Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***TAMMImasujen perjantai***

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin lähdössä...

Heräsin tänään jo kukonlaulun aikaan, kun Rontti potki ihan vimmatusti. Lieneeköhän silläkin sama stressi kuin mulla; tekemistä jamenemistä riittää melkein enemmän kuin voimia. Onneks nyt jo viikon viimeinen työpäivä edessä.

Mukavaa alkavaa viikonloppua kaikille!

:) SolAngel & Rontti 29+1

Vierailija
2/14 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on niin pimeetä ja märkää,että mieli tekisi vaan kääntää kylkeä ja jatkaa unia. On se kumma,että juuri ennen kellonsoittoa nukuttaisi makeimmin :-). Olo on kun puulla päähän lyöty. Sairasloman jälkeen toista päivää töissä ja niskat ihan jumissa,sekä selkä. Noh, onneksi enää 13 päivää töitä!!! Sitten pääsee lepäämään ihan luvan kanssa.

Jossain yhteydessä puhuttiin unista. Minä ainakin uneksin ja paljon. Illalla puhutut tapahtumat tulevat uniin jossain muodossa. Viime yönä näin oikein kunnon painajaista. Meillä oli juhlat kotona, jossa oli koko suku koolla; vanhempani, mieheni äiti+hänen miesystävänsä,mummot,sisarukset sekä mieheni täti,jota en ole ikinä nähnyt. Yhtäkkiä ovikello soi ja ovella oli kokonaan mustiin pukeutunut mies,jonka kasvoja en nähnyt. Kaikki hiljenivät -> siellä oli mieheni isä, joka myös pyrki juhliin. Mies haki aseen vaatehuoneesta ja sanoi,että sisälle ei ole asiaa. Uni jatkui ja jatkui,vaikka yritin herätä.

Aamulla mietin paljon tuota unta herätessäni ja olo oli kovin ahdistunut, ehkä siksi että mieheni isä on kuollut 2 vuotta sitten syöpään. Inhottavaa.... unessa myös täti povasi minulle kädestä katsomalla,että tyttövauva tulee :-)). Saisinpa nukkua yöt rauhassa...

masussa kaikki hyvin. Ehkä tuon unen myötä, heräillessäni yöllä kokeilin joka kerta mahaa ja yritin tunnustella liikkeitä. Minä ainakin tämän toisen myötä olen tosi tarkka kaikista kivuista ja liikkeistä yms. Ei sitä ensimmäiseltä osannut huolehtia. Rupesin jopa mittailemaan verenpainetta aamuin illoin kotona, kun alapaine rupesi neuvolamittauksissa lähentelemään 90. Toivottavasti pissa pysyy puhtaana loppuun asti,eikä tarvi lähteä sairaalaan huilailemaan.

Kävin muuten ultrassa tiistaina ja painoarvio silloin 30+6 viikolla oli 1600g, onkohan se ihan ok?? Mitä muilla on painoarviot olleet ultratessa? SF mitta ainakin huitelee tuolla keski-ja yläkäyrän puolessavälissä...

Mutta nyt aamukahville,että saa silmänsä auki.

Mami + pikkumuru 31+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmaata on täällä Tampereellakin.

Johan kuulosti ikävältä unelta. Huh! Itse nukun tätänykyä(kun jalkoja ei särje), niin sikeästi, etten uniani aamulla muista. Väsymys onkin nykyään tosi jokapäiväinen vieras, johtunee ilmeisesti hb:n laskusta, oli laskenut 119:sta 102:n. Täytyy yrittää sitä vaan nostella.

Maha-asukilla kaikki hyvin, liikkuu vilkkaasti.Pikkuisella on välillä kova hikka, välillä hän oikein hermostuu hikkaansa ja pistää ranttaliksi vatsassa.Heh!

Tänään sais vähitellen alkaa muuttamaan ns.uuteen kotiin. Kädet laitan kyynärpäitä myöten ristiin, kun tuo muutto on ohi. Miten sitä jaksaakaan " tässä tilassa" muuttaa.Vaikka kivahan se on uuteen päästä.

Hyvää alkavaa viikonloppua kaikille.

rv.31+2

Vierailija
4/14 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työuupumusta ollut monella, niin myös täällä. Mutta minäpäs jäänkin jo äippälomalle parin viikon päästä; aloitan varhennetun. Sairaslomalla on tullut kerran oltua, ja ajattelin, että kun mulla ei ole vakituista työsuhdetta (teen vaan pätkiä), niin sitten loppuajasta en saisi edes sairaslomaa, vaan jäisin työttömäksi, jos en töihin pystyisi. Ei haittaa, vaikka ä-loma toisesta päästä lyheneekin, kun tuskin kuitenkaan heti töihin sitten lähden.

Monet ovat käyneet ultrissa enemmän tai vähemmän, ja saaneet noita painoarvioita. Mitä kautta olette päässeet ultraan, yksityisenkö? Vai seurataanko teitä jostain syystä enemmän? Mulle ei oo kyllä puhuttu neuvolasta mistään ultrista, rakenneultrassa kävin ja silloin en hokannut painoarviota kysellä.

Itse olen päättänyt, että jos vauva on perätilassa synnytykseen mentäessä, niin en aio synnyttää alateitse, vaan haluan sektion. Riskejä kun on niin monenlaisia.

Hih, mittasin tossa itse sf-mittani... Kyllä se varmaan oikein meni, nyt siis 28 cm, lähellä yläkäyrää, kuten edellisen kerran neuvolassakin! No, maanantaina seuraavan kerran ihan oikeaan neuvolaan. Eilen muuten aloitin syömään rautaa, hb:t on ollu 115 ja ei mitään väsymystä, mutta tää viikko on ollut jotenkin ihan uuvuttava. Ja ihan synnytystä vartenkin on varmaan hyvä tuota rautaa syödä. Tällaista täällä tällä kertaa...

vikli80 rv 29+3

Vierailija
5/14 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tullut taas monen monta viikkoa vaan lueskeltua toisten kuulumisia, laiskuus tainnut iskeä=) Niin sitä vaan viikkoja meillekkin kertyy lisää pikku hiljaa=)

Itselläni alkoi tuo äippäloma jo tällä viikolla kun aloitin varhennettuna. Enhän kyllä ole töissä ollut syyskuun jälkeen.

Viime viikon loppuna minua kiusasi kamalat kivut/polttelun tunne alapäässä, ti jouduinkin lähtemään päivystykseen ja sieltä suoraan äippäpolille tutkittavaksi. Onneksi kaikki oli suht koht. hyvin. Kivuille ei selvinnyt syytä, paikat oli vielä kiinni. Seuraillaan eteenpäin. Selvisi kyllä sellainen juttu että iso kaveri sieltä on tulossa. Tiistaina rv 32+0 paino oli 2300, ja lääkäri sanoi että painoarvio menee reilusti yli neljän kilon. Sitäkin nyt sitten seuraillaan, ettei kaveri pääse liian isoksi kasvamaan. Että näinköhän tästä tammimammasta tuleeekin vielä joulumamma.

Joku kyseli sf-mitasta, mulla se oli rv 31+6 34cm, että ei ihme jos siellä olikin iso kaveri. Käyrien yläpuolella mennnään.

Mutta nyt taidan kahvinkeittoon ryhtyä.

-elli84- rv 32+3

Vierailija
6/14 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tilanne täällä, muutto on meillä edessä parin viikon päästä. Ja myös Tampereella... hih:)

Vierailija
7/14 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantai on kyllä viikon paras päivä; edessä on kaksi vapaata & pitkäunista aamua :o) Työpäiviä on jäljellä enää 8, joten kyllä tämä tästä hiljalleen iloksi muuttuu!

Mulla oli viime yönä ihan älyttömän hurjat & levottomat unet. Tuntuu kuin en olisi nukkunut ollenkaan, ja pikkuinenkin taisi jotenkin aavistaa levottomuuteni; oli aamulla ihan täpinöissä ja piti hirmuista meteliä. En ole tainnut antaa hänen nukkua ollenkaan...

