Mitä tehdä kun naapuri valittaa turhasta?
Oikeesti mitä tehdä kun naapuri valittaa turhasta? Ollaan asuttu samassa paikassa jo 2005 alkaen ja alakerran naapuri muutti 2007. Ongelmia ei ollut mitään, ennenkuin viime syksynä naapuri näki että olen raskaana... Siitä alkoi valittaminen, että meiltä kuuluu joskus kolahduksia, parvekkeelta valunut vettä hänen pihalleen, tupakantumppeja tippunut "pihalleen" (emme polta..yläkerrassa poltetaan) jne.. Asia käsiteltiin hallituksen kanssa, koska olin viimeisilläni raskaana ja naapuri huusi ja uhkasi meidät häätää asunnosta keinolla millä hyvänsä. Otti myös valokuvan meistä kun olimme parvekkeella (ilman lupaa). Asia sovittiin hallituksen läsnäollessa... Talvi oli rauhallista, mutta nyt alkoi sitten taas valitus että vettä tippuu parvekkeeltamme...vaikka emme parveketta ole käyttäneet tai edes käyneet siellä moneen kuukauteen. (ilmeisesti sadevedet valuneet tai sitten yläkerroksista, mutta tietenkin me nuorina olemme syyllisiä)...
Mitä te tekisitte? Olen yrittänyt jättää hänen valituksensa oman onnensa nojaan...kun isännöitsijä ja hallituskaan ei jaksa kuunnella hänen valituksiaan..jotka siis aiheettomia. Ilmeisesti yksinäinen pappa, jolla ei muuta elämää. Kun itse olen kiireinen vauvan kanssa ja olen aina pyrkinyt siihen, että asumisestamme ja olemisestamme ei aiheudu vaivaa...
En ymmärrä miten hänet saisi ymmärtämään että emme häntä kiusaa ja vesiä tiputtele hänen pihalleen/parvekelasilleen... Tämä on jo niin absurdia että...
Kommentit (31)
Jos vanha on vanhaihminen voisit kokeiilla toista konstia.Mene ja soita ovikelloa ja pyydä pappa kahville.Sano että olet leipunut ja haluat tarjota pullakahvit.Pappa saattaa olla katkeroitunut ja yksinäinen ihminen.Tiiä miten hyvät välit saatte kun annatte vanhukselle huomiota.
Muutimme mieheni kanssa kaksioon alakerran naapuri toivotti meidät ystävällisesti tervetulleeksi mutta heti seuraavana päivänä hän valitti että pidän keittiössä olevaa radioo liian kovalla kävin hänen asunnollaan kuuntelemassa enkä kuullut mitään meiltä tulevasta musiikista, naapureiden kanssa on kuulemma välit poikki että miten tällaisen valittajan kanssa jaksaa elää tai kai täytyy yrittää olla välittämättä , todennäköisesti kuulee harhoja ja elämästä puuttuu jotain
Huh huh, onneksi asun omakotitalossa. Minusta ei olisi tuollaiseen, ettei saa rauhassa olla edes kotonaan.
S ja neulo ensin ja sitten kun on niin sopojä ja pätkä.
Vieläköhän valittaa paappa?
Hyvä nosto, koitetaan seuraavaksi etsiä poliittisia kirjoituksia vuodelta 2007.
Heittäydy tyhmäksi, että et ymmärrä mitä haluaa.
On ihmisiä, jotka häiriintyvät puheesta, ruuan hajusta, jouluvaloista ja kaikesta mahdollisesta kuvitellut jutut mukaan lukien. Asun matalassa kerrostalossa, jossa aamuyöllä kolahtaa tismalleen yksi paperilehti postiluukusta, meidän, ja odotan kauhulla, että tietty naapuri keksii valittaa siitä, että jollekulle tulee painettu lehti. Sehän on ääni, johon pelästyen herää, jos muuttaa maalta, ja johon useimmat tottuvat hyvin nopeasti eivätkä enää siihen herää.
Olen sattuneesta syystä näitä turhaa valitusta käsitteleviä ketjuja eri paikoista lukenut ja yhtä asiaa en kyllä ymmärrä. Lähes kaikki kirjoittajat psykologisoivat turhan valituksen (johtui raskaudestani, komeasta miesystävästäni, seksin tai elämänsisällön puutteesta jne). On turha psykologisoida naurettavan yliherkkiä aggressiivisia ihmisiä, jotka keksivät mahdollisia syyllisiä joka asiaan. On ihan sama, mikä se syy on. Jotkut vain valittavat kaikesta, ja voisivat valita muun asumisvaihtoehdon kuin kerrostalon.
Vierailija kirjoitti:
Huh huh, onneksi asun omakotitalossa. Minusta ei olisi tuollaiseen, ettei saa rauhassa olla edes kotonaan.
Asutaan okt-talossa ja naapuri valitti, että meidän valkoiset jouluvalot paistaa liian kirkkaina hänen ikkunaan. Pyysi vaihtamaan kellertävämpiin tai sammuttamaan ne. Ostin värilliset vilkkuvalot tilalle XD
Ole niin kiva hänelle, että häntä alkaa oma käytöksensä hävettää. Leivo vaikka pullaa, ja vie ystävällinen hymy huulilla hänellekin. Tervehdi ystävällisesti kun rapussa kohtaatte, ja ryhdy vaikka ihan juttelemaan niitä näitä mukavia. Veikkaan että pappa hämmentyy kun riidan haastamiseen vastataankin ystävällisyydellä.
Palkkaat pari korstoa jotka kysyy onko naapurillasi joku ongelma.
Tuskin aloittaja kaipaa neuvoja ongelmaansa enää melkein kymmenen vuotta myöhemmin.