3-vuotias sai yli 30 lahjaa
Oltiin sovittu että tänä Jouluna ostetaan jokainen yksi lahja lapselle, ettei mene överiksi.
Noh, eipä tätä lupausta pitänyt muut kuin me, lapsen vanhmmat.
Vietettiin aatto anoppilassa molempien vanhempien&isovanhempien kanssa ja joulupukki tuli sinne. Anoppi sitten pukin tultua kuiskasi että piti paniikissa paketoida muillekin lahjoja ettei vaan kaikki paketit oo meidän lapselle, että on muillakin avattavaa.
Moni lahja oli myös tosi kallis (muumitalo, autorata,muumilaiva,brion junaratoja,dublo-sarjaa,parkkitalo,pelejä,cars-leluja,muumi-aterimet ja muumi-astioita ynnä muuta)
Voitte varmaankin kuvitella kuinka sekaisin meni pieni ihminen paketeista. Vaivihkaa ladoin niitä pois myöhemmin annettavaksi.
Ja juu, on ainoa lapsenlapsi ja ei ollut jouluna muita lapsia tuolla joulua viettämässä, ja kiitollinen olen kaikesta, kun joku sitä kuitenkin epäilee.
Mutta ensi Jouluna mennään kyllä jonnekin korpeen piiloon tätä lahjavyöryä.
Kommentit (6)
Meillä 3v poika sai lahjaksi vain villasukat, isoisänsä hänelle tekemän puuhevosen ja paketin, jossa oli 2 omenaa, 5 piparia ja noin 100g karkkia. Tyytyväinen oli.
Meidän esikoinen (nyt 16 v) oli aikoinaan sekä miehen vanhempien että mun vanhempien eka lapsenlapsi ja härregyyd mikä hössötys sen ympärillä. Joulut ja synttärit oli ihan järkyttäviä, sitä lahjatulvaa ei hillinnyt mikään eikä mitkään sopimukset. Mä muistan sen joulun kun lapsi oli 3 v ja isovanhemmat oli kaikki neljä meillä käymässä ja jokainen tuputti omaa pakettiaan lapselle. Lapsi oli aivan ihmeissään, kun neljää pakettia työnnettiin käsiin eikä lopulta osannut muuta kuin parkua eikä huolinut ainuttakaan mummujen ja pappojen paketeista.
No tietysti sitten kaikki isovanhemmat suuttuivat. Mun vanhempien mielestä me suosittiin miehen vanhempien antamia lahjoja ja miehen vanhempien mielestä me taas suosittiin mun vanhempien antamia lahjoja. Ihan mahdoton tilanne!
Tätä muuten kesti tosiaan sen viisi vuotta kun esikoisemme oli heidän ainokainen lapsenlapsensa. Sitten helpotti kun tuli lisää lastenlapsia yhden vuoden aikana.
Meillä tätä samaa isovanhempien välistä "lahjakilpailua" on havaittavissa kaikessa. Toinen haluaa maksaa talvihaalarin ja toinen sitten tietenkin kengät, eikä asiaa paranna se että meidän molempien vanhemmat on eronneet joten näitä kilpavarustelijoita ja ajanpuutteen/huonon omantunnon paikkaajia tavaroilla on sitten peräti 4!
Eli muita lapsenlapsia odotellessa.. :)
Meillä 3v poika sai lahjaksi vain villasukat, isoisänsä hänelle tekemän puuhevosen ja paketin, jossa oli 2 omenaa, 5 piparia ja noin 100g karkkia. Tyytyväinen oli.
eikö teillä saa omenoita ja pipareita muulloin kun niitä pitää lahjana antaa? En tarkoita sitä, että lahjoja pitäisi olla yllin kyllin, mutta nuo elintarvikkeet olisin kyllä jättänyt paketoimatta...
mitä ajattelet. Meillä oli ehdoton että vain kummit ostaa leluja ja muut ei. No yksi lapsen tädeistäpä meni ostamaan ja hups, meiltä löytyi jo samainen lelu kotoa, eli täysin hukkaan meni. Olen painottanut kaikille ettei mitään osteta sopimatta, koska lasta ei haluta hemmotella piloille ja olen kyllä anopillekin tehnyt asian selväksi.
Pahoittelut ylimääräisitä väliriveistä, eipähän ainakaan tullut teksti yhteen pötköön.. :)