Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tässä näin kävi? Lapsi on 4 v, eikä vieläkään ole aloitettu pottailua?

Vierailija
20.12.2011 |

Kyllähän ne taaperomuskarissa aikoinaan muut äidit snoivat, että viimeistään 10 kk pitää pottailu aloittaa, muuten ei lapsesta tule ikinä kuivaa.

Meilläpä ei aloitettukaan. Pytylle mentiin, kun lapsi alkoi osoittaa ymmärrystä siitä, että milloin pisu tulee.

Pottailtu ei ole vieläkään. Kuiva tuo lapsi on silti.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt viimeistään on pottailu tai pissautus aloitettava, potalle vaikka väkisin!

Vierailija
2/13 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt mä olen kyllä helpottunut, olen nimittäin potenut huonoa omatuntoa siitä, ettei tuota meidän 3,5 -vuotiasta ole koskaan potatettu. Onneksi joillain on vielä huonommin vanhemmuus hallussa - että nelivuotiaanakaan ei vielä potalle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain vaiheessa olen sanonut lapsille että tuossa on pönttö, alas tekemään pissat ja kakat sinne. Ja kas kummaa, niin ne sitten tekivät.

Vierailija
4/13 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinkuin olet tehnyt. Eli vasta sitten, kun lapsi ymmärtää mitä tekee. Liian aikaisin kun aloittaa voi lapsi alkaa pelätä sitä ja kuivaksi oppiminen venähtää. Kai se nykyisin pitää turhan usean vanhemman kilpailla muiden vanhempien kanssa kenen muksu tekee mitäkin ensimmäisenä...

Vierailija
5/13 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki viitsi pestä pottia, ja vahtia vieressä. Paskavaipat on kivempia.

Vierailija
6/13 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei 70-luvulla kukaan 2-vuotias enää vaipoissa ollut.

Vierailija
7/13 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

menee pytylle supistimen kanssa.

Eihän siinä muuta eroa ole kuin että toinen on yleensä korkeammalla.

Vierailija
8/13 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä vaan olin. Ehkä olin ainoa...

Ei 70-luvulla kukaan 2-vuotias enää vaipoissa ollut.

Vierailija
9/13 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on muistikuvakin siitä. 70-luvulla saatiin myös risulla pyllylle. Oi niitä aikoja.

Vierailija
10/13 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja yövaippa vaikka kuinka pitkään.

Vierailija
11/13 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on siitä muistikuviakin kun niitä muovipöksyjä solmittiin...

Vierailija
12/13 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1v10kk ja äidin mukaan olin todella kehityksessä edellä siinä asiassa. Tämä siis 70-lukua. Kyllä silloinkin ihan tyypillisesti vielä 2-vuotiaat oli vaipoissa.

Ei mekään ole potatettu kumpaakaan lasta. Itse ovat ihan sanoneet, kun on pissahätä ja päässä kloksahti asia paikalleen. Toki, ollaan puhuttu ja potallakin joskus istuttiin, mutta ei säännöllisesti ja potta oli pölyyntymässä vessan nurkassa. Kummastakin tuli kertaheitolla päiväkuiva 2v2kk ja 2v3kk. Kerran, kun osasivat pyytää, jäi päivävaippa samantein pois ja eka vahinko tuli vasta päivien päästä. Yövaippa jätettiin kummaltakin pois, kun oli tarpeeksi pitkään ollut joka aamu kuiva. Muistaakseni kuukauden oli vaippa ollut kuiva, niin sitten jätettiin myös öistä pois. Olivat jotain 2,5 -vuotiaita..

Vierailija
13/13 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

turha välivaihe. Kätevästi lapset osasivat kiivetä jo pienenä pöntölle. En myöskään ole jaksanut tuttipulloja tai nokkamukeja. Pitkä imetys ja sitten vaan tavallinen kuppi käteen. En tykkää turhasta roinasta jonka käyttökikä on lyhyt. Vauvoille ja pienille lapsille myydään todella paljon turhaa rojua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi