Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotikonsteja ärsyttävään yskään? Raskaana olen.

Vierailija
23.12.2011 |

Mulla on ollut jo 10 päivää ihan JÄRKYTTÄVÄ yskä. Kurkkua kutittaa aivan sairaasti enkä pysty sanomaan paria sanaa ilman, että yskin. Ääni on lähtenyt lähes kokonaan, ja ärsytyksen lisäksi limaa kertyy.

Raskaana kun olen, en saa ottaa lääkkeitä, mut onko kellään mitään luomukeinoa, jota tähän voisi kokeilla? Hunajavettä olen jo juonut, ja se auttaakin sillä hetkellä, kun sitä juo. Help?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hunajaa pelkästään. Lapsilla auttaa t-lusikallinen...

Vierailija
2/9 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeilla puhaltaa pillillä vesikulhoon (siis paljon vettä, ei pientä lasillista). Kuulostaa hullulta, mutta sillä voi saada liman liikkeelle ja olo paranee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskaana ollessani syödä yhtä yskänlääkettä (se oli joku ihan reseptivapaa lääke mitä lääkäri suositteli). Luulin ettei mitkään lääkkeet tepsisi siihen yskään -eikä olisi sallittukaan-, mut se oikeasti auttoi. Ja oli selkeästi sallittu koska sain sitä myös Naistenklinikalla maatessani. Kannattaa kysyä lääkäriltä.

Vierailija
4/9 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Höyryhengitys? Suihkussa tai höyryhengityslaitteella, munankeittimellä?

-sauna?

-Entä kurlaaminen vedellä? Pitkään ja mona kertaa?

-Oletko kokeillut pulloon kuumaa vettä ja noin puolisenttiä läpimittaisella pillillä puhaltaa sinne veteen?

-Tee, erityisesti minttutee. Tai eukalyptuksia siihen teehen?

-Varmaan kurkkupastillit olet jo kokeillut?

-Nuku pystyasennossa tai suuri tyyny pään ja kyljen alla.

Vierailija
5/9 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota pillillä puhallusta piti käyttää lapsella joll aoli keuhkokuume. Eli iso pullo esim. 1½l. limpparipullo ja sinne n.litran verran vettä. Sitten pitkä pilli (meille antoivat sairaalasta sellaisen pillin paksuisen mutta pidemmän muoviletkun) Pilli pulloon ja kunnon puhallus. siis keuhkot täyteen ilmaa ja puhaltaa piti niin kauan kuin jaksoi. Tuo käsittääkseni irrottaa sitä limaa syvältä keuhkoista,kun keuhkojen ilmarakkulat täyttyvät kunnolla koska tuossa vedetään keuhkot mahdollisimman täyteen ilmaa. Onnistuu varmaan ilman tuota vettä ja pulloa yms. mutta lapsen oli ainakin helpompi hahmottaa se iso puhallus ja tuo oli myös hauskaa kun sai niitä kuplia puhaltaa.

Vierailija
6/9 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo pillihomma olikin ihan uutta. Kieltämättä aika kahjon kuuloista, mutta mitäpä sitä ei kokeilisi. Kävin tuossa miehelle jo kähisemässä, et jos keittiöstä kuuluu pian outoa ääntä, se johtuu vaan siitä, että puhaltelen pillillä vettä... :) Jep jep. Ihan kuin olisi vähän auttanutkin.

Pastillit olen jo kokeillut. Höyryhengityksestä ollaan kuulemma nykyään vähän kahta mieltä - toiset sanovat, että se voi jopa olla haitaksi. Siispä hengittelen vaan sen verran höyryä, mitä kuumasta hunajavedestä irtoaa.

AP

Vierailija
7/9 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli vuosi sitten sama tilanne, yskitti hirveästi ja yskänpuuskat oli kauheita. Ja olin raskaana. Mulla oli poskiontelontulehdus, johon tuli lääkekuuri. Juo paljon lämmintä ja hengitä höyryä!

Vierailija
8/9 |
24.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

perustuu siihen, että siinä puhallukselle tulee vastapainetta vedestä, joten on puhallettava voimakkaammin ja lima irtoaa. Toimii myös ilman pulloa, jos puristaa huulia yhteen ja puhaltaa pienestä raosta paineella ilmaa ulos.

Resilar-yskänlääkettä saa käyttää raskaana.

T: sairaanhoitaja

Vierailija
9/9 |
24.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa käyttää raskaana ollessa.

Minulle määrättiin sitä kun oli ihan hirveä flunssa enkä yhtään pystynyt nukkumaan yskältä.

Ei siitä kyllä hirveästi ollut apua mutta jotain kuitenkin. Hunajavesi oli melkein yhtä hyvää. Ja kurkkupastilli oli suussa kaiket yöt. Pahin yskä kesti 3-4 viikkoa. Yhteensä olen nyt yskinyt reilut 8 viikkoa ja ollut flunssassa. Enkä usko että helpottaa ennen kun synnytän. Toivottavasti viikon sisällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä