Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oon ylihysteerinen, mut millä tekosyyllä saisin pitkitettyä vierailuja vauvamme luona?

Vierailija
27.12.2011 |

Meille syntyy pian esikoinen. Eräs ystäväni intoilee että voi kun se syntyis niin päästäis meidän Nico-petterin kanssa sitä katsomaan... Ja minusta on ihanaa että joku intoilee meiän vauvasta niin paljon, mutta mua inhottaa ajatuskin että joku tulee heti käpälöimään vauvaa... Ja varsinkin lapset kun niillä saattaa heti käsien pesun jälkeen käsi ajautua vaikka housuihin...

Mikä olisi hyvä tekosyy siihen että vauva ei voi ottaa vastaan vieraita esim. ensimmäiseen kahteen kuukauteen? :D

Tiedän että tää kuulostaa tosi tyhmältä ja neuroottiselta mutta oon tosi tarkka hygieniasta ollut aina ja mua inhottaa jo ihan mitättömät asiat (esim. se että tälläinen 4-vuotias lapsi hipaisee pöydässä pullaan mutta ei syökään sitä, joten heitän koko tarjottimillisen roskiin, jos muutakin pullat "saastuneet")

Huh, anteeks jo etukäteen jos joku pahoittaa mielensä tästä viestistä!

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot vaan että vastaanotatte vieraita vauvan ollessa parikuinen.

Vierailija
2/22 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot, että vauva valvottaa etkä millään jaksa vierailuja. Ja jos haluat pitää poissa vain tämän yhden perheen, niin älä vastaa heidän soittoihinsa. Tekstaa välillä jotain pikaista. Ja puhelin sulla on tietty äänettömällä, kun nukut miten sattuu.

Tämä tulee muuten olemaan ihan totta ekat pari viikkoa, koliikkivauvan kanssa sitten vähän pidempään. Yksi keino tavata pikaisesti on vaunulenkki. Vauva nukkuu vaunuissa makuupussissa eikä kukaan pääse häntä käpälöimään. Teille ei voi tulla etkä sinä jaksa vierailla, kun haluat kotiin nukkumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toihan on just päinvastainen otsikko kuin mitä teksti ?!

Vierailija
4/22 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat käveleviä pöpövuoria, ja niin kuuluu ollakin. Ei se vastustuskyky muuten kehity. Jos lapsi ei alkuvaiheessa kolonisoidu ympäristönsä hyvillä mikrobeilla, niin sitten huonoilla. Steriilinä ja pöpöttömänä vauva ei kuitenkaan pysy vaikka pussissa pitäisit. Myös vastasyntynyttä voi terve lapsivieras hyvin tulla katsomaan.

T. lastenlääkäri

Vierailija
5/22 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on jo sairasta. Todennäköisesti lapsesi tulee sairastamaan todella usein flunssaa ja kaikenmaailman tauteja, kun ei tule saamaan minkäänlaista vastustuskykyä, kun pidät häntä liian steriilisti.

Ja tämä ei ole tarkoitettu miksikään vittuiluksi, vaan ihan tosiasia. Itsekin tunnut tiedostavan ongelmasi. Yritä päästä siitä, vaikka se olisikin vaikeaa.

Ja ihan hyvin voit sanoa, että ette ensimmäisen viikon aikana esim. halua vieraita, vaan haluatte tutustua lapseenne rauhassa. Mutta kahdessa kuukaudessa kyllä lapsesi on jo niin erakko, että pelkää muita ihmisiä, jos ei saa ketään tavata ennen sitä.

Tuleehan teille kuitenkin neuvolantätikin kotikäynnille. Mieti minkälaisen pöpömäärän hän sieltä neuvolasta tuo tullessaan. Ei se täti kumminkaan minkään desinfiontisuihkun kautta tule.

Oikeasti, hanki apua tuohon neuroosiin, jos et pääse siitä itse. Helpottaa omaa ja perheesi elämää. Ja ihan oikeasti sairastatte paljon vähemmän.

Toki normaalit käsienpesut ym. voi ja pitää vaatia vierailta, ja kipeänä ei ketään tarvi päästää vauvaaa katsomaan, mutta törmäättehän te esi. kauppareissuilla ym. nuhaisiin ihmisiin. Vai etkö meinaa viedä lasta kahteen kuukauteen kotoakaan pois??

Vierailija
6/22 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat käveleviä pöpövuoria, ja niin kuuluu ollakin. Ei se vastustuskyky muuten kehity. Jos lapsi ei alkuvaiheessa kolonisoidu ympäristönsä hyvillä mikrobeilla, niin sitten huonoilla. Steriilinä ja pöpöttömänä vauva ei kuitenkaan pysy vaikka pussissa pitäisit. Myös vastasyntynyttä voi terve lapsivieras hyvin tulla katsomaan.

T. lastenlääkäri

Sulle tulee nimittäin vielä kovat ajat tuon neuroosin kanssa. Se lapsi tulee nimittäin mm. tunkemaan suuhunsa kaiken mahdollisen ulkona.

Vierailija
7/22 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva syntyy keskimäärin äidin veri- ja paskaläjään. Sen jälkeen vauvaa käsitellään samoilla käsillä, joilla on tuettu äidin välilihaa ja pyyhitty äidin pyllyä. Heti sen jälkeen kuvioihin tulevat äidin ihon bakteerit. Tämän jälkeen onkin sitten ihan sama ketä käy vierailulla.

Vierailija
8/22 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan suoraan, että olette päättäneet ettette halua vieraita heti alussa. Että ilmoitat sitten kun tuntuu että on sopiva aika vierailla.

Minusta taudit ei ole se suurin haitta, vaan se, että alussa on hyvä keskittyä imetykseen, eikä se esikoisen kohdalla ole itsestäänselvää, imetyksen onnistuminen... Ainakaan yövieraita en alussa ottaisi, paitsi sellaisia jotka oikeesti auttaisi vaikka kotihommissa.

Kuopuksen kanssa en ollut niin hysteerinen, koska esikoinen oli kuitenkin siinä tuomassa pöpöjä. Kuopus saikin ekan kuumeflunssan kuukauden ikäisenä, vaikka oli täysimetyksellä.

Vierailija
9/22 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pahaa he ovat sinulle tehneet? Laitathan jatkossa oman lapsesi nimen tällaisiin esimerkkeihin, jookos.

Vierailija
10/22 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt ei käy. Ei sun tarvitse kenellekään selitellä mitään. Mutta mutta... nyt saattaisi olla juuri hyvä aika sulle ajatella neuroottisuutesi uudestaan. Se on itseään ruokkiva piirre. Riko tietoisesti rajojasi vaikka miten pahalta tuntuisi. Opeta itsesi uuteen suhtautumistapaan vähän väkisin ja huomaat että olet kohta jo rennompi. Bakteereilta suojelu ei tee vauvalle hyvää pidemmän päälle, saati neuroottinen äiti :) Meillä esikoinen oli 38 asteen kuumeessa ja räkätaudissa kun toin kuopuksen synnäriltä kotiin. Äidinmaito taisi suojella pikkuista tartunnalta. Mutta ajattelin, että tää nyt on vaan elämää. Vauva ei olisi infektioonkaan varmaan kuollut sentään, ylimääräistä hässäkkää sellaiset tietää tietysti, mutta that's life.

Vierailija
11/22 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama homma, en halunnut ketään, en siis ketään meille kun vauva oli vastasyntynyt. Mua ahdisti ihmisten puhelut ja tekstarit ja kaikki yhteydenotot, halusin vaan olla kotona lapsen ja miehen kanssa. Tuli ihan fyysisesti paha olo kun piti pakosta lähteä käymään jossain ihmisten ilmoilla. Etenkin mua kammotti ajatus että meille tulis meluisia pikkulapsia. Ei sitä tartte pyydellä anteeksi. Otat vastaan vieraita sitten kun siltä tuntuu. Mulla alkoi tuntumaan siinä 2 kk paikkeilla että nyt vois jo joku tullakin. Vain yks tyyppi suuttui kun ei päässyt heti kolmine lapsineen vauvaa katsomaan :)

Bakteerikammo johtuu suojeluvaistosta, ja hälvenee varmasti itsestään kun vauvasi on vähän isompi eikä enää niin hauras ja haavoittuvainen.

Vierailija
12/22 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enää edes kiinnosta teidän vauvanne, katsos niitä syntyy koko ajan muillekin, vähemmän hysteerisille ihmisille.

Siellä voit sitten rauhassa elellä sisätiloissa lapsesi kanssa ja opettaa hänestäkin yhtä mieleltään sairaan kuin itse olet.

Anteeks jo etukäteen jos pahoitit mielesi tästä viestistä. Mutta sinä olet sairas ja lapsesi käy TODELLA sääliksi.

Vierailija
13/22 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei esim. okseta jos veljentyttöni hipelöisi karkkipussista kaikkia karkkeja ja tarjoaisi minulle. Mutta kyse on nimenomaan tästä yhdestä "Nico-Petteristä", jolla oikeesti viikon ruokalista ja räät poskilla.. Kun TIEDÄN millainen hygieniataso heillä on kotona vrt. esim tähän veljeni kotiin.

