Myyjän suusta alusvaateliikkeessä:
Olin ostamassa rintaliivejä ja pikkuhousuja. Liivit olin jo valinnut ja kysyin myyjältä, onko niihin muuta pöksymallia kuin stringit (koska joskus on ollut vain stringejä valittavana). Myyjä vastasi, että stringit on niin lutkahtavat vaatteet, että niitä ostaa nykyään vain tietynlaiset tyypit, että se muoti kuulemma meni jo. Oho, ajattelin. Entäs jos olisin halunnut juuri stringit? Voiko myyjä sinusta sanoa asiakkaalle noin?
Kommentit (23)
Olin ostamassa rintaliivejä ja pikkuhousuja. Liivit olin jo valinnut ja kysyin myyjältä, onko niihin muuta pöksymallia kuin stringit (koska joskus on ollut vain stringejä valittavana). Myyjä vastasi, että stringit on niin lutkahtavat vaatteet, että niitä ostaa nykyään vain tietynlaiset tyypit, että se muoti kuulemma meni jo. Oho, ajattelin. Entäs jos olisin halunnut juuri stringit? Voiko myyjä sinusta sanoa asiakkaalle noin?
Myyjä on ollut rehellinen ja päätteli kysymyksestäsi, että ei tarvitse yrittääkään myydä stringejä. Hotpantsit taitaa nyt olla muotia.
käyttää ne tietynlaiset henkilöt? -ap
No oliko se myyjä sitten oikeassa? Siis että stringejä käyttää ne tietynlaiset henkilöt? -ap
No oliko se myyjä sitten oikeassa? Siis että stringejä käyttää ne tietynlaiset henkilöt? -ap
Vakiasiakkaat käyvät varmasti hyvinkin tutuiksi. Luultavasti ammatissaan tiettyjä vaatteita tarvitsevat ovat kassavirroissa mitattuna asiakkaita parhaasta päästä.
tuollainen lähestymistapa, kuulostaahan se rehelliseltä (ja varmaan onkin myyjän oikea mielipide). Ehkä silti en käyttäisi mitään lutkahtava-sanaa tai vastaavia ilmaisuja, korkeintaan toteaisin jotain tyyliin "kaikkiin tilanteisiinhan ne eivät käy" tmv. diplomaattisempaa.
et onko stringit nykyään lutkahtavat?
tiedän ne on out ja oonki ostanu joitakin muitakin, mut stringit on vaan parhaat alkkarit mulle! en osais oikein luopua niistä...
minulle sekä stringit että isommat pöksyt. Enkä mä ole mikään punttihousumummeli :) Eivät ne rintaliivitkään siihen viitanneet. -ap
tuollainen lähestymistapa, kuulostaahan se rehelliseltä (ja varmaan onkin myyjän oikea mielipide). Ehkä silti en käyttäisi mitään lutkahtava-sanaa tai vastaavia ilmaisuja, korkeintaan toteaisin jotain tyyliin "kaikkiin tilanteisiinhan ne eivät käy" tmv. diplomaattisempaa.
missään mielessä. Ei myyjän pitäisi tuollaista päästää suustaan, ehkä hänellä oli huono päivä tai sitten on todellinen totuuden torvi.
Itse hain joskus tavaratalosta sohvanpäällisiä, jotta saisin uudistettua sohvat. Kysyin myyjältä niitä ja myyjä totesi, ettei heillä nyt ole sellaisia valikoimissa. Harmittelin, kun irtopäällisiä on niin vaikea löytää. Myyjä sitten tokaisi, että heilläkin oli niitä joskus, mutta ne oli sellaisia kamalia bambukuvioisia. Arvannette varmaan, millaiset päälliset meillä oli ollut...
Kerrankin olen edellä aikaani: luovuin stringeistä jo pari vuotta sitten ja palasin takas brief-mallisiin alushousuihin.
Ei haittaa VPL enää yhtään.
Vähän sen kuuloinen. Ja muutenkin, no ymmärrän, että myyjä on eri lailla tietoinen kaiken maailman "trendeistä", silti..
Voi hyvänen aika, ihan niin kuin minä ruokakaupan myyjänä kommentoisin niitä asiakkaita, jotka ostaa purkkitillilihaa että "olet tainnut jäädä sinne 60-luvulle":D
Mitähän myyjä muuten sanoisi, jos joku ostaisi vanhat, puuterinväriset mummopöksyt ja mummorintsikat?:):D
Ehkä tuon myyjän mielestä joku H&M:stä stringinsä ostava teinityttökin on "tietynlainen henkilö":D:D
Ehkä tuon myyjän mielestä joku H&M:stä stringinsä ostava teinityttökin on "tietynlainen henkilö":D:D
törmää melko harvoin HM:n alusvaateostajiin. Eikä se, mitä teini ostaa vaatteidensa alle tosiaankaan kerro mitään alusvaatemuodista.
Anna teinille satanen vaateostoksiin ja käske, että pitää tulla ainakin alusvaatteet. Väitän, että teini ostaa kolmella eurolla alusvaatteet, jos ei edullisemmin löydä. Loppukin tulee käytettyä.
Olisiko teinit siis alusvaatemuodin edelläkävijöitä? Pitäisiköhän meidänkin etsiä ne vain sieltä HM:n poisto tai muusta alelaarista? Senhän on pakko olla muodikasta, kun teinitkin tekee niin.
= visible panty line
stringien kultakaudella housujen läpi ei saanut näkyä minkäänlaista pikkarin rajaa. Nyt taas ilmeisesti saa :)
Ei myyjän pitäisi tuollaista päästää suustaan, ehkä hänellä oli huono päivä tai sitten on todellinen totuuden torvi.
Miksi ei? Jos myyjä haluaa ohjata kiinnostuksen arvokkaampiin, jotka tuntuu päällä sen rahan arvoisilta ja asiakas kokee siten saavan vastinetta, myyjähän toimi oikein. Asiakas joka tykkää tuotteesta, johon päätyy myyjän ollessa rehellinen palaa takaisin.
= visible panty line
stringien kultakaudella housujen läpi ei saanut näkyä minkäänlaista pikkarin rajaa. Nyt taas ilmeisesti saa :)
No höpö höpö. Stringien kultakaudella piti se stringien takaosa näkyä sieltä housujen yläpuolelta. Jos ei sieltä, niin riittävän ohuista, läpinäkyvistä housuista.
mutta oma pointtini oli kyllä se, että jos halutaan nähdä stringien käyttäjät jotenkin "tietynlaisina ihmisinä", niin arvelen itse, että ei kaikki ole samasta muotista.
= visible panty line
No höpö höpö. Stringien kultakaudella piti se stringien takaosa näkyä sieltä housujen yläpuolelta. Jos ei sieltä, niin riittävän ohuista, läpinäkyvistä housuista.
ainakaan aikuisilla! Minä käytin stringejä ihan normaalien aikuisvaatteiden kanssa just sen takia ttei sitä VPL:ää näkynyt.
Ei todellakaan vilkkuneet mistään suunnasta tai näkyneet läpi.
Myyjä oli kuitenkin viitannut ap:n aloituksessa muotiin.
mutta oma pointtini oli kyllä se, että jos halutaan nähdä stringien käyttäjät jotenkin "tietynlaisina ihmisinä", niin arvelen itse, että ei kaikki ole samasta muotista.
Ei kaikki ole samasta muotista. Tietynlaiset siinä liikkeessä on ne suurkuluttajat. Muut, jotka ei käy sellaisissa liikkeissä on niitä, joille alusvaatteissa tärkein ominaisuus on halpa hinta, ei välttämättä muoti. Ei se myyjä välttämättä viitannut tuohon jälkimmäiseen ryhmään, mutta joku ne alusvaatteet sieltä marketeista ja markettien alelaareista ostaa.
Tuskin olisi sanonut, jos olisit pyytänyt stringejä. Myyjähän saattoi jopa haluta osoittaa, että ajattelee samoin kuin sinä. Se on hyvää bisnestä, onnistuessaan.