Voiko vatsan imusolmukkeet tuntea käsin?
Mulla on häpykarvoituksen ja vatsan raja-alueella "patteja" muhkuroita joista yksi isompi kun muut.
Mietin että mitä nämä ovat? Turvonneita imusolmukkeita? Rasvaa?
Olen tosi hoikka jos se nyt vaikuttaa siihen mitä voin tuntea nahkan läpi.
Kommentit (3)
imusolmukkeet ei yleensä tunnu käsiin, elleivät ole selvästi suurentuneet esim. johonkin syöpätautiin liittyen ja silloinkin tosi harvoin tuntuvat mitenkään. Toki valtaosa ihmisistä sen verran keskivartalopönäköitä, että rasva ja suolisto tulee eteen. Vatsan imusolmukkeet sijaitsevat aivan takana aortan molemmin puolin ja suoliston suoliliepeessä, eivät siis pinnallisesti vatsan rasvakudoksen seassa.
Nivusissa voi hoikilla usein tuntua pieniä litteitä, sukkulamaisia imusolmukkeita, nämä ihan normaaleita. Ovat ihon alla vähän liikkuvia, n. sentin kokoisia tai alle.
Kuvailemasi muutokset eivät oikein imusolmukkeilta kuulosta, ehkä rasvaa tai pakkaantunutta suolensisältöä (jos syvemmällä) tai esim. turvonneita/ärtyneitä karvatuppia, jos sheivaat bikinirajoja. Joillakin taipumus kehittää ihonalaisia rasvapatteja eli lipoomia sinne tänne.
t. lääkäri
ja ihan tossa karvotuksen rajalla.... Ei näy ulospäin... ei ole selkeitä pyöreitä vaan yks on sellanen pitkulainen..
Ja mun tarvii seistä että tunnen ne. Maaten ei tunnu mitään..
AP
..