Koko joulu mennyt melkeinpä ilman alkoholia
Aattoiltana sekoitin vähän likööriä vissyveteen. Kaikki ostetut viinit ym. jää juomatta kun on pieniä lapsia.
Kommentit (7)
ei täällä saa sanoa tuollaista. Se on ihan vääristynyttä alkoholikyldyyriä!
olisi riittänyt tekemään sinusta alkoholistin ja pilaamaan lastesi elämän lopullisesti. Asiassa on vain kaksi ääripäätä eikä mitään välissä.
vähän sama juttu olen vetänyt nyt yhteensä kolme pakettia fazerin liköörikonvehteja.
joskus ruuan kanssa on lasi viiniä, joskus ei. Aattona taisin ottaa sen lasillisen (n. 1dl) viiniä ruuan kanssa, eilen ruokajuomana oli kivennäisvesi.
Meillä lapset ainakin saavat lapsuudenkodista terveen suhtaumisen alkoholiin: joskus sitä ehkä on, joskus ei - eikä se ole mikään myrkky helv*tin esikartanoista. Meillä kun todellakin nautitaan se lasillinen tai max. kaksi (ja lasillinen on siis se 1 dl).
Valitettavasti näiden "nyt poistutaan, täällä on viinaa tarjolla" (vaikka siis se viina olisi se 1 punkkupullo jaettuna 8:n aikuisen kesken päivällispöydässä) perheiden lapset kasvavat vääristyneseen alkoholikuvaan ja heillä on nuorena suuri riski ajautua käyttämään alkoholia.
Jos oikeasti pystyisit olemaan ilman, olisit jättänyt sen liköörin väliin!!! Minä olisin poistunut tuossa vaiheessa ilme kireänä paikalta lapsineni, se on varma.
Minulla, absolutistien lapsella on aivan vääristynyt suhde alkoholiin (tietenkin) ja siirrän sen myös lapsiini. Minulla ei itse asiassa ole mitään suhdetta alkoholiin.
Miksi nämä keskustelut ovat AINA näin kärjistyneitä?
Meillä lapset ainakin saavat lapsuudenkodista terveen suhtaumisen alkoholiin: joskus sitä ehkä on, joskus ei - eikä se ole mikään myrkky helv*tin esikartanoista. Meillä kun todellakin nautitaan se lasillinen tai max. kaksi (ja lasillinen on siis se 1 dl).Valitettavasti näiden "nyt poistutaan, täällä on viinaa tarjolla" (vaikka siis se viina olisi se 1 punkkupullo jaettuna 8:n aikuisen kesken päivällispöydässä) perheiden lapset kasvavat vääristyneseen alkoholikuvaan ja heillä on nuorena suuri riski ajautua käyttämään alkoholia.
Itse olen AINA joulut ilman alkoholia, enkä pidä sitä mitenkään erikoisena.