Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ette tee lastenvaatteita itse?

Vierailija
27.12.2011 |

Onko syynä ajan- vai kiinnostuksen puute? Vai kankaiden korkea hinta? Taidon puute? Itse rakastan tehdä lastenvaatteita, saa juuri sellaisia kuin haluaa ja kyllä siinä rahaakin voi säästää. Mietin vain miksi meitä ei ole enemmän... vai onko?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin, josko rupeaisin myymään ompeluksiani muillekin.

Onkohan itsetehdyillä vaatteilla paljon kysyntää. ainakin kaikki tuttavat kehuu kuinka kauniita on lapsille ompelemani vaatteet.

Ja ajattelin alkaa myymisen 0-5 vuotiaille lapsille suunniteltuja vaatteita, vaikkapa netissä aluksi. Mitäs luulette oisko kysyntää?

Vierailija
22/40 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse rakastan tehdä lastenvaatteita, saa juuri sellaisia kuin haluaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla johtuu laiskuudesta ja muista kiireistä. Paljon olis valmiina kankaitakin hankittuna, mutta ite ompelu on sitten jäänyt :/ sillon tällön saan jotain tehtyä mut siis suurinpiirtein 2-3 vaatekappaletta vuodessa.

Vierailija
24/40 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan itsetehdyillä vaatteilla paljon kysyntää. ainakin kaikki tuttavat kehuu kuinka kauniita on lapsille ompelemani vaatteet.

Ja ajattelin alkaa myymisen 0-5 vuotiaille lapsille suunniteltuja vaatteita, vaikkapa netissä aluksi. Mitäs luulette oisko kysyntää?

Mutta tee nimenomaan TEINEILLE tai yli 5 v.. Niistä vaatteista kun on pulaa...

Vierailija
25/40 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis mitään pikkuhuoramekkoja (mitä löytyy kaupoista), vaan nättejä mekkoja mitä 10v voi pitää juhlissa. Tee myös arkimekkoja.

Mutta tee nimenomaan TEINEILLE tai yli 5 v.. Niistä vaatteista kun on pulaa...

Vierailija
26/40 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähemmällä vaivalla saa kaupasta.

päästä kaikessa muussakin mahdollisimman vähällä vaivalla? kuulostaa huolestuttavalta. tiedätkö sellaista käsitettä kuin tekemisen ilo?

Vierailija
27/40 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuhlata vähää vapaa-aikaani ompelemiseen, kun en siitä erityisemmin nauti. Teen mielummin laskutettavaa työtä ja ostan sitten sillä rahalla lapsille just sellaiset vaatteet kun mieli tekee. Samaa filosofiaa sovellan myös ruuanlaittoon, siivoukseen ym. kotitöihin. Eli teen itse vain ne jutut, jotka tuovat minulle iloa ja ostan muun valmiina tai palveluna.

Vierailija
28/40 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja perusT-paitoja ilman logoja.

Vierailija
29/40 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmat käy töissä. Vietän sen ajan mieluummin lasten kanssa ja valitettavasti joudun tekemään mieheni kanssa myös kotitöitä ja liikumme paljon. Ajanpuute ja arvostuksen puute siis.

Vierailija
30/40 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja muutoin vaan huomattavasti taitavampien ompelijoiden siskona ei huvita, neulon ja virkkaan mielummin, oon niissä vastaavasti vähän taitavampi :)

Vierailija
31/40 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saati että vielä ehtisisin ravata kangaskaupoissa.

Niin tiukkaa rahasta meillä ei ole että tarvitsisi itse ommella lasten vaatteet.

Vierailija
32/40 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kudon kyllä paljon lapsille lapasia, kaulureita, villapukuja, pipoja yms. Ompelemaan en vaan koskaan ole oikeen oppinut, harmi kyllä...

Vierailija
33/40 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

teen itse lapsille ja itselleni vaatteita. Minusta kankaat ovat suht halpoja, kun tietää että sillä rahalla saa laadukkaan ja nätin vaatteet. Vielä on kelvannut lapsille itsetehdyt vaatteet. Saa nähdä miten kelpaavat kun kasvavat.

