Voi lannistus sentään, että laihdutus (elämäntaparemontti) on vaikeaa! :/
Olen tässä muutamia päiviä yrittänyt syödä normaalisti. Pitää siis ruokailujen välissä n. 3 h, syödä terveellisesti ja normaalisti.
Ruoka pyörii mun mielessä koko ajan. Ja syöminen. Ajattelen ruokaa ja syömistä jatkuvasti. Kaikkea mitä mun tekisi mieli syödä.
Vaikka yritän ajatella jotain muuta, tehdä jotain muuta että ajatukseni eivät askartelisi ruoan parissa, se ei onnistu. Huomaan ajattelevani syömistä ja syömisiä koko ajan!
Eihän tätä kestä hullukaan! ei mulla nälkä ole, mutta ihan järkyttävä mieliteko syömiseen, ihan koko ajan. Eikä siihen auta mikään!
Kommentit (4)
Kannattaa tehdä mahdollisimman paljon etukäteen aterioita ja aikatauluttaa syöminen aluksi, siis jopa laittaa kännykkään muistutus, että milloin on ruoka-aika. Se vähän vapauttaa asiaa pois mielestä, että jos on etukäteen miettinyt koko viikon ruokalistat ja ruoka odottaa valmiina tai nopeasti tehtävänä jääkaapissa, niin siihen, että mitä syö ja miten paljon, ei enää tarvitse käyttää päätään. On helpompi kääntää ajatuksia toisaalle, kun voi vain unohtaa syömisen kokonaan.
Toinen vinkki on se, että jos järjetön naposteluhimo iskee, niin täytä vatsaasi jollain kasviksilla ruoka-aikojen ulkopuolellakin. Ne eivät lihota, mutta voivat ehkä helpottaa sitä "täyskieltoa" napostelulle.
niin että tarvisi muistutusta kännykkään asiasta.. kuten sanoin, ajattelen syömistä KOKO ajan. Ihan koko ajan, en nyt sentäs joka sekunti, mutta vähintään joka minuutti. Oikeasti.
ja siis kun ei mun naposteluhimo johdu nälästä, mulla on vatsa täynnä nytkin, mutta kauhee himo että pitäis syödä jotain. koko ajan.
ap
mutta kyllä se helpottaa! tsemppiä vain.
pari ekaa viikkoa, ja sitten ainakin pitäisi helpottaa. Juo paljon vettä tai vihreää teetä, se täyttää mahaa ja ehkä voit huijata itseäsi vähän sillä. Toisilla toimii myös purkka, ehkä voisit sitäkin kokeilla.
Syö tarpeeksi aterioilla. Ja kannattaa liikkua myös jos vain pystyy :)