Vedittekö joululahjaöverit?
Ihan mielenkiinnosta kyselen, kuinka paljon ostelitte lapsillenne lahjoja tänä jouluna? Ja miksi juuri sen verran?
Olen nuori äiti ja oma taapero sai kasan vaatteita, hieman rahaa ja pari lelua, koska kielsin sukulaisia ja ystäviä ostamasta eritoten leluja. Olen kauhuissani siitä millaiseksi tuttavien lahjarumbat ovat menneet ja jopa huolissani, miten kasvatan oman lapseni vaatimattomaksi ja kuinka pystyn opettamaan hänelle kaiken tämän keskellä, että tavaroita ei saa tyhjästä vaan ne pitää ansaita! Olen huomannut että lähipiirissä ja tuttavaperheissä lasten rojut hallitsevat nykyään sisustusta, jouluna lapset ei jaksa avata kaikkia paketteja kun niitä on niin paljon, arkena lapset saa lahjoja vain siitä hyvästä, että äiti/isi on ollut päivän töissä ja kaiken huippuna, jonkun tytär taisi vielä näyttää aattona pitkää naamaa kun sai vain pelikonsolin eikä KAIKKEA mitä toivoi. Hirvittää myös kun pitää mennä vaikka tuttavaperheen lapsen syntymäpäiville ja lahjalistalla mikään ei maksa alle 50e. Kysyisin siis vielä jatkokysymyksen: miksi miksi miksi? Olisi niin mukava tietää, että osaisin joskus omalle pojalle kertoa miksei hän saa kaikkea ja muut saa. :)
toinen sai 9 ja toinen 10 pakettia. Omalta perheeltä oli 4 molemmille.
Tipalla oli, etten lähtenyt vielä aattona kauppaan ostamaan jotain "suurta ja hienoa" kun lahjakasa oli niin pikkuinen kuusen juurella mutta onneksi kaupat meni jo klo 12 kiinni.
Lapset olivat kuitenkin tosi tyytyväisiä lahjoihinsa. Itse huokaisin helpotuksesta, siilä ensi jouluna on taas helppo täyttää toiveet, kun odotukset eivät ole mahdottomia.