Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Koska vauvalle voi antaa
28.12.2011 |
esim hedelmiä imeskeltäväksi? nyt ollaan aloiteltu kiinteitä bataatilla, porkkanalla ja perunalla, hyvin on sopinut. Ikää 4kk. Äitini kuitenkin puhui että antoi minulle aikanaan esim. appelsiinin palan ja piti itse kiinni niin että vauva vain makusteli ja imeskeli vähän sitä mehua. Eli makupaloja. Koska tälläisiä uskaltaa antaa? Appelsiinikin varmaan aika tuju pamaus. Mutta ehkä vesimeloonia tms, ja todella tarkoitan vain että "imeskelisi" makua siitä, ei varsinaisesti söisi.
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Ei se nyt niin kauhean tarkkaa ole. Ennenmuinoin suositeltiin, että pitäisi välttää näitä ns. yleisallergisoivia ruoka-aineita vauvalle (sitrushedelmät, mansikat, suklaa, kala, pähkinät) koska ajateltiin että niihin tulee allergia helpommin. Mutta ei vauvoille tule, ja vaikka tulisikin niin sitten vain jätetään se ruoka-aine pois.
Itse antaisin mitä tahansa hedelmää 6 kk iästä alkaen, mutta enpä aloittaisi kiinteitäkään ennen 6 kk ikää.
Ei vauva "sormiruoasta" eli tuollaisesta käteen otettavasta vielä nelikuisena paljon irti saa joten jos tuntuu että kauheasti haluttaa antaa vauvan hedelmiä maistella, niin joku persikanviipale tai meloninpala - miksei, kun kerran muutkin ruoat on aloitettu!