Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Facebook-etiketti, onko sitä? Jos ei, laaditaan säännöt:).

Vierailija
20.12.2011 |

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin täältä mitkä päivitykset kutakin ihmistä ärsyttävät. Mietin hetken miten voisin kirjoittaa kuulumisiani ärsyttämättä ketään. En keksinyt. Tuhosin fb-tilini. Toivottavasti olette nyt tyytyväisiä, kun yksi ylipositiivinen sydäntenjakelija on poissa naamakirjasta.

Vierailija
22/35 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Se, että hehkutetaan ja mainostetaan tyyliin "mun elämä on niiiiiiin mahtavaa :))))!!!!!!!"

"mä lähden huomenna thaimaaseen!!!!!!!jeeeeee!!!!"

"mun mies on raksupoksu ja maailman ihanin

Tein hienon pitkän listan kaikista facebook-ärsytyksistäni ja nyt se ei sitten julkaistunutkaan kuin puoliks.

äh, tässä uusiksi (lyhennelmä), eli mikä ärsyttää:

1. Oman elämän hehkutus, se että kerrotaan vaan miten ihanaa kaikki on. Luuleeko joku tosissaan, että se muka piristää jotakuta masentunutta fb-kamua? Pelkkää oman egon buustausta.

2. Oman parisuhteen/ihmissuhteen ruotiminen julkisesti. Muutetaan parisuhdestatusta viikoittain jne.

3. Se, että profiilikuvakansio on täynnä itseotettuja naamakuvia. Jokaisessa sama ilme, samasta suunnasta. Pelottavaa.

4. Kirjoitaan kaverin seinälle asioista, joiden kaveri ehkä toivois tulevan privana. Samaa sarjaa on myös kaverin täggääminen kuviin ilman lupaa.

5. Se, että valitaan sivut, joista "tykätään" pelkästään imagosyistä, kun halutaan luoda itsestä tietynlainen kuva. Tiedän tyyppejä, jotka käyvät korkeintaan kerran vuodessa teatterissa/museossa, mutta silti ovat niin wannabe-kulturelleja, että tykkäävät joka ikisestä teatterista/näytelmästä/museosta. Myös wannabe-sisustajia on paljon, sellaisia, jotka tykkäävät kaikkien design-merkkien sivuista.

6. Se, että postataan linkkejä pääuutisiin, eikä edes kommentoida niitä itse mitenkään. (Täytyy myöntää, että ei ole niin paha rikos, mutta kun jotkut postaa JOKA päivä jonkun uutisen, ihan kuin olisi ainoa ihminen joka lukee uutissivuja.)

7. Kaikenlaiset kiertoviestit.

8. Se, että päivitetään status monta kertaa päivässä ja spämmätään koko ajan joitain youtube-videoita.

9. Se, että ollaan facebookissa, mutta ollaan niin kamalan intelektuelleja, ettei käytetä sitä ollenkaan, eikä ladata kuvia tai muutakaan. Paitsi, että tykätään Dostojevskistä ja Hegelistä ja joka ikisestä kanonisoidusta klassikosta... sekä tietenkin indie-musiikista.

10. Ylipäätään kaikenlainen teeskentely. Johon kuuluu myös se, että lisäillään kavereita, joita ei edes tunneta.

The End.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin täältä mitkä päivitykset kutakin ihmistä ärsyttävät. Mietin hetken miten voisin kirjoittaa kuulumisiani ärsyttämättä ketään. En keksinyt. Tuhosin fb-tilini. Toivottavasti olette nyt tyytyväisiä, kun yksi ylipositiivinen sydäntenjakelija on poissa naamakirjasta.

Kunnon marttyyri se siinä! Terve vaan sullekin!

Vierailija
24/35 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon marttyyri se siinä! Terve vaan sullekin!

Ihan oikein. Mitä sinne kannattaa kirjoittaa, kun joka tapauksessa jotakuta ärsyttää. Vai osaatteko kirjoittaa kymmenen kohdan listan sellaisista päivityksistä jotka eivät ärsytä?

Vierailija
25/35 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

omaa/perheen/koiran tms ihanuutta?

Vierailija
26/35 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitais myös sopia, että siinä profiilikuvassa on OMA kuva, ei Nico-Petterin naamavärkkiä. Ja statuksissa ei tarttis selvittää lasten kuulumisia, vaan OMIA. Jos ne liittyy lasten tekemisiin tyyliin "Käytiin Nico-Petterin kanssa kävelyllä, olipa hauskaa", niin fine. Mutta pelkät tiedotteet muksusta tyyliin "Voi Nico-Petteriä kun se on oppinut sanomaan 'lamppu'!", ei vois oikeesti vähempää kiinnostaa. Olen kaveri SINUN, en jälkikasvusi kanssa.

jotkut nyt vaan ehkä haluaa jakaa lapsiensa hauskoja lausahduksia tai tekemisiä kavereilleen/sukulaisilleen. Musta on ainakin kiva lukea fb:sta kavereideni/sukulaisteni lapsiin liittyviä postauksia, kun ei kuitenkaan kaikkien kanssa mitenkään päivittäin tai edes viikoittain puhuta puhelimessa tai nähdä livenä.

Ja jos sä olet oikeasti kiinnostunut kaveristasi jä tämän elämästä, niin silloin ymmärrät varmaan tuollaisia postauksia lukiessasi, että kaverin lapset kuuluvat kaverisi elämään ja täyttävät sen tekemisillään, sanomisillaan, uuden oppimisillaan jne.!

Vierailija
27/35 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs niiden lasten yksityisyys? Ovat varmaan vanhempana tosi tyytyväisiä kaikista niistä hassunhauskoista tarinoista ja kuvista, jotka kaikki ovat nähneet ja jotka eivät koskaan katoa sieltä netistä, kun ne on kerran jaettu.

Vierailija
28/35 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitais myös sopia, että siinä profiilikuvassa on OMA kuva, ei Nico-Petterin naamavärkkiä. Ja statuksissa ei tarttis selvittää lasten kuulumisia, vaan OMIA. Jos ne liittyy lasten tekemisiin tyyliin "Käytiin Nico-Petterin kanssa kävelyllä, olipa hauskaa", niin fine. Mutta pelkät tiedotteet muksusta tyyliin "Voi Nico-Petteriä kun se on oppinut sanomaan 'lamppu'!", ei vois oikeesti vähempää kiinnostaa. Olen kaveri SINUN, en jälkikasvusi kanssa.

mua on ilmeisesti siunattu kivoilla fb-kavereilla, koska vain yksi äiti-kaveri on äitiydensä myötä alkanut sellaiseen 5 viestiä päivässä minusta ja Nico-Petteristä ja vielä vaan sellaista raporttia, ei kovin lennokkaita päivityksiä, eli ei suurella volyymilla tuotettuna niin mielenkiintoa herättävää. Mutta muuten musta on todella kiva katsoa niitä fb-kaverien muksukuvia ja myös lasten tekemisistäkin on kiva lukea, jos niitä viestejä ei tule 5-10 päivässä:) Olen lapseton ja tykkään:)

Lapsen sairastelukertomukset eivät ole minusta kiinnostavia, ymmärrän, että perheen läheisille tällaiset asiat on, mutta jos fb-kavereita on 200, voisi ottaa ne 195 ihmistä huomioon myös:) Läheisten kanssa nyt ehkä muutenkin tulee vaihdettua kuulumisia.:)

Mun mielestä taas lapsi/lapset on osa sen fb-kaverin elämää, on aika absurdia ajatella, että lapsesta kirjoittaminen ei olisi se, mitä "kaverille kuuluu".

Vierailija
29/35 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin on toodella noloa kirjoittaa eteerisen huokailevia, pitkiä anekdootteja elämänsä seesteisestä ihanuudesta. Ilmeisesti moni muukin on tätä mieltä, koska näihin räikeimpiin ei koskaan tule kuin pari hassua tykkäystä.

Vierailija
30/35 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Ei niitä lapsikuvia, ainakaan kovin paljon. Lapsikin kasvaa isoksi, eikä varmaan tykkää hyvää jos äityli on levitellyt ties mitä vaippakuvia ympäri nettiä.

2. Ei lemmikkipäivityksiä. Ketään ei kiinnosta lukea joka päivä, mitä oletkaan tehnyt koirasi kanssa, ja kuinka kanisi olikaan niin hassu ja hehe kisun hassusta asennosta piti ottaa ihan kuva näytettäväksi! Näitä kuviakin pahempia on tosin jotkut "Mikähän meidän Mustilla on, teki asiaa x ja y.. :((".

3. EI TOISTEN KUVIA ILMAN LUPAA! Olen itse parikymppinen, ja luulisi tämän ikäisten olevan nimenomaan valveutuneita netin käyttäjiä, mutta mitä vielä. Sinne menee kaikki rumimmat aamuyön bilekuvat ja ties mitkä. Ja jos asiasta mainitsee, että kuvan voisi poistaa, käsketään usein vain poistaa oman nimen merkintä siitä kuvasta ja kaupan päälle saa nipottajan maineen.

4. ":(" "Huoh.. ei taas :(" "Huomenna

Vierailija
31/35 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUTTA jos menet vierailun jälkeen maha täynnä joka tapauksessa naamakirjaan JA päivität sinne jonkun ihan random postauksen jostain muusta asiasta mitä olet tehnyt tänään, niin mä olen vähän loukkaantunut ettei meidän vartti sitten päättynyt oleskelumme ja sun kestitseminen ollut edes maininnan arvoista.

