Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko mun puolivuotias jotenkin poikkeavan ponteva vai kuvittelenko?

Vierailija
10.11.2005 |

ja joo mulla ei oo muita lapsia eikä aiempaa kokemusta lapsista joten en osaa verrata.

tänään aamulla kesken konttausharjoitusten tyttö otti ja ponnisti itsensä sellaiseen " karhukävely-asentoon" (jalkapohjat ja kämmenet maassa, pehva kohti kattoa), ja pysyi siinä muutaman sekunnin. minusta se näytti aika ihmeelliselle.. ..mutta onko kummiskin ihan tyypillistä 6kk puuhailua?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

teki 5-6kk. Ihan normaalia:)

Vierailija
2/8 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

nousi seisomaankin 6kk , käveli 10kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosiaan mulla ei ole varsinaisesti käsitystä pikkulapsen kehityksen etenemisestä. ja tietty omissa silmissä oma mukula on niin kovin pieni ja kaikki mitä se tekee " itse" vaikuttaa aivan huimalta.

Vierailija
4/8 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos 6kk nousee seisomaan se on kyllä tosi aikaisin. Niin että jos omasi ei tuossa iässä vielä nouse niin sekin on ihan normaalia. Meillä ovat kävelemään lähteneet lapset 10kk, 10kk, 1v ja 9kk. Tuo 1v ja sen yli taitaa kyllä olla se tavallinen ikä.

Vierailija
5/8 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma tyttäreni ei puolivuotiaana liikkunut yhtään mihinkään, ei noussut tukea vasten, ei tainnut osata edes kääntyä :). Ryömimään oppi vasta 9 kk ikäisenä. Kävelemään 1-vuotiaana, ja nyt 1 v 7 kk ikäisenä juosta kipittää koko ajan! Mutta hienosti kehittyy sinun vauvasi.

Vierailija
6/8 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimittäin synnärillä tällaista: tuore isä ja meidän tuttavapariskunta oli katsomassa minua ja vauvaa. vauva oli isänsä sylissä ja isä onnesta ja kaikesta niin pöllähtänyt ettei huomannut pidellä vauvan päätä kunnolla, ja pää pääsi hiukan retkottamaan taaksepäin. ja kas, siinä meidän kaikkien neljän silmien alla vauva otti ja (uskoakseni puoliksi vatsalihaksilla ja puoliksi tahdonvoimalla tai millä lie) heilautti päänsä eteenpäin. ja siis tosiaan kaikki näimme tämän heilautuksen. ja se näytti aika oudolta.

mua hiukan huvittaa tämä kun en itse oo lainkaan urheilullinen tms. jos olisin nimenomaan toivonut lapselleni jotain ominaisuutta jolla leuhkia, niin olisin varmaan ajatellut aikaista puhumaan oppimista ja kielellistä kehitystä (noin niinkuin minulta perittynä). mutta tyttö vaan mykkänä jumppailee :D välillä päristää suulla ja nauraa päälle, mutta eipä juuri muuta.

ap

Vierailija
7/8 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti hatarat ensiaskeleet vasta tasan 11 kk ja nyt 1 v. ja 1 kk on lopettanut kokonaan konttaamisen edes kiireessä. Eli vaikka nousi seisomaan keskinmääräistä aiemmin, niin silti kävely meni aikalailla keskiarvossa.

Mutta ap: lapsesi on ihan ponteva tapaus.

Vierailija
8/8 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei todellakaan tarvis olla nopempi oppimaan, se oli just sopiva ikä..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yhdeksän