Tänään onkin illalla vuorossa illallinen pikkusiskon kanssa; mies lähti tiimin virkistyspäiville ja palailee vasta huomenna. Huomenissa hänen palailtuaan lähdetään illalla vielä kyläilemään, joten kaikkea mukavaakin on tiedossa - ja ennen kaikkea rentoa nautiskelua :o)

Nyt ryhdyn pikaisesti töiden pariin, ei auta. Jos sitten pääsisi täältä ajoissa tänään vaikka poiskin...

Oikein mukavaa viikonloppua kaikille! :o)

Jennika 30+4

Vierailija
8/14 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaikki kohdallaan ja hyvin. verenpaineet sekä pissa ok, sydänäänet paukutteli noin 140, painoa oli tullut noin 500 g / vko. ja sen huomaa ja tuntee voinnissa.

siivouspäivä, plääh! tylsää! ei jaksaisi millään, mutta yksinkertaisesti pakko, kun koirankarvoja ja hiekkaa on lattiat puolillaan. ja kaveri tulossa illalla käymään.

hauskaa vkonloppua kaikille! mimmu ja nyytti 32+5

Vierailija
9/14 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän näin perjantain kunniaksi pitää mieltä korkealla, vaikka päätä meinaa särkeäkin, tylsää. Tietysti juuri tänään kun on vielä illalla tulossa vieraita ja töiden jälkeen pitäisi tehdä jonkinlainen pikasiivous = imuroida ja siivota vessa. Nyt on onneksi niin pimeetä, että pölyiset hyllyt ei juuri iltasella näy =) Mies onneksi hakee pojan hoidosta ja käy kaupassa kun pääsee aikaisemmin töistä ja on myös luvannut hoitaa illan tarjoilut.

Aamulla kävin neuvolassa ja kaikki oli kunnossa. Ainoa mikä jäi mietityttämään on, että sf-mitta hyppäsi keskikäyrältä yläkäyrälle ja on nyt 29 cm. Terkkakin sitä vähän päivitteli ja sanoi että jos vielä seuraavalla käynnillä parin viikon päästä on yläkäyrällä, niin laittaa mut äitipolille painoarvioon. Sinänsä lohdullinen tieto, että pääsee tutkimuksiin jos tarvetta on. Mutta kuulemma tuo iso mittaa saattaa johtua vauvan asennostakin, rt:ssä tosin on kuten olen itse arvellutkin. Painoa mulle oli onneksi tullut kolmessa viikossa vain kilon verran ja nyt sitä on ekan neuvolan jälkeen kertynyt kymmenisen kiloa.

Toivottavasti tästä masukista ei nyt mitään ihan jättiläistä kasva, esikon syntymämitat oli 3720g/51cm ja toivon ettei hirveen paljon suurempaa tästäkään tulisi. No, aika näyttää...

Suffis rv 30+3

Vierailija
10/14 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen kuin hoidokin nukkumaan laitan. Neiti on 2½ ja nukkuu ulkona vaatimattomia 2-3½ tunnin unia.

Eilen oltiin kreikkalaisessa ravintolassa syömässä, kun isännällä oli synttärit ja yöllä huomas, että on tullu fetaa syötyä. Oli " vähän" sormet turvoksissa. Kivaa oli pitkästä aikaa käydä syömässä jossain muualla kuin mäkissä, hesessä tai kotipitsassa. Harmi vaan ettei seura ollu aivan yhtä ihanaa, ei miehessä eikä muksuissa(kerrankin saivat olla rauhassa ilman suuria komenteluja, kun oli kaverin perheen rafla) mitään vikaa ollut, vaan appivanhuksissani. Heille olen ilmaa näin lähes 9 vuodenkin jälkeen, eivät keskustele minun kanssani ollenkaan. Joten osaltani oli aika hiljainen ilta.

Sit kun miehelle vinkkasin, että tais kaveri herätä, niin vanhemmilleen sanoi, että poika on tulossa(se kun ultrassa vähän näytti siltä), mutta vanhemmat ei noteerannu sitä mitenkään. Koko raskauden aikana ei keskustelu aiheet ole käyneetkään lähellä vauvaa, eipä taida paljon enää nro. 6 kiinnostaa.

Olotilani mainio. Verenpaine oli hiukan kohollaan eilisessä tarkastuksessa ja hemppa kuvittelee olevansa jojo(arvot ollu viimeiset 4krt 122, 112, 124 ja nyt 110), mahamitta palautui takas yläkäyrälle(30cm), kun viimeksi oli kaveri poikittain, painoa oli tullu 3 kg 4viikossa(aivan liikaa tähän ruhoon), liitoskivut vaivaa, kun on niin alhaalla päänsä kanssa junttaamassa. Liikkuminen tuskaa, mut kun ei oikein supista niin hammasta purren vaan vaapun leikkipuistoon, kun sellaisia päiviä sattuu kohdalle.

Joku vauvan syntymäpainosta jotain kirjoitteli. Ja meillä molemmat on syntyneet 2viikkoa etuajassa. Painoa oli tytöllä 3820g ja pituutta 50cm ja pikkuveljellään 4740g ja 53cm. Tästä veikataan kanssa 5kiloista ellei ylikin.

Heidi 31+4

Vierailija
11/14 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tullut kirjoiteltua, vaikka joka päivä käyn lukemassa toisten kuulumisia.

Meille ei mitään uutta ja ihmeellistä kuulu. Masuvauva on välillä vilkkaampi, välillä on rauhallisempia päiviä, mutta potkuissa on kyllä voimaa, kun hän sille tuulelle sattuu. Oma olo on selkäkipuja lukuunottamatta ihan ok, yöt vaan alkaa olla tuskaa, kun sopivaa nukkuma-asentoa ei löydy.

Täällä on ollut puhetta vauvan painoarvioista. Minä kävin viime viikolla äitipolilla, kun sf-mitta huitelee taivaissa ja kasvoi 3cm viikkovauhdilla, ja vauvan painoarvio oli silloin 1200g.

Esikoinen syntyi rv 41+6 ja oli 3140g ja 50cm, joten toivottavasti tämä ei ole ainakaan paljon isompi.

Minua mietityttää aika sen jälkeen, kun ollaan jo vauvan kanssa kotona. Miten ne yöherätykset taas jaksaa, kun esikoinenkin on hoidettavana eikä päivällä saa nukkua. Imetyskin on meille ihan uusi juttu, jonka toivoisin onnistuvan. Esikoisen alkutaival oli sen verran raskas, että pullosta syöminenkin oli tuskan takana. 3 viikkoa nenämahaletkussa ja 2 viikkoa sairaalassa, ja pääasia oli, että jos vain jostain syö, niin se on pääasia. Ja hyvinhän tuo on kasvanut tuttelillakin, ja saipahan isikin nauttia yösyötöistä.

Nyt on jatkettava pölyjen pyyhintää. Esikoinen ei antanut siivota, ja nyt kun hän nukkuu, pitää käyttää aika hyväksi, vaikka sohva kyllä vetäisi enemmän puoleensa...

Tihveröinen 29+jotain

Vierailija
12/14 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palasimma siis Lapin reissulta tänä aamuna!Kaksi päivää saatiin nauttia 2 cm lumipeitteestä ja sitten alkoikin sataa ja sitä vettä sitten tuli!!!Aika kummaa, ettei pohjoisessakaan ole vielä tähän aikaan lunta!!Lämmintäkin siellä oli vaikka ihan Muoniossa asti käytiin!

Yöjunassa nukuttiin vähän katkonaisesti ja otin asiaa takaisin tuossa heti kun kotiuduttiin!Oli kyllä mukava reissu silti!!Saunottiin joka päivä, hyvä jos ei kahdestikki ja syötiin ja vielä kerran syötiin!!

Mä olen kyllä sellainen pulla, että saa nähdä miten vaikeesti nämä kilot saa sitten aikanaan pois!!En ole todella vaivannut päätäni sillä, ette nameja tms lihottavaa sais syödä!!Kaiken mahdollisen olen alas tunkenut,vaikkei ne tod mitään tervellisiä juttuja olekaan!!Jotenkin vaa ajattelee, että ku tässä nyt ollaan RASKAANA, nii onhan se tarkoituskin olla sitten aika raskas :) Liikuminen on kyllä mitä on..vaappumista. Vaatteita ei juuri löydy enää, samat tamineet kulkee pesussa ja päällä vuoronperään.