Mutta se tässä onkin ongelma, kuinka selittää vain tälle yhdelle perheelle että he eivät ole tervetulleita meille...ööö...ikinä? :D

Ja välillä olen tosi neuroottinen, pesen tosi usein käsiä, en kestä jos tunnen niissä yhtään likaa... Ja ajatus oman lapsen kuolasta/räästä/kakasta/oksennuksesta ei tunnu yhtään pahalta vrt. juurikin tähän Nico-Petteriin.

Huoh, anteeksi vielä... terveisin ap.

Vierailija
14/22 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta se tässä onkin ongelma, kuinka selittää vain tälle yhdelle perheelle että he eivät ole tervetulleita meille...ööö...ikinä? :D Ja välillä olen tosi neuroottinen, pesen tosi usein käsiä, en kestä jos tunnen niissä yhtään likaa... terveisin ap.

Ensimmäiseen ongelmaan sanoisin, että voithan sä ystävällisesti pyyhkiä lapsen naaman jos on likainen. Mulla on ainakin sen verran läheiset välit ystävieni kanssa, että uskallan pyyhkiä heidän lapseltaan nenän tai ainakin huomauttaa että oijjoi, onpas sulla räkänen nokka. Yleensä tällasesta vihjeestä äiti/isä sen nenän pyyhkii/pesee kasvot. Samoin kannattaa jättää tarjoilematta suklaakeksejä jos haluaa ettei valkoinen sohva mene ruskeaksi.

Mitä tuohon yleiseen neuroottisuuteesi tulee, niin kannattaa miettiä sitä faktaa, että vanhemman neuroottisuus on yhteydessä lapsen ahdistuneisuuteen. Tietty sottaisuus on terveellistä.

Vierailija
15/22 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toihan on just päinvastainen otsikko kuin mitä teksti ?!

Vierailija
16/22 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siisteys ja hygieenisyys on ihan hyvä asia, mutta rajansa silläkin. Sinun elämäsi on varmaan aika ahdistavaa, jos olet tuollainen.

Kai ylihygieenisille ihmisillekin on järjestetty jotain hoitoa? Muuten sinun elämäsi, ja varsinkin sinun lapsesi elämä, tulee olemaan mahdottoman vaikeaa.

Katsos kun SINUN lapsesi saattaa tehdä ihan sitä kaikkea samaa, mitä kaverisi lapsi: lääppiä pullia, pistää kätensä housuihin ym.

Vierailija
17/22 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuttamaan kiero suhteesi tuohon hygieniaan. Muuten on seurauksena paska elämä lapselle sekä mahdollisesti pahoja allergioita, puutteellinen vastustuskyky yms.

Vierailija
18/22 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä kuin useampi täällä, että liiallinen, neuroottinen puhtausintoilu on pahasta. Meillä on kolme lasta ja kaikkien vauva-aikana on meille saanut tulla kylään. Sisään tultaessa sekä aikuiset kuin lapset pesevät kätensä saippualla mutta sen jälkeen saa olla vapaasti. Päiväkoti aika tulee olemaan sinulle raskasta koska aina siellä jonkun lapsen nenä vuotaa. Entäpä ne isän- ja äitienpäivä leipomiset jotka lapset tekevät aivan itse pikku kätösin..

Vierailija
19/22 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. lastenlääkäri

Vierailija
20/22 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä kuin useampi täällä, että liiallinen, neuroottinen puhtausintoilu on pahasta. Meillä on kolme lasta ja kaikkien vauva-aikana on meille saanut tulla kylään. Sisään tultaessa sekä aikuiset kuin lapset pesevät kätensä saippualla mutta sen jälkeen saa olla vapaasti. Päiväkoti aika tulee olemaan sinulle raskasta koska aina siellä jonkun lapsen nenä vuotaa. Entäpä ne isän- ja äitienpäivä leipomiset jotka lapset tekevät aivan itse pikku kätösin..

Hahaaa, joo toi oli paha tuo vertaus isän - ja äitienpäiväleipomuksista... voi että kyyneliä pidellen oon joskus joutunu jotaa piparia tai pulla maistamaan jota joku räkänokka on tehny :D

Edelleen uskoisin että mun "hysteria" tasaantuu sen oman lapsen myötä. En nimittäin oikeasti ole mikään siivousfanaatikko, ihmisten (eikä silloinkaan kaikkien, vain joidenkin) eritteet nyt vaan sattuvat minua kovasti yököttämään :)

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi