voiko olla kosteusvaurio/homeoire,
kun vain minun iho oireilee, muilla perheenjäsenillä ei mitään (2 pientä lasta ja mies) Siis ihottumaa kasvoissa ja käsissä. tuntuu että kotona alkaa aina kutiamaan, muualaa helpottaa.
Kommentit (9)
oireita. Siskollani oli huonovointisuutta ja vaoimattomuutta. Minä taas yskin.
Olen tosi herkkä monille eläimille, pölylle yms. eli tulee hengenahdistusta ja nuhaa, mutta kotona ei hengitystieoireita, vaan iho kutiaa. AP
Jostain syystä atoopikot reagoivat herkemmin homeelle ja home voi siis pahentaa ihon oireilua. Erilaiset homeet aiheuttavat hyvin erilaisia oireita - oireiden kirjo on niin laaja ettei lääkäreilläkään ole keinoja tunnistaa niitä. Verikokeista voi etsiä home-merkkereitä eli testataan löytyykö tiettyjä homeen aiheuttajia verestä. Meillä mies on käynyt verikokeessa mutta tuloksia emme vielä tiedä. Meillä talossa laaja kosteusvaurio ja hometta mm. sädesientä runsaasti (emme asu talossa tällä hetkellä). Sinänsä kosteusvaurio ei yksistään aiheuta oireita vaan monesti vasta home on se, josta tulee oireilua.
Jostain syystä atoopikot reagoivat herkemmin homeelle ja home voi siis pahentaa ihon oireilua. Erilaiset homeet aiheuttavat hyvin erilaisia oireita - oireiden kirjo on niin laaja ettei lääkäreilläkään ole keinoja tunnistaa niitä. Verikokeista voi etsiä home-merkkereitä eli testataan löytyykö tiettyjä homeen aiheuttajia verestä. Meillä mies on käynyt verikokeessa mutta tuloksia emme vielä tiedä. Meillä talossa laaja kosteusvaurio ja hometta mm. sädesientä runsaasti (emme asu talossa tällä hetkellä). Sinänsä kosteusvaurio ei yksistään aiheuta oireita vaan monesti vasta home on se, josta tulee oireilua.
Oireita oli viimeksi lapsena (ja tuli eläimen silittämisestä tms. myöhemminkin) mut kun tänne muutettiin on iho ihan kauheana
Voi olla. Minulle tulee tietyissä tiloissa yskää, tietyissä kurkkukipua, tietyissä iholle kutinaa, jossain väsymystä. Joissain vielä noiden yhdistelmää. Onneksi on koti, jossa en oireile.
kesällä ei oireita ollut. Ikkunat tosin oli auki kun oli lämmin ja vietin aikaa pihalla enemmän. Voisikohan olla "pelkkää" atooppista ihottumaa joka puhjennut aikuisena uudestaan? vai tarviiko se jotain ärsykkeitä kuitenkin?
kesällä ei oireita ollut. Ikkunat tosin oli auki kun oli lämmin ja vietin aikaa pihalla enemmän. Voisikohan olla "pelkkää" atooppista ihottumaa joka puhjennut aikuisena uudestaan? vai tarviiko se jotain ärsykkeitä kuitenkin?
Minulla iho pysyy ihan hyvänä suurimman osan vuodesta mutta talvella kuiva ilma pahentaa tilannetta merkittävästi. Toisaalta kesällä tosiaan ilma vaihtuu myös sisätiloissa paremmin eli oireilu voi johtua myös huonosta sisäilmasta. Onko teillä kuiva huoneilma? Mikä lämmitysmuoto?
t. se jolla on kosteusvaurioinen hometalo
Minulla iho pysyy ihan hyvänä suurimman osan vuodesta mutta talvella kuiva ilma pahentaa tilannetta merkittävästi. Toisaalta kesällä tosiaan ilma vaihtuu myös sisätiloissa paremmin eli oireilu voi johtua myös huonosta sisäilmasta. Onko teillä kuiva huoneilma? Mikä lämmitysmuoto?
t. se jolla on kosteusvaurioinen hometalo
ja öljylämmitys jos pääsee talo liian kylmäksi. Voisi olla kuiva ilma kylläkin.. miten saisi kostutettua?
mutta sopis myös erittäin hyvin villa-allergiaan. onko teillä esim. villamattoja lattioilla?
oireita. Siskollani oli huonovointisuutta ja vaoimattomuutta. Minä taas yskin.