Inhottavinta on, kun yöllä ja makuuasennossa maha painaa palleaa ja keuhkoja, että väliin on tosi vaikeeta hengittää. Olenkin tukenut itseäni väliin tyynyillä, että olen puoli-istuvassa asennossa. Alas kurkottelut tai kyykistelyt alkaa olla vähäksi aikaa tehty!!Oksennus nousee välittömästi suuhun ja tekee pahaa muutenkin.

Masu on myös ollu kipeenä yöllä, ku ei oikein tiedä miten päin tuon reppunsa laittas :) Asento kavalkadi aika niukka!Ja tästä tämä vain pahenee!!!!!!!!!!!!!!Voi auta armias!!Lonkat muuten kipeytyy kans jos kyljellään makoilee liiaksi ja ihan armoton repiminen alkaa sitten nivusissa ja alapäässä. Unetkin on sellasta katkonaista, harjoittelen jo tulevaa rikkinäistä rytmiä luonnon avustuksella. Olen nääs entinen armoton nukkumakone!!!!

Vauva liikkuu aivan mahtavilla voimilla mahanahkan alla ja hikkaa on ollut nyt parina iltana peräkkäin!!!Se se vasta on kutkuttava tunne!!!Auts!!Mies jo hätäili, että onko kaikki ok, kun nikottelee noin `usein´?No eihän siellä muuta ku harjoitellaan imutusta, elämän ensimmäistä pakollista ja elintärkeää taitoa!

Sf-mitta oli mulla viimeksi neuvolassa 27-28, eli pikku notkahdus alas päin tuli. mutta olen kulkenut yläkäyrillä koko raskauden ajan, että kai se tasottelee ja kurottelee sitten sitä keskikäyrää?Nähtäväksi jää, mitä tulevat käynnit sitten kertoo neuvolassa. Toivoen ei mitää tutkittavan arvoista!!!!!!!

Mun kaveri sai tytön tossa maanataina ja jutskailtiin hänen kanssaa tapahtuneesta tovi...ei paljon toivoa herättänyt ja intoa nostanut!! :D Onhan se synnytys siis sellainen tapahtuma naiselle, että kuinka kummassa voidaan käydä niin lähellä sitä kipurajaa, että tuntuu hajoavansa ja kuolevansa!!!Sen täytyy olla aivan karmeeta!!!!!Huh huh!!!Mutta kyllähän sen tietää, ettei se vauva sieltä poksahtamalla tule!!!Verta, hikeä ja kyyneleitä...HUIH!!

Jaaha, tulihan tässä kirjailtua!!Maanantaina sitten töihin..vielä olisi 5 vkoa jäljellä, katsotaan kui naisen käy!!

Mutta nyt viikonlopun viettoon ja kavereita moikkaamaan!!!

Vierailija
13/14 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli taas neuvola. Oli taas tullut 650 gr viikossa painoa, huh huh. Sf- mitta oli kasvanut peräti 2 cm edelliseltä 3 viikolta ja oli nyt vk:lla 31+2 25,5 cm. Sovittiin myös että tänään on sitten viimeinen työpäivä ja maanantaista jään 3 viikon saikalle. Ihanaa, saa vihdoin ruveta rauhoittumaan ja keskittymään tähän vaavin tuloon, ja niihin rästihommiin jotka odottavat joka nurkan takana.

Tylsää kun taas on luvannut sateisen viikonlopun. Tulis jo lunta ja pakkasta niin piristyis olotilakin.

Maariska 31+2

Vierailija
14/14 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työviikko vihdoin takana,kyllä otti koville... Ja näitä eessä ehkä vielä 3... Mutta nyt on viikonloppu! Tänään ohjelmassa sauna ja jotain hyvää syötävää sekä sohvalla löhöilyä kynttilänvalossa kullan kanssa... Kyllä tämä tästä...

Masussa vääntelehditään jälleen,pari päivää on ollu rauhallisempaa kuten aina kun oon itse väsyny,mut kaikki toivottavsti kunnossa.

Nyt sauna päälle ja jääkaappia katselemaan, :) viikonloppua kaikille!

Rosa rv 31+3