuja niin sitten funtsii niitä mielessään ja uniinhan ne sitten tulevat. Onneksi se n. 6 vkon päästä helpottaa, kun alkaa olemaan jo paremmalla puolella ja on jo kuullut sydänäänet. Jostain olen lukenut, että sen jälkeen kun sikiö on näkynyt oikeassa paikassa ja sydänäänet on nähty (kuultu) niin keskenmeno riski olisi enää minimaalisen pieni... Jos sitä tilaisi sen ultran joulukuun ekalle viikolle, niin siihenhän ei ole enää kuin 2,5 vkoa:)
Nyt ainakin tuntee että on jotain uutta tapahtumassa =)
Valittelin viime viikolla ettei ole mitään oireita. Noh, nyt sitten kuvottaa niin, ettei töihin pysty keskittymään kunnolla. Niin ja alavatsaa särkee ja otin eilen ' vahingossa' 2 tunnin päiväunet! Eli samoja oireita kun muillakin. Onneksi ei ole ihan kamalan paljon pahoinvointia, kun töissä olis aika haasteellinen aika, enkä todellakaan halua vielä paljastua. Noh, pitänee käydä hakemassa kahviosta pulla, mut ajatuskin kahvihuoneen hajusta etoo. Enää reilu viikko ekaan ultraan, ei millään jakaisi odottaa. Mukavaa viikonloppua kaikille!
Tarunalle rv. 5+6
Tänään on ollut oikeastaan oireeton päivä. Vain tuo selkäkipu riesana, mutta sekään ei ole tänään niin paha kuin eilen. On ollut kyllä niin paljon touhua ettei ole ehtinyt oireita kuulostella.En taas tänään ole oikein edes muistanut että tässä raskaana ollaan ;) Kävin shoppaamassa itselleni talvikengät ja olen tänään pakkaillut. Palailenkin seuraavan kerran palstalle vasta tiistaina, kun ollaan kotiuduttu tuolta parin tuhannen kilometrin päästä :) Onneksi ei ainakaan vielä ole ollut hirveää pahoinvointia, niin ehkä reissukin menee ihan hyvin sen suhteen.
Mutta nyt taas pakkailupuuhiin ja palailemisiin ensi viikon puolella!
T:myy rv 6+0 :)
Minä en aiokaan yahoon listalle, Vauvan sivuilla kun on niin tuttua ja turvallista :) En ole koskan päässyt yahoon kanssa sinuiksi enkä siis aio vieläkään hommaan ryhtyä...
Aika monella tuntuu jo olevan paljon raskaus-oireita. Minulla ei ollut esikon odotusaikanakaan huono vointisuutta, joten en odota sitä nytkään ja samat väsymys, kuumat ja kylmät aallot, mielialanvaihtelut, rintojen arkuus sekä alavatsa ja -selkä kivut on havaittavissa, ihan kivaa kun tuntee olevansa raskaana :) Edellinen raskaus mulla päättyi tosiaan viikolla 8 ja silloin ei ollut raskaana olemisen tunne näin voimakas, rinnat sekä alavatsa ja -selkä ovat nyt paljon oireilevampia, aivan kuten esikkoa odottaessa. Joten jospa tuokin olisi vähän niinkuin merkki siitä, että kaikki tulee menemään tällä kertaa hyvin, eikö niin...?! :) Mieli on ainakin positiivinen ja toiveikas...
Ja ei ne mun syömät lääkkeet tosiaan varmaan oo ehtinyt vaikuttaa tähän raskauteen, kun tämä oli niin alussa vasta silloin, munasolu on tod.näk. hedelmöitynyt about puolessa välin 10 pv:n kuuria eikä lääkket ole ehtineet pahemmin vaikuttaa. Tarkistin lääkäriltäkin vielä, että nuo lääkkeet olivat onneksi vain semmoisia, joiden vaikutuksia ei oltu vaan tutkittu raskaana olevilla, vaikka mitään sikiön kehitykseen haittavaikutuksia noilla ei oltu todett olevan. Hyvä niin.
Milläs viikoilla teillä muilla oikein saa mennä ekaan neuvolaan? Meillä viikkoja täytyy olla 10, varasin tänään jo ajan ja joulukuun 14. päivä siis ois eka neuvola. Että sitä odotellessa tässä jännätään...
Kun esittely ja synnäri pinoa lueskelin, huomasin että täällähän on vissiin useampikin ouysiin synnyttämään aikova, eli Oulun alueelta löytyy muitakin? Me asutaan tässä Kempeleessä. En viitsinyt itseäni vielä ilmoittaa lisättäväksi listaan, kun noista viikoistakaan en vielä osaa niin tarkkaan sanoa ja ihan alkumetreillä ollaan.. Jospa sitten viimeistään ekan neuvolan jälkeen :) Vaikka sinne on vielä se kuukausi, miten jaksan odotella...?? :/ Voih kun haluaisi kuulla ne maagiset ekat sydämen lyönnit ja pian sitten nähdä ultrassa terve lapsen alku. Ja puhumattakaan sitten vähän myöhemmin ekoista liikkeistä... *niisk*
Niinaemo ilmeisesti rv 5+3
Liinaharja kyseli yahoon listalle liittymisestä. Itsekin olen näissä hommissa niin tumpelo, etten oikein osaa neuvoja antaa enkä edes muista mitä siellä kysyttiin. Minäkin selvisin siitä, joten kyllä varmaan sinäkin :) Vastasin vaan kohtiin, joita kysyttiin ja sitten sieltä tuli sähköpostiin varmistus liittymisestä ja piti vielä yahoon sivuilla varmistaa salasanansa tms. Sitten kun oli hyväksytty listalle, tuli listaemolta maili, jossa pyydettiin kirjoittamaan pieni esittely itsestä listalaisille. Sen vaan muistan, että siellä on kohta, jossa kysytään, että miten haluaa lukea lviestit ja kun en ymmärtänyt mitä sillä tarkoitettiin, annoin olla ensimmäisen vaihtoehdon, joka on sähköpostilla. Kun minut liitettiin listalle, niin sähköposti meni sitten heti tukkoon viesteistä. Joten kannattaa laitta vaihtoehto, että lukee listan viestejä sieltä yahoon sivuilta. Sen pääsee kyllä vaihtamaan myös jälkikäteen.
Se on tietysti maukuasia, mihin tykkää kirjoitella. Minä olen vasta aloittanut tämän " harrastuksen" ja olen tykännyt tosta yahoon listasta, vaikka käyn täälläkin kirjoittelemassa. Siellä ollaan sovittu, että kirjoitellaan etunimillä ja kun se on suljetumpi lista, niin ehkä se tuntuu jotenkin henkilökohtaisemmalta. Tällähetkellä siellä taitaa olla n. 30 heinäemoa kirjautuneena, osa kirjoittelee enemmän, osa vähemmän.
Meille kunta tarjoaa kaksi ultraa, niskapoimu- ja rakenneultran. Oletan että minulla ensimmäinen ultra on joskus tammikuun alussa, sinne on vielä matkaa. Ensi viikolla ajattelin soitella neuvolaan.
Aava06 rv 5+3
Raskaus meni kesken eilen, 5+ ja olo on kauhea :( jälleen kerran kävi näin..
Ei muuta kuin odottelemaan että pääsisimme lapsettomuustutkimuksiin ja jos saatais vähän apuja, että joskus vielä meille toinen lapsi saatais..
Mukavaa ja turvallista odotusta kaikille.
t.Annine *vilkuttaa*
Itsellänikin on vähän oudot fibat tästä raskaudesta. Selvää viivaa en ole saanut ollenkaan. Vkon verran olen haamuillut ja hulluksi alkaa tulla!! Esikoista odotellessa tuli heti selkeä viiva ja nyt ei muuta kuin hailakka haamu.. No toivottavasti ei ole tuulimuna!
Mä en ole edes tietoinen mistään Yahoon sivuista?! Olen vasta liittynyt tännekin,joten on varmaan jäänyt minulta huomaamatta!
Pitää jatkaa varmaan testailua ja odotella jos se siitä selkiintysi. Olen kyllä aika huonoilla fiiliksillä. Muutenkin koko raskaus on ollut niin epätodellinen,jos väsymystä ei oteta lukuun..
Hyvää vkonloppua kuitenkin kaikille.
-sushiko-
Annine: voimia sinulle ja miehellesi, tosi ikävää että näin kävi. Toivottavasti kolmas kerta toden sanoo. Tsemppiä!
Sushikolle viivan vahvistumista!
Omat kuulumiset: olo on pahentunut päivä päivältä, ja hajut ja syöminen ällöttää. Eli varmaan ihan hyviä merkkejä, mutta mistään tekemisistä ei kyllä meinaa tulla mitään. Täytyy toivoa, ettei tää olo tästä enää pahenisi. Ei mulla kahden aikasemman kanssa ollut näin kurjaa oloa. Mutta toki siis olen onnellinen, että näitä oireita on.