Vierailija
34/40 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tykkäisin minäkin tehdä koska olen ihan kätevä käsistäni. Ei vaan tunnu olevan tarpeeksi motivaatiota etsiä aikaa sekä kangaskaupassa asiointiin että ompeluun.

Ostan lapsille vaatteet netistä, se on tosi helppoa ja vaivatonta.

Vierailija
35/40 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka mietit alkaisitko myymään ompelemiasi lastenvaatteita. Luulen, että juuri pikkutyttöjen vaatteissa on tarjontaa aika tavalla, mutta itse ostaisin mielelläni pojille, myös alakouluikäiselle, kestäviä ja kauniita vaatteita. Poikien perushousut on heti polvista puhki, joten niihin kunnon vahvistukset ja väreiksi muutakin kuin tummansinistä, mustaa ja harmaata. Minulla on kaksi poikaa ja heidän lempivärinsä taitavat olla keltainen ja valkoinen. Hirviöistä ei pidä kumpikaan, enkä etenkään minä.

Vierailija
36/40 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa, koska esimurkku todella arvostaa käsintehtyjä vaatteita, niitä harvoja joita olen jaksanut tehdä esittelee suurina aarteina koulussa. Kaveritkin ihailevat, minua hiukan hävettää äitien katseet kun en ole mitenkään taitava...

Vauvaiässä omelin paljon, peruskaavalla kokohaalareita ja mm. kaikki petivaatteet. Rahaa säästyi hurjasti esim. lakanoissa, yhdestä aikuisten tarjous- parisängyn lakanasta sai aika kasan lakanoita ja pussilakanoita pinnikseen.

Nykyään tekisi mieli ommella, mutta tarvetta ei juuri ole. Farkut ja tpaidat saa halvemmalla (ja parempia... ) kaupasta, kierrätyksenä tai kirpparilta ja ne muutamat erikoisjutut usein saadaan lahjana, marimekko on likan mielestä pop. Jotain naamiaisvaatteita teen ja tarvittaessa farkuista sortsit jne, mutta en muuta. Aikaa ei tunnu olevan koskaan.

Vierailija
37/40 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joistakin nettikaupoista?

Vierailija
38/40 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimenomaan saa paljon kauniimpia vaatteita kuin kaupasta, juuri se niissä käsitöissä onkin niin ihanaa kun saa luoda jotain sievää ja uniikkia. Toki sekin on taidoista kiinni mutta niitähän voi aina kehittää :) itse tykkään käsitöistä, ja nimenomaan ompelusta. Ei se vaikeaa ole.

Ei mikään ole vaikeaa, kun osaa. Kankaat on aikas kalliita, eikä ne ole ainoat mitä siihen tarvitsee. Langat, napit, vetskarit, nauhat, koristeet... Ompelukone täytyisi olla ja mieluummin myös saumuri. Tein pari vuotta sitten itselleni kesähameen, kun en löytänyt mistään kaupoista sellaista kuin halusin. Ja kyllä meinasi hermot mennä ilman saumuria. Koulussa se oli helppoa, kun oli kaikki koneet ja vehkeet käden alla...

Vierailija
39/40 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tykkää ompelemisesta. Se on suurin syy. Lisäksi en usko että siinä kauheasti säästäisi. Kankaita ja kaavoja olisi myös vaikea löytää mieluisia.

Vierailija
40/40 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaista kuin haluan. Nuorempana ompelin itselleni paljon, samoin kavereille juhlamekkoja yms. Nykyään ei viitsi edes verhojen takia kaivaa konetta esille, koska siihen tarvitsee aikaa, tilaa ja rauhaa. Ei ompeluksia pieneen tilaan voi jättää noin vain odottelemaan neuloineen kaikkineen. Jokainen tehköön sitä, mistä nauttii. Itse neulon ja virkkaan, helppo pistää nojatuolin alle piiloon lapsosilta ja jatkaa taas vähän ajan päästä. Ei tarvitse paljon tilaa telemiseen, kunhan johonkin mahduttaa itsensä istumaan.