Juurihoidon jälkeinen KIPU!!!!
Miehelläni aloitettiin täälä viikolla juurihoito ja käynnyt nyt 2 kertaa sen asian tiimoilta hammaslääkärissä(yksityisellä) Ensi viikolla oli suunnitteilla laittaa lopullinen paikka. Nyt KIPU on NIIn valtava että tuo ei pysty MITÄÄN tekemään, vihloo ja särkee aivan kauheasti. Panacodia ja Buranaa kuluu varmaan kohta jo yli sallitun määrän. Meidän kaupungissa ei ole päivystystä eikä myöskään lähemmän 300km säteellä... Mitä tehdä???
Kommentit (7)
Kokemuksesta sanon näin. Eli lekuri tehny työnsä huonosti. Joku tai jotkut juurista hoitamatta eli täynnä mätää ja kun paikka päällä se mätä ei pääse pois vaan aiheuttaa suunnatonta kipua. Riskinä, että leviää myös leukaluuhun hermojen kautta. Ääritapauksessa varo verenmyrkytystä, niinkin joskus tutulle käyny, se on sitten sairaalakeikka melko kiireisenä!
Onneksi ei vielä pysyvä paikka, toi väliaikanen helppo poistaa ja puuduttaa hammas, tehokkainta hampaan läpi suoraan hermoihin leukaluussa ja operoida juuret kunnolla uudelleen. Ne juuret pitää semmosella nuppineulamaisella juuriporalla viilata kunnolla ontoiksi, kaikki mätä pois ja sitten myrkyttää bakteerintappajalitkuilla oikein kunnolla (maistuvat ja haisevat kamalalta) ja sitten vasta täyttää kiinni. Ne jättääkin sinne semmosta bakt.tappajamassaa osana hampaan täyttöä ettei oirehtis enää pysyvän paikankaan kanssa vaan ois iäti vaiti.
Lähtisin päivystykseen, kipu vain pahenee. Ei siihen auta mikään särkylääke. Viimeistään aamulla lähtisin, tekisin vaikka perheretken, sinä lähdet lasten kans kuskiksi ja käytte vaikka lekuripaikkakunnalla uimassa tms sillä aikaa kun mies päivystyksessä. Tsemppiä potilaalle! Koettu on, kamalaa tuo kipu.
ei itselläni ole juurihoito ikinä kipuillut tai sattunut ei hoidon aikana eikä sen jälkeen. Taidolla hammaslääkäri on juuret ja hermot operoinut. Ei oikeastaan ole tuntunut sen ihmeellisemmältä kuin hampaan paikkauskaan.
Mulla on 2 hoidettu oikein, 1 mokattu kuvaamallani tavalla eli jätetty 1 juuri kokonaan hoitamatta, joka aiheutti ison laskun yksityisen päivystyshoitona, mutta päästäkseni kivusta eroon (reissuun lähdössä) niin ei paljon vaihtoehtoja ollut.
kolmonen
Tommonen voi pahimmillaan aiheuttaa kolmoishermoneuralgian, kuten mulle kävi tohelon hammaslääkärin juurihoito-mokailun jälkeen, helevetinmoinen kipu!!!
Olin oikeasti ihan toimintakyvytön, joten tiedän, mitä tuo kipu on. Siihen ei auta mitkään särkylääkkeet tai kai joku morfiini auttaisi. Ei mun tilanteessa ollut mitenkään mokattu. Kipu tuli heti ekan juurihoitokerran jälkeen. Näin kuulemma käy joskus, kun hermoja ärsytetään. Hammaslääkäri sanoi jo juurihoitoa tehdessään, että soita, jos tulee kova kipu. Kipu hellitti nopeasti, kun sain antibiootit.
Olen miettinyt että varmaan tarvis mennä...