Tämä on kohteliasta -ystävien kiittäminen

No mutta entä jos ei muutenkaan ole tapana päivittää siellä asioitaan. Loukkaantuvatko ystävät jos ei erikseen hehkuta aina tapaamisia jälkikäteen fb:ssä? Itse laitan mieluummin vaikka tekstarin ja siinä kerron että oli mukava. Mun mielestä se "uutisoiminen" koko kansalle on vähän huvittavaa, mutta olenkin vastarannan kiiski. Jos joku nyt on vaikka tarjonnut sapuskat tms, niin tottakai kiitän (yleensä ihan livenä), mutta kuuluuko tosiaan kiittää nimenomaan facebookissa? :D Onko sitä jotenkin kiittämätön, jos ei vielä erikseen mainosta asiaa fb:ssä? On tämä maailma erikoinen paikka.

Vierailija
32/35 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä kuuluuko ystävien tapaamisen jälkeen aina ilmoittaa vielä facebookissa, että miten oli taas niin ihanaa nähdä ystäviä. Onko se jo nykyään epäkohteliasta kun ei mitenkään raportoi tapaamisiaan? :D Joku pian luulee että mulla ei ole ollut yhtään ihqua ystävien kanssa kun en mainosta sitä fb:ssä ;)

Kohteliasta on kiittää kavereitaan ihan kasvotusten tai muulla tavoin henkilökohtaisesti. Näistä julkisesti kiittämisistä tulee aina vähän sellainen olo, että se kiittäjä haluaa vain kiillottaa omaa kilpeään ja korostaa että hänelläpä on oikeaakin sosiaalista elämää facebookin/internetin ulkopuolella.

Vierailija
33/35 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs niiden lasten yksityisyys? Ovat varmaan vanhempana tosi tyytyväisiä kaikista niistä hassunhauskoista tarinoista ja kuvista, jotka kaikki ovat nähneet ja jotka eivät koskaan katoa sieltä netistä, kun ne on kerran jaettu.

Ei tulisi itsellä mieleenkään lisätä verkkoon edes yhtä ainoaa kuvaa jälkikasvusta!

Vierailija
34/35 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

3. EI TOISTEN KUVIA ILMAN LUPAA! Olen itse parikymppinen, ja luulisi tämän ikäisten olevan nimenomaan valveutuneita netin käyttäjiä, mutta mitä vielä. Sinne menee kaikki rumimmat aamuyön bilekuvat ja ties mitkä. Ja jos asiasta mainitsee, että kuvan voisi poistaa, käsketään usein vain poistaa oman nimen merkintä siitä kuvasta ja kaupan päälle saa nipottajan maineen.

Kuvien laittoa ei voi estää, eikä siinä ole edes mitään laitonta, jos ne on otettu julkisella paikalla. Mutta estämällä nimen merkitsemisen estää ainakin sen, että ne tulevat esiin haussa kaikelle kansalle ja että vieraatkin saavat tietää nimesi.

Vierailija
35/35 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUTTA jos menet vierailun jälkeen maha täynnä joka tapauksessa naamakirjaan JA päivität sinne jonkun ihan random postauksen jostain muusta asiasta mitä olet tehnyt tänään, niin mä olen vähän loukkaantunut ettei meidän vartti sitten päättynyt oleskelumme ja sun kestitseminen ollut edes maininnan arvoista.

Tämä on kohteliasta -ystävien kiittäminen

No mutta entä jos ei muutenkaan ole tapana päivittää siellä asioitaan. Loukkaantuvatko ystävät jos ei erikseen hehkuta aina tapaamisia jälkikäteen fb:ssä? Itse laitan mieluummin vaikka tekstarin ja siinä kerron että oli mukava. Mun mielestä se "uutisoiminen" koko kansalle on vähän huvittavaa, mutta olenkin vastarannan kiiski. Jos joku nyt on vaikka tarjonnut sapuskat tms, niin tottakai kiitän (yleensä ihan livenä), mutta kuuluuko tosiaan kiittää nimenomaan facebookissa? :D Onko sitä jotenkin kiittämätön, jos ei vielä erikseen mainosta asiaa fb:ssä? On tämä maailma erikoinen paikka.

on siinä sitten se hyvä puoli, ettei tarvitse kenenkään miettiä, että nuo ne kyllä kutsuu ja kestitsee toisia, mutta mua ei, eikä ne meille tuu, mutta muualla ramppaavat kylässä, ja on niin ihanaa.. Jos helpottais kun ajattelet siltä kantilta, että ehkä heillä on tuttavia, joille eivät kyläilyjään halua mainostaa?

t. Se jolla pikkuisen pistelee katsella niitä toisten keskenään pitämiä pikkujouluhehkutuksia tms.