Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia BUMBO-sitteristä

10.11.2005 |

Olen hankkimassa 3 kk:lle yliaktiiviselle neidille Bumbo-tuolia. Neito kun pinnistelee kovasti ylös sitteristä ja maassa on kääntynyt jo kohta kuukauden. Mahallaan menee sit hermot kun ei pääse eteenpäin...

Kertokaa käyttäjät kokemuksia, please!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole edes kyseistä vehjettä nähnyt, mutta kerran asiasta kysyttiin luennolla neuvolan fysioterapeutilta, joka tuomitsi tuolin alimpaan katuojaan ja pyysi levittämään sanaa eteenpäin. Tuoli kuulemma häiritsee vauvan motorista kehitystä ja saattaa jopa hidastaa sitä. Ihmetteli miten tälläinen vekotin on voinut päästä edes markkinoille. Tämä on siis fysioterapeutin mielipide, ei minun omani. Mä en tosiaan edes tiedä minkänäköisestä tuolista on kyse, mutta todella negatiivisen vastaanoton on saanut alan ammattilaisten keskuudessa. Ajattelin vain välittää nämä terveiset sulle, kun kyselit!

Vierailija
2/6 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on iloinen Bumbo -poika, joka on 3 kk:n iästä lähtien istuskellut tuolissa lyhyitä aikoja joka päivä. Kehitykseen ei liene haitallisesti vaikuttanut, koska poju on nyt 6 kk ja istuu jo itse sekä ryömii. Meillä istuinta käytetään varsinkin äidin käydessä suihkussa: poju pysyy varmasti lattialla yhdessä paikassa ja viihtyy paremmin kuin perinteisessä sitterissä. Bumbon pakkauksessa mainitaan, että tuolista ei pääse pois, mutta siitä en kyllä olisi niinkään varma: ainakin meillä on tehty muutama aika vakuuttava yritys :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulenpa, että lasta ei kuitenkaan ole tarkoitus tunnista toiseen istuttaa sitterissä, vaan silloin tällöin. Kai mikä tahansa vaan yhdenlainen asento, harjoitus voi hidastaa normaalia kehitystä. Fysioterapeutithan ei myöskään suosittele kävelykärryä, ensiaskel kenkiä..

Mutta maalaisjärjellä ajatellen, jos lapsi ei viihdy tavallisessa sitterissä, niin miks ei häntä voisi esim Bumbossa syöttää? Sitä paitsi ohjeissakin sanotaan, että siinä vaiheessa, kun lapsi tukevasti kannattaa päätään, voi istuttaa Bumbossa. Kyllä lapsi yl. silloin on jo muutenkin aika napakka eikä mikään lötkis vaavi.. Bumbo on myös uintireissuilla tosi hyvä. Ei tarvitse istuttaa lasta likaisella suihkun lattialla, eikä kastella turvakukaloa.

Vierailija
4/6 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

me ostettiin kun likka oli vajaa neljän kuukauden ikäinen. Ei kyllä kotona siinä viihdy kun joku 5min. Mutta vauvauinnissa tosi näppärä! Saa suihkutella itse rauhassa ja muksu kattelee ympärilleen eikä pääse tuolistaan pois samoin oma pukeutuminen helpompaa varsinkin kun tyttö nyt jo liikkuu.

Vierailija
5/6 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bebe-B:

Itse en ole edes kyseistä vehjettä nähnyt, mutta kerran asiasta kysyttiin luennolla neuvolan fysioterapeutilta, joka tuomitsi tuolin alimpaan katuojaan ja pyysi levittämään sanaa eteenpäin. Tuoli kuulemma häiritsee vauvan motorista kehitystä ja saattaa jopa hidastaa sitä. Ihmetteli miten tälläinen vekotin on voinut päästä edes markkinoille. Tämä on siis fysioterapeutin mielipide, ei minun omani. Mä en tosiaan edes tiedä minkänäköisestä tuolista on kyse, mutta todella negatiivisen vastaanoton on saanut alan ammattilaisten keskuudessa. Ajattelin vain välittää nämä terveiset sulle, kun kyselit!

Juu no mulle taas lastenpolin fysioterapeutti sanoi, että ihan hyvä juttu. Auttaa lapsen selkää pysymään C-asennossa, joka on sille luonnollinen asento. Nyt ei kai ole tarkoitus pitää lasta siinä tuntitolkulla... käsittääkseni siis fysioterapeutti tarkoitti, että hidastaa lapsen normaalia kehitystä mikäli siinä istutetaan jatkuvasti eikä lapsi saa olla lattialla kääntymistä ja ryömimistä treenaamassa.

Meillä on Bumbo ja ihan vielä ei ole hitti. Neiti on 4,5 kk.

Vierailija
6/6 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neiti tais olla kyllä yli 4kk, kun se hankittiin. Nyt se on juuri jääny pois käytöstä, kun hän pääsee sieltä itse ylös (ikää reilu 10kk). Meidän typy oli sen verran levoton tapaus, että bumbo oli edellytys sille, että sain syötyä, käytyä suihkussa tai että ylipäätään jos piti saada lapsi pysymään hetki aloillaan, niin siinä se onnistui.

Mä kanssa vähän kyseenalaistan sen fysioterapeutin lausunnon siitä vaarallisuudesta. Bumbossahan lapsen selkä on just sellasessa asennossa, että ei rasitu ( C-asento?), vähän niinkuin kantoliinassa: pylly alempana kuin jalat... No ehkä, jos tuntikaupalla siinä istuttaa, niin sitten alkaa jotain negatiivista ilmetä... Mutta se kai ei ole tarkoitus?

Bumbo oli myös hyvä syömispaikka sitterin ja syöttötuolin välillä...

T: MrsH