Onko perätilavauvan kantaminen "erilaista" kuin rt-vauvan?
Yritän siis tällä kysymyksellä hakea sitä, että mua tuskastuttaa ihan tajuttomasti ja on huono olla ihan missä asennossa vaan, eräs tuttu totes että hänellä neljä lasta ja yksi niistä pt:ssa koko raskauden ja silloin maha oli normaalia isompi ja olo aivan kauhea jo viikon 25 jälkeen.. Ei henki kulkenu eikä pystyny istumaan juuri mitenkään jne.. Kun vauva vihdoin kääntyi rv 37 pystyi tuttavani taas hengittämään.
Nyt itsellä siis viikkoja 32 kasassa ja odottelen vaan et urvelo suostui kääntymään ihan itsekseen :) Kikkojakin saa kertoa jos vauvaa vois tässä operaatiossa vähän avittaa!
Kommentit (4)
Kävelin kuin ankka.
Vauva kääntyi vyöhyketerapialla vähän ennen ulkokäännöstä. En siihen niin uskonut mutta äiti "pakotti" ja ainakin meillä kääntyi.
En saanut henkeä ja kävelemine oli vaan taaperrusta.
Mulla niin kauan kun vauva oli pää ylöspäin, sen potkut osui todella pahasti virtsarakkoon ja välillä sai ihan tosissaan pinnistellä ettei tule pissat housuun. Olo muuttui todella paljon helpommaksi kun vauva viime viikoilla tajusi vielä kääntyä pää alaspäin.
ja oli oli tuskaisempi kuin muiden kanssa. Maha ei ollut isompi mutta se pää painoi inhottavasti esim. sappirakkoa.
Mulle väitettiin että keinuminen/keinutuoli auttaisi kääntymiseen. Ei tehonnut mutta jospa auttaisi sinulla.