Olimme syömässä ulkona koko perhe ja ventovieras ihminen
kosketti kättäni ja sanoi " sinulla on hienosti kasvatetut lapset, ovat oikein ilo silmälle". Kyllä lämmitti mieltä =)
Kommentit (13)
Olen itsekin hiljalleen yrittänyt opetella siihen, että annan positiivista palautetta myös ventovieraille ihmisille. Mutta enemmän haastetta on huomata antaa sitä heille, joita arjessa kohtaa usein. Veikeetä.
on käynyt kerran noin ,Italiassa.
Mukavalta tuntui. :)
tai siis lennon jälkeen, et olipa lapsesi nätisti koko lennon.
Sattumalta menneet aina todella hyvin. En voi sanoa, että esim. 4 kk ikäistä olisin mitenkään onnistunut kasvattamaan hyvin käyttäytyväksi tai vuoden ikästä. Lapset on just sellasia kuin ovat. Toiset ovat luonnostaan rauhallisia ja toiset ei. Vaikka kuinka kasvattaisit tai jättäisit kasvattamatta.
Meillä elettiin kotona kuin pellossa. Olin sellanen hiljanen pikku tyttö aina. Äitini sai kiitosta käytöksestäni :D ja mitään kasvatusopeeja tai käyttäytymisoppeja ei meillä todellakaan ollut.
ja joka kerta on lämmittänyt.
Kolmen pojan äiti
tuo on ihanaa. Minä myös saanut kehuja koulusta, lääkäristä yms. En mielestäni ole kovin kummoinen kasvattaja, lapsi vain on rauhallinen ollut aina. :)
Tahdon nostaa tämän avauksen siksi, että annan 10 pistettä päivän positiivisimmasta avauksesta! Tänne tarvitaan hyviä aloituksia.
koulusta ja vaikka tuntemattomiltakin. Kokee jotain onnistumista lastensa kasvatuksesta.
Vaikkai lapset ole päivääkään olleet päiväkodissa sosiaalistumassa.
Toivottavasti munkin lapsista ajatellaan joskus noin. Vielä niin pieniä, että eipä osaa sanoa millaisiksi kasvavat (kasvatetaan).
vai leijuitko vaan ite hurmoksessa?
että sitten nuorin lapsistani sanoi: "Tulpa kiinni, taatana."
T.ap
ja aina jäänyt vähän niljainen olo. Lapseni eivät mitenkään aina käyttäydy loistavasti, joskus on hyviä päiviä joskus huonoja. Ei se mitenkään vaikuta siihen miten heitä kasvatan. Eikä se hyvä käytös ole mitenkään omaa ansiotani.
Toisaalta kehukoot mummot halutessaan, joku toinen saattaa tykätä vieraiden kehuista kovastikin.
että sitten nuorin lapsistani sanoi: "Tulpa kiinni, taatana." T.ap
Ja juu, kehuin lapsia kyllä . Kiva kuulla muidenkin kivoja kokemuksia =)
ap the real one
P.s feikka ap, nuorin lapsistani on 4 ja osaa puhua ihan kunnolla ;)
Olen kuullut samaa joskus mm. sairaalan kahviossa ja kaupassa. Ja tottahan se onkin ;), monta poikaa jotka käyttäytyvät kohteliaasti, meuhkaamatta ja avuliaasti, hymyilevät vieraille ja ovat äitiään/vanhempiaan kohtaan kunnioittavia.