Hyvää viikonloppua kaikille!
t. Meri05
Varmasti kurja olo. Koettakaa kestää, ja toivottavasti lapsettomuustutkimuksissa selviää enemmän.
Sushiko: täsmälleen sama tilanne. Takana viisi hailakkaa plussaa, ja enempiä en kyllä nyt jaksa testata. Odottelen kiltisti tuonne joulukuun ekalle viikolle, jos silloin pääsisi ultraan. Mikäli vuoto tms. alkaa ennen sitä, sitten pitää miettiä uudestaan.
Eiköhän kaikki selviä ajan kanssa, toivoo hän.
Oireita ei hirveästi ole, satunnaista ällötystä vain (esim. tänään ei ollenkaan). Mutta ihan hirveän turvoksissa olen, haikailin aamulla vanhojen äitiysvaatteideni perään kun ei farkut meinanneet millään mahtua jalkaan.
Töissä sitten yksi (vähän vieraampi, toisella osastolla työskentelevä) naisihminen kiljaisi aamusella, että olenko raskaana...arvatkaapa meninkö paniikkiin. Onneksi muita ei ollut näkemässä, kuulemassa sermien takana kyllä. Jotain epämääräistä sitten sopertelin, ja nyökkäsin hänelle mutta näytin, ettei kenellekään vielä saa kertoa.
Huvitti vaan, kun myöhemmin sanoin kysyjälle että viikkoja huimat 4+5!
En todella käsitä, että miten saan tätä muka peiteltyä tuonne vuodenvaihteeseen, jos siis raskaus jatkuu ja turvotus ei laske yhtään. Maha on tosiaan sellainen jättimäinen pallo, ja ilmaa täynnä (ällöä, sorry). Ja siis ihan pirun kipeä! En muista oikein esikoisesta tällaista, joten vähän ihmetyttää.
Nyt pitää kai ruveta raivaamaan taloa viikonloppukuntoon, jotta saa vähän nauttiakin sitten. Mukavaa perjantai-iltaa!
kuonokas
rv 4+5
Otan osaa Annie.ikävää et kävi noin:( toivottavasti kaikki järjestyy!
Kuonokas:Me mennäänki samoissa.rv 4+5.alussa vielä,mutta toivotaan,et kaikki sujuu hyvin:)
unohin nyt nimerkit..mut oli tosinaan niit hailakoita plussia.mullakaa ei ollu mikää ihan vahva viiva,paljo hailakampi ku se toinen viiva..mut oli se silti ihan selvä,ja tokaan testiin se oli vahvistunu,vaikkei vieläkään yhtä vahva kuin toinen.mut alussahan täs vast mennään.
varasin jo tänää neuvola-ajan..haluun saada selkoo kaikkiin asioihin,ku ekaa lasta kuitenki odotan.enkä malta oottaa.eli eka neuvola ois 23.11...mut ei siel vissii ees tehä mitää ihmeellist.
pitäs lähtä täst koht iskälle syömään,aikainen isänpäivä-illallinen.
joten alan valmistautumaan lähtöön.hauskaa perjantai-iltaa kaikille sirkoille!! :)
Siis kävin kattoo sen kiekon mukaan lasketunajan. Sen mukaan la olis jo 14.7 ja nyt viikkoja jo 5+1, ku omien laskujen mukaan rv olis 4+4. mitä terkkari sanoo.
Saara rv 4+4/5+1???
Osanottoni Anninelle! :( Kurjaa että aina jollekin käy noin.... Minulle kävi noin viime raskauden kans, yhdet kuukautiset ehti tullä tässä välissä ja nyt taas voidaan paksusti, että eikun vaan yritystä jatkamaan kun vointi sallii.
Kuluisipa aika nopeammin, olen kyllä tosi varuillani ainakin tuonne rv 8 asti, kun silloin viimeksi sain keskenmenon... Pääsispä jo sydänääniä kuuntelemaan niin pelko peikot jättäis vähän rauhaan!
Kuinkas muuten, oletteko kertoneet vielä plussaamisistanne lähipiirille? Minä kerroin heti äidilleni, kun asutaankin tässä lähekkäin ja samana päivänä kun testin tein hänet näin niin en voiut olla kertomatta ilouutisia... Hän kuitenkin tietää, että koasti on toista jo jonkun aikaa yritetty ja tietää myös edellisestä keskenmenosta. Lisäksi paljastin tämän myös tiiviille mamma-kaveri porukallemme, kun hekin kyllä lapsen yritys puuhistamme olivat tietoisia.. Toivottavasti en joudu kertomaan vielä huonojakin uutisia. Koovasti haluan uskoa että kaikki menis nyt hyvin, muttakyllä sitä pakostakin vähän varautunut on..
Niin pääsettekö te muut tosiaan neuvolaan ja jopa ultraan ennen viikkoa 10? Meillä täällä päin eka neuvola annetaan tosiaan aikasintaan vk:lle 10. Tietäkseni sekin on vain terkkarin kans noin tunnin mittainen tapaaminen, paikalla ei lääkäriä. Ultraan pääsee mielestäni sitten vasta myöhemmin, en enää muista millä viikoilla oisko ollu 12 tai 16...
Niinaemo
Eli aamulla alkoi vuoto ja kamalat vatsakivut... Täällä oon itkenyt niin että ei enää tuu tällä hetkellä kyyneliä. Tätä vauvaa oli niin toivottu, että epätoivo kamala. Maanantaina lääkäriin ja puhumaan asioista... Toivottavasti joskus pääsen taas nauttimaan raskaudesta...
Kidelma, joka poistuu joukostanne
Kamalaa kun osalle aina käy noin... Ja itse ainakaan en voinut olla miettimättä että miksi toiset tekee abortteja ja tulee raskaaksi vaikka käyttävät pillereitä, mutta luonnolle kun ei vain voi mitään... Itsekin mietin että uskallankohan tännekään vielä " ilmoittautua" , kun on niin vähän viikkoja ja keskenmenoriski suuri, kyllähän täällä vielä ollaan, mutta pahalta tuntuu kyllä teidän toisten joukostamme poistuvien osalta :(
Ei löydy sanoja....((((lohtuhali))))
Osanottoni Annine ja Kidelma- tosi rankkaa teille! Siksipä minäkin ilmoittaudun varovasti listalle...
Mutta tällä hetkellä olen vahvasti raskaana. Viikoja kai 6+3. Oireet ovat niin kamalat, että varmaasti jotain tapahtuu kehossa. Jotenkin mietin koko ajan odottavani kaksosia:) Kuvotus ja väsymys on kammottavaa. Siihen lisättynä tupakoinnin lopettaminen, niin tiukille vetää. Mutta aion onnistua siinä ja olen hyvin onnistunutkin tähän mennessä.
Odotan toista lastani. Esikoinen on 1,5 vuotias reipas tyttö. Lasten ikäeroksi tulisi 2 vuotta, joka kuullostaa nyt oikein hyvälle. Välillä mietin miten jaksan, koska esikoisen syntymän jälkeiset ajat olivat aika raskaita, mutta uskon olevani edes vähän viisaampi tällä hetkellä.
Oletteko te muut miettineet jo synnytystä? Mietin päivittäin, miten lapseni synnyttäisin... Ja se tapahtuu vasta ensi kesänä:))))
Kiva käydä lukemassa viestejänne, koska vielä ei voi oikein kenellekään iloita omasta onnesta ja jakaa tunteita... Ajattelin np ultran jälkeen kertoa yleisesti.
Hauskaa isäinpäivää kaikille! Minä lähden tosin viettämään sitä yöksi töihin ja isä saa leikkiä esikoisen kanssa koko päivän, kun nukun. Tasan ei käy onnen lahjat... Isi olisi toivonut varmaan rentouttavaa päivää minun hoitaessa lapsen.
t.murmeli
että kaikki heinäsirkat on kadonnut tuonne yahoon sivuille. En siis päässy sinne itse vielä kirjautumaan (nämä tietokoneet ei tottele aina!).
Täällä taas esikoinen saatiin päikkäreille ja hetken hengähdys suodaan tälle mammalle (=
Tänä aamuna oli kuvotusta, mut meni ohi raittiissa ulkoilmassa. Muuten on tosi hyvä ja positiivinen fiilis...tein aamulla vielä varmistustestin ja vahva plussahan se sieltä tuli! Sellasta tässä mietin et miten laskette nuo raskausviikot, kun siitä tuntuu olevan eriäviä mielipiteitä. Mä lasken niin et menkkojen eka päivä (mulla tiistai) määrää täyden viikon vaihtumisen ja sit ne plussat päälle. Toivottavasti ymmärsitte tuon selityksen. (=
Saara rv 4+3