Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen lto ammatiltani ja haluaisin vaihtaa työtä. Kannattaako

Vierailija
28.12.2011 |

minun mielestänne ryhtyä ykksityisyrittäjäksi. Haaveissa esim. sisutuskauppa tai kukkakauppa. Harrastuspohjaa näihin löytyy ei koulutusta. Astunko vain syvemmälle suohon, jos jätän huonopalkkaisen mutta varman toimen kaupungilla. Mulla on täydet lomat eli 43 vuosilomapäivää vuodessa eikä työttömyyden pelkoa. Olen vaan tympiintynyt samaan kaavaan vuodesta toiseen. Toisaalta tykkään työstäni tosi paljon, siis lapsista, ja olen jo miettinyt surua jättää tutut pikkuiset. Olen jopa miettinyt niin pitkälle, että iso osa ryhmäni lapsista siirtyy ensi syksynä eskariryhmään ja silloin olisi hyvä tehdä oma muutos. Mielipiteitä kiitos:)

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOs sinulla on palo ja hinku tehdä jotain muuta ja sisustus tai kukat on sinulle se mistä voimaa saat, vaihda ehdottomasti alaa. Aloita maltillisesti ja katso miltä tuntuu. Lastentarhanopettajaksi pääset aina takaisin. Voithan myös hakea esim virkavapaata ja mennä työntekijäksi em kauppaan, jolloin samalla opit, mutta myös näet, mitä todellisuus tulisi olemaan. Sisustus kaupan voit aloittaa jo heti esim nettikauppana, niin näet mikä menee ja mikä ei.

Vierailija
2/16 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sisustuskauppoja noussut kuin tuhkasta, joten edes strattirahaa ei niihin tällä hetkellä saa.

Tosin juuri oli kukka-sisustuskaupalle haussa Jyväskylässä yrittäjä:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen luokanopettaja. Mutta pohtinut sitä, että lapset menevät menojaan, minun on ajateltava omaa elämääni. Kuitenkin siltäpohjalta, että haluan varmistaa, etten ainakaan huonompipalkkaiseen tai taloudellisesti epävarmaan vaihda. Se on oikeastaan ainut, mikä tässä suunnitelmassasi pistää silmään. Mutta toisaalta ajattelen niinkin, että omaa intuitiota ja sydämen ääntä on kuunneltava. Oletko onnellinen ja tunnetko eläväsi, jos koet polkevasi paikallasi? Voisitko aloittaa yrittämisen samalla kun teet nykyitä työtäsi, ette jää alussa aivan tyhjän päälle? Ehkä tekisin itse niin.

Vierailija
4/16 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja katsele vuosi.

En kyllä suosittelisi alanvaihtoa yksityisyrittäjäksi kukka- tai sisustusalalle.

Vierailija
5/16 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kannataa olla oaj:n lakimieheen tai johonkin henkilöön siellä yhteydessä, jotta tiedät millä konsteilla voit olla pisimpään virkavapaalla yms eläedut jne mitä on tehtävissä?

Vierailija
6/16 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on pelkkää hörhöhaaveilua, keksi jotain parempaa.

Mitäpä jos kokeilisit esim. nuorten kuntoutuskodin perustamista muutaman muun alan ammattilaisen kanssa? Ne jos mitkä ovat tulevaisuuden rahasampoja.

Vierailija
7/16 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rakentaa omaperäinen konsepti tai jotain. Muuten voi olla vaikea menestyä (= pysyä hengissä). Sisustusalalla varmaan pärjää ilman koulutusta, mutta kukka-alalla voisi kuvitella tarvittavan sidontataitoa. Varmaan vaikuttaa sekin, kuinka paljon pitäisi saada kuukausittain rahaa elämiseen ja mitkä on menot, niin itsellä kuin liiketoiminnasta.

Sinänsä alanvaihto voi olla ihan ok, mutta sisustusalaa nähneenä voi kyllä todeta, että se on kovin suhdanneherkkä ja vaikea ala monille.

Vierailija
8/16 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajatuksianne. Tuo idea kuntouttavasta hoivakodista voisi olla kehittelemisen arvoinen, sillä välillä olen miettinyt, että mulle voisi sopia työskentely esim. sairaalassa. Ja olenkin välillä etsiskellyt paikkoja lastenosastolla toimiville lastentarhanopettajille.

Vierailija
9/16 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. lto

Vierailija
10/16 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ja miten, en ole vielä ratkaissut, mutta tunnen olevani vailla kehitysmahdollisuuksia ja työnteon arki on tosiaan arkea...

Työ sinänsä ihan ok, mutta ahdistavaa, että 30-vuotiaana olen sekä kehityksellisesti että palkallisesti urani huipulla. Vaikea pitää yllä motivaatiota tulevaisuuteen :(

Ymmärrän halusi alan vaihtoon, mutta harkitse vielä, pystytkö nykyisellä ideallasi turvaamaan taloutesi ja pitämään jonkinlaisia lomia myös tulevaisuudessa. Pitkät lomat on kuitenkin yksi lto:n positiivisista puolista ;)

t. lto2

Vierailija
11/16 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

varma tuotto, kun julkinen sektori maksaa huostaanotetuista lapsista 150-200e/ vrk

Vierailija
12/16 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

varma tuotto, kun julkinen sektori maksaa huostaanotetuista lapsista 150-200e/ vrk

haistaa, että on rahantekomielessä nuortenkotia perustamassa. Ei mee läpi enää ne hakemukset, ja kohta ajetaan viimeisetki kotibisnekset alas, ku menee niin mauttomaksi "rahankiiltosilmissähommaksi", että nuorten auttaminen ja jaloille saaminen, sekä tukeminen alkaa olla sivuseikka.

Vierailija
13/16 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kuukauden päästä lappu luukulla kahvilalla- kampaamo toimii 50 % ale-systeemillä- heinostelujutut kuten sisustus ja kahvilat ei toimi lama-aikana

sitäpaitsi nettisisustuskauppoja ja erittäin hyviä sellaisia on paljon- eli ala on kilpailtu

Vierailija
14/16 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lto ammattikasvattajan yliopistotutkinolla ja vuosien työkokemuksella on erittäin pätevä perhekotiyrittäjäx ja läpäisee kesän 2011 lain kelpostuuehdotkin

Vierailija
15/16 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä pidemmät lomat, paremmat työajat ja vähän parempi palkkakin.

Sisustuskauppaa ei kannata panna tyhjästä pystyyn kuin omaksi harrastukseksi eli jos mies tai perintö elättää.

Vierailija
16/16 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun niissä on niin isot kiinteät kustannukset ja varastoarvot. En itse uskaltaisi, ellei taustalla olisi niin paljon rahaa ettei sen menettäminen heti kirpaisisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme