Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Olen ollut vaikea lapsi ja vaikea sisarus
28.12.2011 |
En osaa tarkemmin määritelllä, että mikä on minussa mennyt vikaan, mutta jostain syystä sisarukseni (5 kpl) ovat aina vihanneet minua. Teini-iässä oli ihan järkyttäviä riitoja siskojeni kanssa, jotain minussa oli sellaista että sain vihan tunteet ihmisissä nousemaan. Nyt aikuisena minut jätetään kaiken ulkopuolelle, meitä ei kutsuta mihinkään sisarusten yhteisiin juttuihin eikä jouluna muisteta mitenkään. Vanhempani ovat minua kohtaan normaaleja, mutta välit sisaruksiin on todella jäiset ja huonot. Miten tästä pääsisi yli? Tunnen itseni niin huonoksi ihmiseksi ja uskon että kaikki muutkin vihaavat minua.
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Kun perheen dynamiikassa on jotain pahasti pielessä, niin yksi lapsista voi joutua syntipukiksi. Kuulostaa, että näin on tapahtunut sinulle. Syntipukiksi joutuu se erilaisin, ehkä äänekkäin.
Syyllisyyttähän siitä kerää, koska lapsi imee kaikki syyttelyt itseensä. Ja kun syyllisyyttä kerääntyy riittävästi, niin se kasaantuu häpeäksi. Häpeäihminen nimenomaan tuntee itsensä huonoksi.
Aloitapa lukemaan Tommy Hellstenin tuotantoa. Aloita vaikka Virtahepo olohuoneessa. Lisäksi sinun pitää päästä kiinni syyllisyyteesi ja löytää, mikä on oikeaa syyllisyyttä ja mikä väärää syyllisyyttä. Sitä kautta se kuoriutuu.