Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miksei köyhälle ei kelpaa

Vierailija
18.12.2011 |

ruoka?

Olisin tässä vienyt ruokaa tutulle perheelle joka köyhä " ei oo rahaa edes ruokaan".

Silti avustukseni ei kelvannut. Okei enpä tarjoa enää apua, mutta ihmettelen miten varaa kieltäytyä jos kerta nälästä kärsitään.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on ihan turha mitään tavallista kohtuuhintaista kotiruokaa tarjota, kun porukkaa vituttaa se, etteivät voi ostaa rajattomasti mättöä, mässyä, eineksiä ja muuta skeidaa.

Vierailija
2/13 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun suureen ääneen valitti nälkää ja sanoi, että voi kun saisi jostain edes jotain

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa ovat oikeasti köyhiä joten anna olla.

Vierailija
4/13 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarjosit sitä ruokaa väärällä tavalla?

Jos tuttava nolostui, että ei hän tarkoittanut kerjätä, vaan halusi vain keventää sydäntään.

Tuollaiset avuntarjoukset täytyy tehdä todella taiten, ettei vahingossa loukkaa tai nolaa toista.

Vierailija
5/13 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olisit ruuan sijaan sanonut vaikka, että "mutta hei, mähän oon sulle velkaa - lainasin silloin-ja-silloin 20 euroa ja on pitänyt monta kertaa maksaa se takas, mutta aina oon unohtanut. Ehkä voisin maksaa sen nyt" tms.

Toki 20 eur on tavallaan iso raha vain antaa jollekin, mutta kai siihen ruokaankin helposti se sama summa olisi mennyt. Näin apusi olisi helpompi ottaa vastaan. Ihmiset eivät aina kaikkia pikkuvippejä muista, ja tuttava olisi saattanut oikeasti luulla sinun olevan velkaa.

Toisaalta - ehkä vielä parempi idea olisi ollut lainata hänelle rahaa. Laina on helpompi ottaa vastaan kuin avustus, koska se maksetaan takaisin.

Vierailija
6/13 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa jo laatikollisen tarjousolutta ja siinä lipitellessä köyhyys hetkeksi unohtuu.

Vierailija
7/13 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruoka?

Olisin tässä vienyt ruokaa tutulle perheelle joka köyhä " ei oo rahaa edes ruokaan".

Silti avustukseni ei kelvannut. Okei enpä tarjoa enää apua, mutta ihmettelen miten varaa kieltäytyä jos kerta nälästä kärsitään.

Nähtiin sit mieluummin nälkää kuin otettiin vastaan apua kun se oli niin nöyryyttävää rouvan mielestä...

Vierailija
8/13 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavalla sinä tarjouksen esitit?

Lupasitko maksaa ruokaostokset, vai tarjositko jotain omista varastoistasi vai kutsuitko syömään.

Sanamuoto merkitsee myös todella paljon. Aloititko sanoen "haluaisitko sinä..." vai omaa erinomaisuuttasi korostaaksesi "minä annan sinulle...."?

Vai tarjositko sellaista ruokaa, jota heillä ei jostakin syystä syödä, esim. lihaa kasvissyöjälle.

Vierailija
9/13 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostin mm perunaa, kasviksia ja hedelmää, voita (kotona oli avaamattomia paketteja), leipää, lihoja (jauhe ja broileria), riisiä (puuro + tavallista) kahvia, glögiä, pullaa, suklaata ja karamelleja lapsille, mehua, sinappia, herneitä, maitoa, 2 litraa jogurttia, kanelia ja sokeria, munia, muutaman rasian laatikoita, pähkinöitä ja rusioita. Lisäksi wc ja talouspapereita, tuikkuja ja kynmttilöit ja 2 pakettia pyykinpesuainetta.

ap

Vierailija
10/13 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla nälkäinen oikeesti.

Vierailija
11/13 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle kyllä kelpasi keväällä-92, kun olin työtön peruspäivärahalla. Ei ollut edes ruokajakelujonoja silloin.

Vierailija
12/13 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostin mm perunaa, kasviksia ja hedelmää, voita (kotona oli avaamattomia paketteja), leipää, lihoja (jauhe ja broileria), riisiä (puuro + tavallista) kahvia, glögiä, pullaa, suklaata ja karamelleja lapsille, mehua, sinappia, herneitä, maitoa, 2 litraa jogurttia, kanelia ja sokeria, munia, muutaman rasian laatikoita, pähkinöitä ja rusioita. Lisäksi wc ja talouspapereita, tuikkuja ja kynmttilöit ja 2 pakettia pyykinpesuainetta.

ap

Eivät kehdanneet ottaa. Tuo ei ole mikään pieni "anna mä jelppaan", vaan röykkiö, josta häveliäämpi joutuu omasta mielestään valtavaan kiitollisuuden velkaan. Tarkoituksesi varmaan oli hyvä.

Vierailija
13/13 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olis kyllä valtavasti sillä tossa oli tosi paljon ruokaa ja kaikkea muuta lisänä. Olisin jäänyt suureen kiitollisuuden velkaan