Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osa-aikaista tekevät, pidättekö hoitovapaapäivän jos lapsi sairastanut=olet ollut pois töistä

Vierailija
20.12.2011 |

Eli mulla alkaa nelipäiväinen työviikko vuoden alusta, ja lapsi menee päiväkotiin. Mietin että jos ja kun lapsi sairastelee kuitenkin hoidon alettua ja minulle tulee poissaoloja muutenkin, niin onko kohtuullista että silti pidän sen jokaviikkoisen hoitovapaapäivän niinäkin viikkoina kun olen ollut sairasta lasta hoitamassa kotona. Vai katsotaanko että olen ikään kuin käyttänyt jo sen viikon osa-aikaisuuden? Meillä nimittäin puhuttiin että pääsääntöisesti olisin perjantain pois, mutta voidaan tarvittaessa sopia vaikka viikoittain. Jälkikäteen aloin ajatella että mahtaako tämä jousto sitten toimia myös toiseen suuntaan työnantajan mielestä.... Itse haluaisin sen perjantaini vapaana pitää aina, olin sitten ollut kotona viikolla tai en.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vaikka olet poissa ma-to, niin pe on vapaa. Mutta jos lapsi sairastaa perjantai, niin siinä "palaa" vapaapäivä

Vierailija
2/3 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen sairauden takia poissaolot ovat tilapäistä hoitovapaata eivätkä ne vaikuta ennaltasovittuihin työvuoroihin. Pidän siis hoitovapaapäivät vapaina silloin kun ne on sovittu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin itse määritellä aika pitkälle työtäni - tietty palaverien yms. rajoissa, mutta olen ajatellut että perjantai olisi paras päivä pitää hoitovapaapäivä. Työnantajalle kuitenkin kuulemma sopii, että joskus pidänkin vaikka maanantain tai vaikka keskiviikon, ihan sama, kun itse työni järjestelen. Mietin vaan että miten tässä tapauksessa sitten jos lapseni on kipeänä vaikka ma-ke ja hoidan häntä kotona. Sitten tulen töihin torstaiksi ja heipat vaan, olen perjantain hoitovapaalla! Saas nähdä tuleeko tästä ongelmaa. Kokemuksia?

ap

Lapsen sairauden takia poissaolot ovat tilapäistä hoitovapaata eivätkä ne vaikuta ennaltasovittuihin työvuoroihin. Pidän siis hoitovapaapäivät vapaina silloin kun ne on sovittu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan