Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pariskunnat: ostatteko toisillenne joululahjan?

Vierailija
19.12.2011 |

Keskusteluista saa käsityksen, että aikuisetkin ostelevat toisilleen joululahjoja. Me emme ole koskaan ostaneet. Jotenkin joulu on lasten juhla ja koska arkena voi kyllästymiseen asti hankkia itselleen kaiken mitä haluaa, tuntuu hölmöltä kääriä pakettiin niitä juttuja, joita mies kuitenkin ostaa itse.

Edustanko vähemmistöä vai miten muut toimivat?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei joulu ole lasten juhla, miten niin luulet? Eikö lapsettomien perheiden kuuluisi mielestäsi juhlia joulua sitten ollenkaan?

Ei me osteta niitä juttuja, joita toinen kuitenkin ostaa itse. Ostetaan niitä ihania yllätyksiä, mitä toinen ei osaa odottaa tai ei edes keksi tai tiedä. Tai jotain, mitä toinen on pitkään haikaillut muttei ole jostain syystä ostanut.

Miksi yleensä mitään lahjoja ostetaan, kaikenhan voi ostaa itse. Ostatko synttärilahjoja aikuisille?

Vierailija
2/10 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta meillä onkin eri tilit.

Olisi naurettavaa ostaa yhteiseltä tililtä toiselle joulu- tai vaikka synttärilahja. Suorastaan kornia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minusta olisi kauheaa jos ei ostettais

Vierailija
4/10 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostetaan toki.. saatetaan ostaa parikin kivaa yllätystä.. :)

Vierailija
5/10 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnon lahjat jos vaan varaa on :)

Vierailija
6/10 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapset oppivat lahjojen saamisen ja antamisen idean. Ovat siis jo koululaisia eivätkä usko joulupukkiin. Minusta olisi kornia, jos toisiaan rakastavat vanhemmat eivät ostaisi toisilleen yhtäkään lahjaa. Mitä se viestittää lapsille? Enkä tarkoita, että rakkautta ja välittämistä pitäisi näyttää ainoastaan lahjoilla vaan se on ainoastaan yksi tapa muiden joukossa.

Meidän 10- ja 9 -vuotiaat lapset ostavat omilla rahoillaan lahjat äidille, isälle, toisilleen ja isovanhemmilleen. Ennen tekivät aina jotain itse mutta nyt mielummin ostavat ja sitä varten myös säästävät.

Vierailija
7/10 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustelun alkuaikoina ostimme mutta ei enää moneen vuoteen olla ostettu. Synttäreitä juhlitaan jotenkin muuten, mennään esim. ulos syömään, mutta ei me toisillemme lahjoja osteta.

Vierailija
8/10 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yhteinen tili, joten siinäkin mielessä olisi kyllä tosi kornia, kuten joku ketjussa totesi.

Käytämme rahaa reippaasti ja jos jotain haluaa niin sen ostaa heti. Arvostan laatua. Minulla on kaikki mitä tarvitsen, en oikeasti keksi enää mitä haluaisin. Meikkejä, hajuvesiä, koruja, vaatteita, urheiluvälineitä, kirjoja, juhlakenkiä ja laukkuja, alusvaatteita yms on liikaakin. Käyn säännöllisesti erilaisissa hoidoissa: kauneushoidot ja hieronnat sekä erikoiskasvohoidot ovat siis rutiinijuttuja. Minulla on urheiluun liittyvät kk kortit ja matkoilla käydään usein.

Sanokaapa sitten, MITÄ MIES VOISI OSTAA ilman että se tuntuu vain siltä että tulee taas turhaketta lisää?

Mies on samanlainen, ostaa surutta mitä tarvitsee. Voisiko vaikka kääriä villasukat pakettiin, että lapset oppii lahjan antamisen? Vai mitä teemme? Ihan oikeasti emme osta lahjoja vaan päätämme yhdessä tai erikseen hankinnoista joten lahjoille ei jää mahdollisuutta.

Vierailija
9/10 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta meillä on syynä taloudellinen tiukka tilanne. Ei ole siis rahaa tuhlattavaksi ylellisyyksiin ja ne mitä pitää ostaa, ostetaan ilman jouluakin. Lapsille kyllä on hankittu lahjoja.

Muutama vuosi sitten petyin itkuun asti kun mies ei ollut yhtään yllärilahjaa hankkinut mulle vaikka erityisesti olin pyytänyt. Olen siitä sitten viisastunut :) Ja tiedän että tuo ukko musta tykkää ilman lahjomistakin!

Vierailija
10/10 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se on tilaisuus saada hiukan lisää huomaavaisuutta ja romantiikkaa arjen keskelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan