Nyt sitten luki virallisesti, että yli 35v on KESKI-IKÄINEN!
Virtsankarkailu keski-ikäisten naisten yleinen ongelma
Joka viides 35-55-vuotiaista naisista kärsii sosiaalista tai hygieenistä haittaa aiheuttavasta virtsankarkailusta. Kun nainen ikääntyy, vaivasta kärsivien määrä kasvaa. Lääkäriin hakeutumista ehkäisee yhä ongelman salailu.
Olen 36v ja en osannut mieltää itseäni vielä keski-ikäiseksi. Vaikka tietysti matemaattisella laskutavalla 35+35 saadaan 70, jolloin tetysti jo moni voi kuolla...
Höh, olen keski-ikäinen...
Kommentit (16)
biologinen keski-ikä alkaa jo tuossa 25 ikävuoden tienoilla.
Silloin ei enää fyysistä kehitystä tapahdu ja keho alkaa "rupsahtamaan".
"olen kolmekymppinen" -sävelmää. Sitten se vasta iski että jestas, olen tosiaankin kolmekymppinen (32v) mutta karmeampaa oli tajuta se että pienenä tyttönä laulua rallattaen ajattelin kolmekymppisten olevan tosi kalkkiksia, vanhoja ja vähintäänkin keski-ikäisiä. :)
Mikä "virallinen" luokitus tuossa muka oli?
Ikäryhmä nyt sattui vain olemaan tuo 35 - 55 ja samassa yhteydessä uutisen kirjoittaja puhui keski-ikäisistä koska he myös sijoittuvat tuohon ikäryhmään. Missään ei sanottu, että "keski-ikä alkaa 35 -vuotiaana". Luetun ymmärtäminen ja kielen taju siis ap:lla hiukka hukassa.
Sinänsä 35 on ollut ihan hyvä keski-iän alkuaika vielä vähän aikaa sitten, mutta nykyään sen ikäiset eivät miellä itseään keski-ikäiseksi eikä heitä sellaisina pidetä yleisemminkään. Monillahan on siinä vaiheessa vielä aivan pieniä lapsia, vauvojen saaminenkin on tavallista, ja työelämässä vasta etsitään sitä omaa paikkaa. Ja näytetään suht nuorilta :)
Nykyään keski-ikänä taidetaan pitää n. 45 - 60 -vuosia. Itse olen 45 -vuotias ja olen omasta mielestäni ollut keski-ikäinen tässä pari kolme vuotta.
Ei kun vanhainkoti paikka varaukseen oon 36-vuotias:)
Mitä pahaa siinä sitten on? Tartteeko sen keski-iän nyt olla niin paha juttu, onhan siitä vielä matkaa vanhukseksi aika lailla.
Ihan järjenkin mukaan keski-ikä alkaa siinä 35 hujakoilla, sori vaan ei se mikään lapsentekoikäkään ole, vaan nimenomaan keski-ikää.
Mikä "virallinen" luokitus tuossa muka oli? Ikäryhmä nyt sattui vain olemaan tuo 35 - 55 ja samassa yhteydessä uutisen kirjoittaja puhui keski-ikäisistä koska he myös sijoittuvat tuohon ikäryhmään. Missään ei sanottu, että "keski-ikä alkaa 35 -vuotiaana". Luetun ymmärtäminen ja kielen taju siis ap:lla hiukka hukassa. Sinänsä 35 on ollut ihan hyvä keski-iän alkuaika vielä vähän aikaa sitten, mutta nykyään sen ikäiset eivät miellä itseään keski-ikäiseksi eikä heitä sellaisina pidetä yleisemminkään. Monillahan on siinä vaiheessa vielä aivan pieniä lapsia, vauvojen saaminenkin on tavallista, ja työelämässä vasta etsitään sitä omaa paikkaa. Ja näytetään suht nuorilta :) Nykyään keski-ikänä taidetaan pitää n. 45 - 60 -vuosia. Itse olen 45 -vuotias ja olen omasta mielestäni ollut keski-ikäinen tässä pari kolme vuotta.
Kielentaju ei ole enää samaa tasoa, kuin nuorilla naisilla. Sinä taidat olla poikkeuksen vahvistava sääntö.
Oikeasti jos minä olisin kirjoittanut jutun 35-55 vuotiaista, niin en olisi varmaankaan keksinyt käyttää keski-ikä-termiä.
Olisipa mielenkiintoista tietää jutun kirjottajan ikä. Varmaan 22.
-ap
Minä olen pienestä pitäen tiennyt, että kolmekymppinenkin on ihan kakara vielä. Se on se ikä kun naiset luulee olevansa vanhoja ja viisaita, ja 20vuotiaat on niiiiiin tyhmii ja nuorii ja sitä hoetaan hahahaah :D
Söpö ikä. :) 23v 31v...ihan sama näin vanhemman silmistä. :D Sitä vain sillon kuvitteli olevansa niiiiiiiin vanha. ;)
Mikä "virallinen" luokitus tuossa muka oli? Ikäryhmä nyt sattui vain olemaan tuo 35 - 55 ja samassa yhteydessä uutisen kirjoittaja puhui keski-ikäisistä koska he myös sijoittuvat tuohon ikäryhmään. Missään ei sanottu, että "keski-ikä alkaa 35 -vuotiaana". Luetun ymmärtäminen ja kielen taju siis ap:lla hiukka hukassa. Sinänsä 35 on ollut ihan hyvä keski-iän alkuaika vielä vähän aikaa sitten, mutta nykyään sen ikäiset eivät miellä itseään keski-ikäiseksi eikä heitä sellaisina pidetä yleisemminkään. Monillahan on siinä vaiheessa vielä aivan pieniä lapsia, vauvojen saaminenkin on tavallista, ja työelämässä vasta etsitään sitä omaa paikkaa. Ja näytetään suht nuorilta :) Nykyään keski-ikänä taidetaan pitää n. 45 - 60 -vuosia. Itse olen 45 -vuotias ja olen omasta mielestäni ollut keski-ikäinen tässä pari kolme vuotta.
Kielentaju ei ole enää samaa tasoa, kuin nuorilla naisilla. Sinä taidat olla poikkeuksen vahvistava sääntö. Oikeasti jos minä olisin kirjoittanut jutun 35-55 vuotiaista, niin en olisi varmaankaan keksinyt käyttää keski-ikä-termiä. Olisipa mielenkiintoista tietää jutun kirjottajan ikä. Varmaan 22. -ap
Ottaako koville? Mitä pahaa olla keski-ikäinen? Miksi pitää olla ikuisesti nuori? Ei keski-ikäinen tarkoita vanhaa. Ihme nuoruuden pakkoihannointia. :D
Ajanjaksoa on yritetty määrittää useiden yritysten kautta, ja monet näistä päätyvät ihmisen keskimääräisen eliniän kolmanteen neljännekseen. Collins Dictionaryn mukaan keski-ikä ajoittuu suurin piirtein elinvuosille 36–59.
No jos kuvitellaan, että keski ikä kestää noin 8-10vuotta ja Suomessa elinikäennuste on 77,5-80 niin kyllähän se siinä noin 35vuotiaana jo alkaa. Vai kestääkö elinikä yhden vuoden jotta reilut kolmekymmpiset saisivat olla nuoria pidempään? :)
ja päättyy eläkeikään. Keski-ikä tarkoittaa elämänvaihetta, ei keskimääräisen eliniän puoliväliä.
ja päättyy eläkeikään. Keski-ikä tarkoittaa elämänvaihetta, ei keskimääräisen eliniän puoliväliä.
keskimäärin eletä 90 kymppisiksi!
keskimäärin eletä 90 kymppisiksi!
Kuten sanoin, on keski-ikä ja "keski-ikä". Etkö ole tiennyt, että on asioita, joilla on useampi merkitys?
jos ei kerran keski-ikäinen? Vanhusko, vai?
oli uustisivulta kopioitu.
-ap